PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@Mateke dat is best wel even pittig ja een verhuizing. Ohhh zo spannend. Echt leuk ook dat jullie al zo vroeg weten wat het word. ? hier weten we het over 4 weken en 4 dagen. Dat gaat ook best wel weer snel!
@stephanie, ik had op dinsdag bloed geprikt voor de nipt en de maandag daarop kreeg ik de uitslag. Ik heb ook de nevenverbindingen erbij gedaan en jij?
@Gebruiker, spannend...op naar de eerste echo. Met 5 weken had ik ook nog geen symptomen.

@Femke, welkom! Fijn dat je je hier ook mag aansluiten. En wat ben je ondanks alles snel zwanger geraakt zeg. Super fijn! Nu op naar je eerste echo! ???

@xlara veel succes met verhuizen. Wij zouden ook verhuizen maar het wordt steeds uitgesteld omdat de nutsbedrijven nog niet klaar zijn. Heel irritant want wil graag nu verhuizen nu ik nog fit ben, straks wordt alles weer lastiger. Wij hebben gekozen voor nipt zonder nevenbevindingen, ik vond het een moeilijke keus want ik wil geen onnodige stress. Ik begreep van mijn verloskundige mocht er iets in de nevenbevindingen gevonden worden ze vaak nog niet eens weten wat het is en of het ernstig is, en of het alleen de placenta betreft of ook de baby. Ik wilde die onnodige stress niet en op mijn leeftijd komt het ook haast niet voor verzekerde ze mij. Verder vind ik vooral die patau en edwards belangrijk omdat het kindje dan zoiezo vaak overlijd vroegtijdig. Ik moet zeggen dat ik nu soms wel twijfel of ik er goed aan heb gedaan omdat ik ook wel graag voorbereid wil zijn mocht het kindje wat mankeren. Er komt niet veel in onze familie voor dus ga er eigenlijk een beetje vanuit dat alles wel goed komt.

Ondertussen al wat afspraken gepland voor rondleidingen voor kinderdagverblijven. Vind de berekening maken best ingewikkeld. Ik werk fulltime dus ga naar 4 dagen werken en we twijfelen nog een beetje of vriendlief ook naar 4 dagen gaat, zodat de baby maar 3 dagen opvang nodig heeft ipv 4 dagen. Wij hebben helaas geen lieve omas die een vaste dag willen oppassen. Ik vind het ook belangrijk dat de man een papa dag heeft dus we zijn nog aan het rekenen hoe we het allemaAl gaan redden met geld. Vind het ook wel lastig dat je bij die kinderdagverblijven al bij voorbaat moet aangeven welke dagen opvang je wilt aangezien ik de details nog met werk moet gaan bespreken..

Ondertussen heb ik heel slecht een angelsounds doppler gekocht omdat ik merk dat ik toch onzeker ben tussen de echos door. Ik probeer hem maar 1 a 2 keer per week te gebruiken om even naar het hartje te luisteren 20 seconden. Mooiste geluid ter wereld! Ik heb 0 kwaaltjes dus lastig om soms te aan te nemen dAt alles maar gewoon goed gaat.
Eerst had ik ook van week 7 tot 11 veel bandenpijn en groeipijn en nu niet meer, vraag me soms dan wel af of de baby goed genoeg groeit. Man ik dacht dat het traject zo onzeker was maar als je zwanger bent is het ook 1 brok onzekerheid. Kan niet wachten tot ik de baby ga voelen.

Ik heb donderdag volgende week weer een echo! Woehoe kan niet wachten!

@Lara Nog 4 weken, dat is niet zo heel lang meer ?. Aftellen!
@stephanie Ow, hopelijk kan je ook snel verhuizen dan! Bij ons wordt er met de nipt sowieso een volledige chromosomenkaart gemaakt dus als ze nog iets extra vinden denk ik dat ze dit standaard laten weten. Ik heb geen keuze moeten maken qua nevenbevindingen of dergelijke. En bijna weer een echo! Joepie ?! Zwanger zijn is inderdaad wel weer heel wat onzekerheid maar nu mijn kwaaltjes allemaal weg zijn probeer ik gewoon te genieten en er niet te veel bij stil te staan ☺️. Enkel die rug hè. Heb al een fysiotherapeut gevonden dus hopelijk snel wat beterschap en goede tips daarvoor!

Hallo dames,

Sorry ik was een tijdje afwezig! Beetje in een dipje door familie omstandigheden. Fijn om te lezen dat bij jullie ook nog alles goed gaat en de  echo’s ook. 
@Lara, ik heb de 20 weken echo inderdaad ook al met 18 weken +5. Spannend. Wij hebben toch besloten om niet te willen weten wat t wordt. Andere dames ook? 

Kraamzorg hebben wij inderdaad ook al geregeld. En de ‘ongeboren vrucht’ erkend bij de gemeente, omdat we niet getrouwd zijn.. wist ik niet.. weer wat geleerd haha.
Opvang zijn we ook mee bezig inderdaad.

@Marije hopelijk niks te ernstig? Fijn dat het bij jou ook nog goed loopt! Wij willen het wel heel graag weten ?. We kunnen haast niet wachten op de resultaten van de nipt. Mijn zus die helemaal into bakken is, smeekte ons ook al bijna om een gender revealtaart te mogen bakken. Dus bij deze ?. Normaal was het niet echt mijn plan om aan die gender revealhype mee te doen maar goed ?‍♀️. Man is fan en de toekomstige meter wordt er ook gelukkig van en we hebben nog eens een reden om taart te eten ?.

@Mateke m'n broer en schoonzus gaan uit elkaar na 15 jaar samen en twee kinderen. Met een heel verhaal en gedoe. Merk dat ik daar wel erg door van slag ben. Zwangerschaps hormonen helpen ook niet mee, haha. 

Aah haha, dus je kunt er niet omheen! Ook leuk toch. Wanneer kun je het weten? 

@Marije Oow wat verdrietig. Dat is niet gemakkelijk en met die zwangerschapshormonen kan ik me voorstellen dat het extra lastig is nu. Ik moet tegenwoordig al huilen bij iedere mislukte relatie of baby waar iets mis mee gaat op tv, laat staan als het bij mijn eigen familie zou zijn... 
We zouden het komende week of de week erna weten. Ik krijg de resultaten via mail toegestuurd. Dan kan ik mijn man ook nog verrassen met het geslacht ?. Heb 2 t-shirtjes besteld: 1 met 'dametje' op en 1 met 'ventje' op. Die met het juiste woord ga ik dan inpakken en aan hem geven. Het andere t-shirtje zal ik dan wel ofwel terugsturen ofwel binnenkort cadeau doen aan 1 van die vele vriendinnen of nichtjes in mijn omgeving die zwanger zijn en op het punt staan om te bevallen ?.

Terug
Bovenaan