Ovulatietesten tips en tricks

Thanks meiden! Ben blij voor t eerst m'n ovulatie gevonden te hebben. Heb ook wel een beetje een zeurderig gevoel rechtsonder in mijn buik. Zal wel ovulatiepijn zijn denk ik dan. Morgen eind van de dag weer testen. Vanavond hebben we seks gehad. En hopelijk lukt t morgenavond ook... M'n man moet tot heel laat werken en ik die ochtend erna weer vroeg eruit... Haha dan maar wat minder slaap een nachtje denk ik ?. Hopelijk over 14 dagen goed nieuws!? Kan nu al niet wachten..
 
Hoi dames 
Hoe gaat het met jullie? Ik vind het wachten zooo lastig! Zeker nu ik sinds gister echt misselijk ben met vlagen.. maar dat kan nu toch nog helemaal niet? Ik ben bang dat m'n lijf me voor de gek houdt en ik daarom nog een ronde in moet gaan.. en ergens hoop ik dat ik over anderhalve week een positieve test in m'n handen heb!! Wil t gwn weten! Haha 
Gr Lisette
 
Lisette, haha zo herkenbaar. Bedenk me net dat mijn NOD nog 12 dagen weg is van nu. 12 dagen! Pfff. Ik heb sinds mijn eisprong al 3 dagen hoofdpijn en heb hele lichte krampjes onderin mijn buik. Maar echt geen idee verder. Hoop het zo! Zou zo voor de kerstdagen echt leuk zijn. 
 
Dit is mijn 4e ronde. De 1e ronde had ik ook allemaal klachten haha maar je lichaam houdt je gewoon voor de gek. Heb nu wel elke dag wat afscheiding en dat had ik vorige rondes niet. Maar mijn borsten waren echt heel gevoelig een paar dagen Maar nu niet meer.  Dus vrees dat het weer niet raak is. 
Vind het deze ronde wel spannender. Ben in juni gestopt met pil en had gedacht dat het minder lang zou duren haha ook al weet ik dat het bij sommigen meer als jaar duurt. Denk nu soms wel was ik maar eerder gestopt met de pil. 
Mijn nod is over 3 of 5 dagen.. aangezien ik 14 of 16 dagen na ovulatie ongesteld wordt is niet altijd gelijk. Begin het nu wel weer spannend te vinden. Denk er toch elke dag wel aan haha. Moest gisteren ineens zovaak plassen. En wat buikpijn Maarja kan ook niet zo goed poepen dus daar komt buikpijn vast van hahaha. Probeer er zo min mogelijk aan te denken maar vind dat deze ronde wel het moeilijkst. 
 
Ik lees over al dat je niet in de ochtend moet testen, maar in de bijsluiter van CB staat dat je je urine na je langste slaap moet gebruiken...... verwarrend wat is nou het beste?
 
Zwangerschapstesten moeten wel in ochtend. En ovulatietesten tussen 10-16. Maar die van clearblue wel in ochtend. 
 
Ik heb ineens bloeding.. op dag 11 na mijn positiefste test.. En menstruatiebuikpijn. Ben zo teleurgesteld.. En in de war. Ik dacht dat je luteale fase altijd zelfde aantal dagen was??  Hoe is dat bij jullie?? 
Ik nu dus 11 dagen na positiefste dag ineens bloedverlies. Vorige cyclus was het 14 dagen na positiefste ovulatietest en daarvoor 16 dagen.. lijkt me niet goed zo verschillend??. 
 
Kkkk, wat balen zeg! Ik weet niet hoe lang mijn lf is. Dit is de eerste keer dat ik ovulatietesten heb gebruikt. Op de 12e testen ik positief, dus verwacht mijn NOD dan op de 26e of 27e? Telt de dag van je positieve test mee als dag 1 van je lf?
Mijn cyclus is wisselend in lengte maar de huisarts vertelde dat de of altijd 14 dagen is. Maar goed ik lees hier ook dat mensen een lf van 12 dagen hebben... Ook de lengte van mijn ongesteldheid wisselt nog wel eens. Meestal 4 a 5 dagen waarbij dag 1 tm3 super heftig met stolsels. Maar vorige keer bijvoorbeeld helemaal niet en juist weer veel buikpijn wat normaal niet is. Kan het niet op dag 12 ook je innesteling nog zijn? Heb gelezen dat dat kan op dag 12. Ik dacht het vorige ronde ook te hebben maar uiteindelijk bleek het toch mijn ongesteldheid te zijn. Raakte er helemaal van in de war en daarom toen begonnen met testen. Weet nu iig zeker wanneer m'n eisprong ongeveer was. En ben benieuwd als ik ongesteld wordt of dat dan ook 14 dagen erna is of korter. Maar hoop heel erg dat het nu gelukt is ?.
En je bent niet de enige denk ik die verwacht wanneer ze er echt voor gaan dat het snel raak is. Je hebt toch al die jaren geprobeerd niet zwanger te worden. En ik had dan toch het idee dat het gewoon in 1x raak zou zijn. Toen war gegoogled en er achter gekomen dat het zo niet werkt. Had soms ook wel eerder willen beginnen.. 
 
Ik tel vanaf de volgende dag dus de dag na de positiefste ovulatietest. De dag erna tel ik dan als dag 1 zegmaar. . 
Lees wel meer vrouwen die niet 14 dagen luteale fase hebben. Alleen lees niet veel dat er verschil in zit.. Dus dacht ook dat het elke maand zelfde zou moeten zijn. Ga maar even nieuw bericht erover starten hier in het forum en kijken als meer mensen het hebben en anders maar even navragen bij huisarts.. 
 
Terug
Bovenaan