Paar vragen aan alle mama's hier...

-Hoe oud ben je?
-Hoeveel kids heb je?
-Werk je ernaast, zo ja Hoeveel uur en wat voor werk?
-Ben je tevreden of wil je wat verbeteren aan gezinssituatie? (ander huis, minder uren, nog een kindje enz enz)
-Waar woon je en hoe groot woon je ongeveer?
-Wat is/zijn de naam/namen van de kind(eren)?
-Zelf nog wat toe te voegen hieraan?....

Hallo,

*        Ik ben 26 jaar
*        2 Jongetjes van 16 maanden, nr. 3 wordt binnen 2 weken verwacht
*        Samen met manlief een camping die momenteel gesloten is voor de winter
*        Ben erg tevreden met mijn leventje
*        Wij wonen bij de camping in een vrijstaande woning met 3 slaapkamers en  
          badkamer boven en woonkamer en woonkeuken beneden. Verder wonen  
         wonen wij op 200 mt van het strand.
*        Dit alles ligt in Julianadorp aan Zee, vlak onder Den Helder
*        De jongens heten Raven Casey en Noah Jayden  en spruit 3 krijgt ook  
         een  prachtige naam  zodra wij weten wat het geslacht is. Er liggen in ieder geval 4
         hele mooi namen te  wachten.
*        In april vieren wij onze 3de trouwdag, oja manlief heet Ricardo en is 32
 
Hoe oud ben je?
-Hoeveel kids heb je?
-Werk je ernaast, zo ja Hoeveel uur en wat voor werk?
-Ben je tevreden of wil je wat verbeteren aan gezinssituatie? (ander huis, minder uren, nog een kindje enz enz)
-Waar woon je en hoe groot woon je ongeveer?
-Wat is/zijn de naam/namen van de kind(eren)?
-Zelf nog wat toe te voegen hieraan?....


Hoi hoi ,

Hier  mijn antwoorden:

- Ik ben  38 jaar
- Ik heb 1 dochter van 7 maanden (29-5-2005)  
- Ja, ik werk 4 x 9 uur als personal assistent   (mooie titel voor een secretaresse tegenwoordig) voor een directie lid bij een groot kabelbedrijf. :):):)
Ik ga wel vanaf 1 januari nog maar 3 dagen werken ipv 4 omdat ik het toch allemaal hectisch en druk vind.      

Onze dochter zit 2 dagen op het KDV, mijn man werkt 4 dagen en ik dus vanaf 1 januari 3 dagen. Mooie oplossing voor het komende  jaar 2006

Daar het allemaal lang duurde om zwanger te worden, laten we het alleen bij ons dochter. Daarnaast heeft mijn man ook reuma en slikt medicijnen waardoor ik nu niet zwanger kan worden

We zijn verleden jaar verhuisd naar onze 3e koop appartement (appartement omdat het beter is voor mijn man om alles gelijkvloers te houden) en daarnaast hou ik niet van tuineren. Dit appartement heeft 3 slaapkamers, badkamer, wc, keuken, bijkeuken, grote woonkamer,  hobbykamer, groot balkon en ligt 5 minuten van het centrum van Delft aan het water. Heerlijk  wonen

Naam van onze dochter is Nina

Mijn man (zijn naam is Don) en ik zijn in 2006 11 jaar bij elkaar, waarvan dan 4 jaar geleden getrouwd in Australie. We zijn getrouwd 1 dag naar de aanslag op Pim Fortuin. We hoorde het daar op het nieuws. Zit je aan de andere kant van de wereld, en komt er  ineens een foto van  Pim  in beeld.

Gr. Jeannette
 
Hallo Jeanette,

Ook mijn man heeft reuma en ook bij ons heeft het een tijdje geduurd (1 jaar) voordat we zwanger waren van Kaylee...

Ik lees zo vaak dat de vrouw reuma heeft en nu eens een keer andersom..

Ik werk ook 3 dagen in de week en als ik heel eerlijk ben is dat ook meer dan genoeg.. Zeker om de boel thuis ook op te vangen. Mijn man heeft een drukke baan van 5 dagen per week.. Daarbij wonen we in een eengezinswoning, met op de 1e verdieping 3 slaapkamers en op de 2e verdieping een mega zolder.

Heeft jouw man ook veel pijn en welke reuma heeft hij?? Mijn man heeft nu 4 jaar ra.
Hij heeft periodes dat het beter gaat, maar ook dat het minder gaat (zoals nu).

Groetjes Angelique

 
-Hoe oud ben je?

Ik ben 35 jaar.

-Hoeveel kids heb je?

Ik heb één zoontje: Twan. Hij is nu negen maanden oud.

-Werk je ernaast, zo ja Hoeveel uur en wat voor werk?

Ik werk 40 uur ernaast (in 4 dagen) en werk in de gezondheidszorg.

-Ben je tevreden of wil je wat verbeteren aan gezinssituatie? (ander huis, minder uren, nog een kindje enz enz)

Ik zou graag minder willen werken. Twan is nu  2 dagen op de creche, 2 dagen bij oma en één dag bij mij. Ik vind het best druk voor zo'n kleintje en de kinderopvang is duur. Door mijn hoge inkomen en het feit dat mijn man als zelfstandige werkt, krijgen we nauwelijks iets terug aan vergoedingen of teruggaaf. Dat is jammer, want een tweede kindje zou erg moeilijk worden alleen vanwege de kinderopvangkosten. Jammer, dat de keuze voor een tweede af lijkt te hangen van de financiele situatie, dus.

-Waar woon je en hoe groot woon je ongeveer?

Ik woon in de regio Haarlem in een rijtjeshuis met voortuin en achtertuin in een vrijwel autovrije buurt met veel kids en een paar goede scholen. Bij ons in de buurt zijn veel bossen, duinen en strand, wat erg leuk is. Je hoeft nooit ver te rijden om snel in de natuur te zitten.
 
-Wat is/zijn de naam/namen van de kind(eren)?

Twan. Dat komt van Antonius. Mijn schoonmoeder is francaise en een semi-franse naam (Toine) leek ons leuk. Vandaar.

-Zelf nog wat toe te voegen hieraan?....

Nee, niks. leuke vraag......

 
Hallo,

Afgelopen jaar ben ik  30 geworden.
Ik ben de trotse mama van Rick, 06-12-''03, en Anne, 02-06-''05.
In juni 2003 ben ik getrouwd met Erik (jaargang ''71)
Momenteel werk ik als leidster op een kdv. Vanaf febr neem ik 3 uur oudersch.verlof en hoef ik maar 17  u.p.w te werken. Vind ik nu eventjes meer dan genoeg. Als ik ben werken is  Erik 1 dag thuis, de andere dag gaan de kindjes naar mijn ouders.  
Wij wonen in Cuijk en ik zou hier niet weg willen. Toen Anne 2 mnd was, hebben we de sleutel gekregen van onze nieuwe, ruimere koopwoning. Binnen 3 wkn zijn we overgegaan.  Was hard werken, maar met veel hulp, mn van mijn ouders, is het goed gekomen. Natuurlijk zijn er de nodige klusjes blijven liggen, maar heel langzaam maar zeker komen die ook af.
Zo af en toe hebben we het er over of we nog meer kindjes zouden willen. Ik weet het wel, ik wil wel!!! Maar Erik kijkt meer naar de praktische en financiele kant en hij weet het nog niet zo goed. Dus we zien nog wel.
 


-Hoe oud ben je?
-Hoeveel kids heb je?
-Werk je ernaast, zo ja Hoeveel uur en wat voor werk?
-Ben je tevreden of wil je wat verbeteren aan gezinssituatie? (ander huis, minder uren, nog een kindje enz enz)
-Waar woon je en hoe groot woon je ongeveer?
-Wat is/zijn de naam/namen van de kind(eren)?
-Zelf nog wat toe te voegen hieraan?....






Hoi!

Ik ben 29 jaar;
Heb 1 dochtertje, geboren op 9 november 2005;
Ik ben nog met bevallingsverlof en ga per 1 februari weer  24 uur per week werken als IT-inkoper bij een groot bedrijf voor IT-dienstverlening;
Op het moment woon ik in een redelijk ruime (150m ²) éénsgezinskoopwoning in Almere, 3 slaapkamers, basic badkamer en keuken, tuintje en dakterras...  op termijn wil ik graag een dakkapel zodat de zolder bruikbaarder wordt, een nieuwe keuken en een nieuwe badkamer. Maar misschien kopen we ook wel een ander huis...
Mijn dochtertje heet Alyssa Dominique
Ik ben sinds 19 mei 2000 gelukkig getrouwd met Michael, die ik op 12 maart 1999 hebn leren kennen. Ooit willen we nog wel een kindje erbij, maar nu nog even niet; we moeten nog wennen aan het leven met 3 mensen in dit huis!
 
Hoi Angelique

Sorry dat ik nu pas reageer op je bericht van 4 januari, maar zo vaak log ik niet in en ik werk nog wel bij een kabel/internet bedrijf hahahahaha

Inderdaad het komt niet zo vaak voor dat ik hoor dat iemand zijn partner ook reuma heeft en dat het ook een tijdje heeft geduurd voordat jullie zwanger waren.

Bij ons heeft het 2 jaar geduurd.
- pas na 1 jaar kwamen we erachter dat misschien door al die medicijnen die mijn man slikt het "zaad"   misschien niet goed zou zijn. Na een aantal tests bleek dat ook zo en toen is hij op andere medicijnen overgegaan. Het probleem was opgelost maar nog niet zwanger
- daarna nog een jaar bezig en werd ik onderzocht. Ooit heb ik een spiraal gehad en ze zeiden in het ziekenhuis tegen mij dat die eruit was ... nou je snapt het al. Hij was er dus niet uit en ik heb 10 jaar met een spiraal gelopen waarvan ik het bestaan niet van wist. Van die 10 jaar dus ook 8 jaar met een dubbele spiraal omdat ik dacht dat die eerste eruit was. Laatste 2 jaar dus bezig om zwanger te worden. Toen die spriaal eruit was, was ik gelijk de volgende maand zwanger

Door dit geintje was ik al 38 toen ik zwanger raakte en word dit jaar 39. Ik vind mijzelf te oud om nog aan een 2e te beginnen. Daarnaast zou het betekenen dat mijn man dan weer op andere medicijnen over moet gaan en we hebben gezien dat voordat ik zwanger werd, hij heel veel pijn had. Voor ons is daar de grens en daarom besloten dat we het bij 1 kindje houden.

We mogen al blij zjin dat de oplossing achteraf toch nog snel is gevonden (2 jaar bezig, maar hoeveel vrouwen zijn niet veel langer bezig). Daarom is Nina onze kleine wonder en een mooi geschenk

Waar woon je eigenlijk en wat voor werk doe je ???

Gtr. Jeannette
a 1 jaar

ik bij een internet bedrijf !!!
 
Hallo Jeanette,

Leuk dat je toch nog reageert! Leuk dat jij bij een groot kabel/internet bedrijf werkt. Begint deze met een U??

Zelf werk ik bij de grootste telecomzaak van Nederland haha... Alweer 4 1/2 jaar..
Tijd gaat snel..

Wat een gedoe zeg bij jullie. Zeker met die spiraaltjes!  Dat de artsen dat nooit eerder hebben gezien. Zelf heb ik deze nog nooit gehad.
Bij ons heeft het waarschijnlijk ook aan de medicijnen van mijn man gelegen. Nadat hij was gestopt met de salazopyrine was ik diezelfde maand nog zwanger.... We waren bij de reumatoloog in september en konden dus ook meenemen dat we 3 maanden zwanger waren haha! Hebben dit ook bij de vk aangegeven. Toch wel belangrijk dat ze dat weten. Ik had me toenertijd al neergelegd bij de ziekenhuis bezoeken e.d toen ik dus zwanger raakte van Kaylee. Gelukkig ging alles in 1x goed en werd Kaylee geboren op 3 april 2004 (was maar liefst 2 weken overtijd, ben ingeleid in het ziekenhuis. Dit ook omdat ik wel ontsluiting kreeg maar geen weeen, had al 4 cm toen ik aan het infuus kwam.).

Ik kan me voorstellen dat jullie het bij 1 kindje laten. Zou mijn man ook wel willen maar toch praat hij af en toe wel over een tweede. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik dolgraag een tweede kindje wil... Bij ons komt er dan ook sowieso een leeftijdsverschil tussen. Mijn man kan het lichamelijk niet aan om een tweede erbij te hebben momenteel. Op zaterdag is Kaylee de hele dag bij papa, maar dat valt hem zwaar... Zodra ik binnenkom neem ik haar qua zorgen ook direct over.
En wat je zegt met medicatie stoppen... Dat speelt natuurlijk ook altijd mee. Mijn man heeft in die periode ook erg veel pijn gehad... Inmiddels spuit hij 1x per week 50 mg Enbrel en dit slaat goed aan... En wat ik  van hem begreep is dat  hij dit gewoon  mag gebruiken;  wel moet de arts er van weten maar dat is ook wel weer logisch.  Wat krijgt jouw man tegen de reuma?

Daarbij vind ik het soms best pittig hoor; werk, hh, kind en nog een chronisch zieke man.. Die ook vaak niet fit is; veel moe. Gevoelig is voor migraine en gewoon hoofdpijn. Die daardoor niet altijd de drukte van Kaylee aan kan... Het is een pittig dametje met een behoorlijk eigen willetje en vooral ondernemend...
Ben dan ook blij dat ik 3 dagen werk en doe dit met plezier. En het is fijn om dan vooral in een andere omgeving te zijn. En daarbij moet ik mezelf niet vergeten natuurlijk..... Ik ben gelukkig wat jonger dan hem (7 jaar)  en daarbij (gelukkig) gezond van lijf en leden en Kaylee gelukkig ook..

Zoals vanavond is hij met de band aan oefenen; heerlijk zo'n avond alleen! Lekker wat achter de computer hangen... Straks in bad of snel onder de douche en dan naar bed toe... Lekker een vrouw alleen avond haha!

Weet je; zou wel met je willen mailen.. Ben benieuwd hoe jij het ervaart namelijk.
Hoelang heeft jouw man al reuma en welke vorm?? Juist omdat ik nooit andere vrouwen tegen kom waarvan de man reuma heeft was ik wel 'blij' met je reactie.. Het voelde als een beetje herkenning...

Maar ik ga stoppen. Ga lekker douchen en naar bed...

Mijn emailadres is: ame_martens@hotmail.com

Groetjes Angelique







 
Terug
Bovenaan