PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@XBo fijn om nog eens van je te horen en dat je bent kunnen starten. Lastig dat het weer zo’n zoektocht is! Maar goed dat je nu wel op het wachtbankje zit. Hopelijk mag er snel eentje blijven plakken. Met de feesten heb je nu ook nog wel even wat afleiding voor tijdens die weken hè.

Hier gaat het zijn gangetje. De ene dag al wat vlotter dan de andere. We hadden nu net 3 familiefeesten op rij gehad voor kerst, waarvan de feesten op kerstdag en tweede kerstdag heel erg druk waren met veel volk en kleine kindjes. Kerstavond was wel rustiger. Maar het was toch wel echt een uitputtingsslag, zowel voor mij als voor onze 2 dames. We zijn er nu stilaan wel wat van bekomen. Ellie heeft ook haar eerste vaccinaties gehad vorige week en daar ook even last van gehad. Nu ben ik 2 weken thuis met de meisjes aangezien de opvang vakantie heeft en mijn man moet werken. Het is pittig maar we nemen het dag per dag. Tijdens het laatste kerstfeest was Ellie totaal overprikkeld en echt ontroostbaar aan het huilen op het laatste. Mijn moeder was er ook erg van geschrokken omdat het normaal toch wel een rustige baby is. Ik was heel erg blij toen we gewoon weer thuis waren en ik ze uiteindelijk rustig kreeg en in bed. Komend weekend staan er weer 2 feesten gepland, normaal wel wat rustiger en 1 van de 2 ook bij ons thuis. Hopelijk verloopt dat wat beter. Nora heeft heel erg haar ‘ik ben 2 en ik zeg nee’-momenten en wil niet elke dag meer een dutje doen maar goed. Hoort erbij hè. Ondanks de soms lastige momenten is het toch ook wel echt genieten hoor ;)

Ik ben ook benieuwd hoe het bij @XxLara is verlopen en hoe het nu gaat! En natuurlijk hoe het met alle anderen gaat :)!
 
Hoi meiden,

Ik ben 27 november bevallen van ons zoontje Laurens met 40.4 dagen. Het was een zware bevalling die 19 uur geduurd heeft. De ochtend begonnen mijn weeën ‘s nachts en rond half 5/5 en rond 9 uur viel alles stil. Ik had die ochtend een afspraak bij de verloskundige en die hebben toen voor de 3e x die week gestript want had ook 2 cm ontsluiting. Eigenlijk direct daarna begonnen mijn weeën weer heftig te worden en na een uurtje besloten naar het ziekenhuis te gaan met 3cm ontsluiting. Ik heb daar uren opgehangen zelfs na het breken van de vliezen. Heb toen uiteindelijk een ruggenprik gehad en weeën opwekkers voor de laatste cm en de persdrang die ik moest krijgen. Hele andere bevalling als bij onze dochter. De eerste week was heftig en hij huilde echt uren en uren aan een stuk van smidddags 3 tot ‘s avonds 00.00. Mijn moeder gevoel zei gewoon dit klopt niet dus ben toen zelf overgestapt op voeding tegen koemelk allergie net als bij onze dochter. Zij is er na 2 dagopnames in het ziekenhuis gelukkig overheen gegroeid. Hij is nu een heel tevreden mannetje en het gaat super goed alleen zijn dag / nacht ritme was ook omgedraaid dus dat was aardig pittig. Ik vind wel echt dat 2 kinderen echt pittig is vergeleken met 1. En net wat jij zegt @Mateke de ene dag gaat beter dan de andere dag , het is zwaar maar ook genieten. Onze dochter is ook nog eens ziek nu met hoge koorts.

@XBo spannend weer. Hopelijk heb je net zoveel succes als de eerste x. Houd ons op de hoogte. Ben heel benieuwd
 
@Mateke en @XxLara gefeliciteerd allebei! Heftige start zo @XxLara, hopelijk gaat het nu allemaal wat beter! Ik ben inmiddels (eindelijk) weer zwanger, wat heeft dat lang geduurd voor mijn gevoel, verschrikkelijk haha. In iedere cyclus had ik al eerder bloedverlies, had al vaak aangegeven bij de arts dat ik het gevoel had dat er iets niet klopte. Toen we vorige keer in het traject zaten had ik dat nooit. De arts heeft uiteindelijk utrogestan voorgeschreven, maar dat was eigenlijk meer om mij gerust te stellen, niet omdat zij daar voordelen van zag. Waarschijnlijk vond ze me een zeur maar werd zo ontzettend onzeker... en in die eerste ronde dat we dat gebruikten was ik zwanger, het kan natuurlijk toeval zijn, maar dat zullen we nooit weten. Vond het traject best slopend, zeker nu de uitgerekende datum dichterbij kwam die het zou zijn als het de vorige keer geen miskraam was geweest. Ik ben nu 7+2 dus nog steeds erg pril, hebben wel een echo met een kloppend hartje gehad. Sinds de miskraam ben ik nog erg onzeker, maar dat zal de eerste weken nog wel blijven. We hebben het met kerst tegen familie verteld, omdat het op zou vallen als ik geen wijn drink en ik het jammer vind als ze al een vermoeden hebben haha. Volgende week intake en echo bij de verloskundige, hoop dat ik het dan iets meer los kan laten! @XBo hoe is het met jou?
 
@XxLara aaaah gefeliciteerd! Jeetje, wat een pittige bevalling zeg.. Ben je wel een beetje hersteld nu? Ja ik kan me voorstellen dat het wennen en soms schakelen is. Met 1 heb je soms al je handen vol haha! Maar fijn dat jullie erachter zijn gekomen wat de onrust veroorzaakte en het nu een stuk beter gaat.

@Mateke heb je nog vakantie of ben je weer begonnen met werken?

@Bloem- oh meid wat fijn! Van harte gefeliciteerd. Ook dat jullie al 1 mooie echo hebben gehad! Hoe voel je je verder? Kwaaltjes of valt dat (hopelijk) mee? En hoeveel rondes heeft het nu uiteindelijk geduurd? Bizar zeg, met die utrogestan dat het toen raak was. Wat je zegt, je weet nooit of dat dat het zetje was maar toch!

Hier nu dag 9DPO. Ik heb 0 kwaaltjes wat lijkt op een zwangerschap of een komende menstruatie. Maar ik vind deze wachtweken echt intens! Het duurt zo vreselijk lang. Had ook terug zitten zoeken op het forum hoe het de vorige keer ging (ik had toen wel Pregnyl gespoten, nu Otrivelle) en toen had ik vanaf dag 9 gevoelige/grotere borsten en een zeurderig gevoel in mijn onderbuik. Al weet ik ook dat het elke zwangerschap weer kan verschillen.. Ergens denk ik dat het hem niet is deze ronde, al hoop ik het natuurlijk wel intens!
 
@XBo ik begin 19 februari weer te werken. Dan is het hier in België net een weekje krokusvakantie geweest. Normaal zou ik 2 weken voor de vakantie opnieuw moeten beginnen werken maar heb er dan wat weken ouderschapsverlof bijgeplakt zodat ik pas erna weer moet beginnen. Ellie zal maandag 11 weken zijn dus ik ben blij dat ik nog wat langer thuis met haar kan genieten. Bij Nora moest ik indertijd op 10 januari weer beginnen werken. Zij was toen nog geen 11 weken volgens mij. Lijkt me nu zo bizar. Ellie is nog zo klein. Ik zou ze nog niet kunnen afgeven op de opvang . Ze begint nu ook echt vaker een grote glimlach te laten zien. Dus nog even volop genieten! En spannend nog voor jou! Ik duim mee dat het deze ronde meteen raak mag zijn! Elke zwangerschap is inderdaad anders. Ik had grotendeels andere symptomen de tweede keer. Gelukkig hoef je niet té lang meer te wachten.
 
Terug
Bovenaan