@doeterniettoe Ik ben al 2 keer naar de gynaecoloog gegaan. De eerste keer was in april (toen 4 maanden aant proberen) toen ik mijn gewone 2-jaarlijkse check-up had. Gynaecoloog zei da ik mijn maandstonden zo weinig krijg omdat ik te zwaar ben en mijn lichaam me beschermt om zwanger te worden (mensen met ondergewicht krijgen hun maandstonden ook niet om die reden, zei ze). Ik moest afvallen, dat was alles. Ze merkte wel een cyste in mijn baarmoeder dus ik moest bloed laten trekken en 3 maanden later terug op controle om te kijken of de cyste weg was. Dus in juli ben ik terug op controle gegaan. De cyste was vanzelf verdwenen (oef!). Ik had online al gelezen over PCOS en herkende mezelf hier in. Dus ik drong aan op een dieper onderzoek aangezien ik 13j geleden met de pil ben begonnen wegens een zeer onregelmatige cyclus en ik toen geen overgewicht had (danste 27u/week). Ze bekeek mijn bloedresultaat en zag veel mannelijk hormoon en op de echo waren er veel cysten te zien op mijn eierstokken. Ze zei me dat ik PCOS had (wat ik al d8). Ik kreeg inofolic voorgeschreven (volgens haar helpt de myo-inositol om de cyclus te regelen) en moest dit innemen + afvallen. Als ik een half jaar later nog niet zwanger was, dan moest ik meteen me aanmelden bij de fertiliteit. Ik moest van de gyn niet meer eerst naar haar gaan.
Mijn huisarts weet nog niet van mijn PCOS (of hij moet die info van mijn gyn hebben gekregen), maar aangezien mijn menstruatie nu al zo lang uitblijft ( lanher dan de vorige 3 keer) én ik volgende week bij de huisarts bloed moet laten trekken voor mijn bezoek bij de endocrinoloog (voor hashimoto) die de weer erop plaats vindt, vroeg ik me af of de huisarts niets zou kunnen voorschrijven om mijn menstruatie op te wekken. Dat bespaart me een hoop visitegeld en bij de huisarts kan ik sneller binnen dan bij de gyn. Én ik heb geen goede klik met mijn gyn ?.
Mijn huisarts weet nog niet van mijn PCOS (of hij moet die info van mijn gyn hebben gekregen), maar aangezien mijn menstruatie nu al zo lang uitblijft ( lanher dan de vorige 3 keer) én ik volgende week bij de huisarts bloed moet laten trekken voor mijn bezoek bij de endocrinoloog (voor hashimoto) die de weer erop plaats vindt, vroeg ik me af of de huisarts niets zou kunnen voorschrijven om mijn menstruatie op te wekken. Dat bespaart me een hoop visitegeld en bij de huisarts kan ik sneller binnen dan bij de gyn. Én ik heb geen goede klik met mijn gyn ?.