PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@stephanie Haha zo grappig dat die zich dan zo begint uit te rekken! Wij krijgen best wel veel echo's. Dinsdag heb ik dan de 12 wekenecho. Vanaf dan krijgen we in principe iedere 4 weken ongeveer een echo. We hebben een hele lijst al meegekregen met alle data en uren. Naar het einde toe volgen ze elkaar zelfs sneller op. Wij hebben op volgende momenten echo's: 12w, 16w, 21w, 24w, 28w, 31w, 34w, 36w, 38w, 39w en 40w. Best veel dus. De laatste 3 consultaties word ik ook steeds eerst aan de monitor gelegd. Kwaaltjes zijn hier heel erg geminderd de voorbije week. Misselijkheid is zo goed als weg, ben nog wat moe maar ik kan al wel weer wat later opblijven ?. Ik heb enkel nog vaker hoofdpijn maar dat zal wel niet meer weggaan. Ben daar sowieso wel gevoelig voor. Het is meestal zo een soort van zeurende pijn op de achtergrond die ik dan wel wat kan negeren. Mijn buikje is wel echt al zichtbaar. Mijn schoonouders, ouders en zussen hadden allebei al gezegd dat het echt al wel opviel ?. Ik heb de laatste week dus maar mijn best gedaan om dit wat te verstoppen voor mijn cliënten op het werk. Maar ik ben blij dat ik het volgende week eindelijk gewoon kan zeggen tegen hen en niks meer moet verstoppen ?. Van mijn man heb ik ook al wat te grote T-shirts gekregen die hij nog had liggen, om in te slapen aangezien ik dus ook al niet meer in mijn eigen slaapt-shirts geraak. Die komen echt te kort en dan lig ik nog met mijn buik bloot en dat is soms toch nog wat frisjes. Is er bij jou al wat te zien?

Mateke: De weken die je opnoemt zijn standaard contoles. Als goed is maken ze dan niet steeds een echo maar gaan ze hartje luisteren en doen ze bij de moeder controles van de bloeddruk. Dan ben je al flink aan het groeien dus! Succes morgen met je volgende echo en het bekend maken van je zwangerschap. Wanneer ga je het vertellen aan de mensen in je omgeving? 
Stephanie: Sinds eind vorige week voel ik me een stuk beter. Ik ben nu 4 dagen vrij geweest van het werk en dat doet me goed moet ik zeggen. Ik voel me een stuk fitter. Ik heb meer energie en heb nu ook echt zin om dingen te ondernemen. 
Aan mijn buik is alleen in de avond wat te zien. Dan is gaatje 1 van de riem niet meer haalbaar maar zitten we op gaatje 3 of 4. Oeps... Dat zullen vast de darmen zijn die flink opspelen. Broeken zitten nog allemaal prima en me kleren ook! Ik ben nu 12W5D. 
Mijn volgende controle is met 15 weken bij de verloskundige (week later kon niet in de planning) en als ik 15W5D zwanger ben hebben we de 20 weken echo! Ik kijk er nu al naar uit!
Trouwens, nu iedereen weet dat we in verwachting zijn word ik vol gegooit met cadeautjes, kaartjes en bloemen! Super leuk! Nu echt het gevoel dat ik zwanger ben... niks meer te verbergen en vol trots vertellen over alles wat we de afgelopen 2 jaar meegemaakt hebben! Vooruit kijkent naar oktober en alle voorbereidingen die gaan komen. Super veel zin in! :)
Lara: Hoe is het met jou?  Voel je je ook weer een beetje de 'oude'? 

@heefteenwens Ik had van mijn gyn begrepen dat ik wel telkens echt een echo krijg. Dit maak ik ook op uit de omschrijving van elke afspraak die ik heb meegekregen (opvolgen van groei e.D.). Op dat vlak is het in België iets anders denk ik ?. We zijn het dit weekend al even bij mijn grootmoeder gaan melden. Dan zijn onze grootouders ook allemaal op de hoogte. Morgen na de echo brengen we onze familie op de hoogte via whatsapp en ergens in de avond zouden we het dan op Facebook gooien voor de vrienden. Mijn schoonzus heeft ondertussen ook nog een autostoel staan voor ons die ze zelf niet meer gebruiken dus dat is voor ons ook weer een kost minder ?. Mijn collega had vandaag ook al opgemerkt dat je het nu wel echt al wat kon zien aan mijn buik dus ik ben wel blij dat we het nu bijna gewoon kunnen zeggen en niet meer moeten verstoppen ?. Ik heb het de voorbije weken ook even rustig aan gedaan en merk dat ik nu terug meer energie heb. Ik heb me er weer kunnen toe zetten om een to do-lijst te maken voor mijn werk om achterstallige administratie af te werken. Ik heb er weer helemaal zin in ?.

Lieve dames,
Ik kom me voorzichtig hier aansluiten. Op 16 april heb ik positief getest. Ik heb niet veel klachten alleen beetje moe en af en toe wat misselijk. Soms heb ik schrik dat het niet goed zit. Op 18 april had ik buikpijn toen dacht ik direct dat het mis ging. Ben naar HA geweest heb blaasonsteking nu ben ik aan antibiotica.

Een heel fijn zwangerschap gewenst aan alle toekomstige mama's ❤️

@lilo wat leuk om weer wat van je te horen en bedankt voor alle bruikbare tips. @Stephanie, fijn dat je termijnecho goed was. Nu indd pas weer met 20 weken de echo! 
@heefteenwens hier alles goed. Inmiddels nu 13 weken en 5 dagen. Wat heb jij de 20 weken echo vroeg. Ik dacht dat ik heb al vroeg had met 18 weken en 5 dagen. Verder zit ik momenteel midden in een verhuis dus ben echt ontzettend druk geweest de afgelopen dagen en merk dan toch wel aan me lijf dat ik wat minder fit ben dan normaal haha. Hier is de kraamzorg al geregeld. Heb nu 2 rondleidingen aangevraagd bij een kinderdagverblijf. Ik werk namelijk zelf als pedagogisch medewerker en weet dus dat je er echt optijd bij moet zijn wil je verzekerd zijn van een plaatsje op de dagen dat je het nodig hebt.
@Mateke ik heb vaker gehoord dat je in België indd om de 4 weken een echo krijgt. Hier in Nederland is dat inderdaad anders. Dan zijn het tussendoor gewoon controles. Op de eerste, termijn en 20 weken echo na.
@Gebruiker welkom. Wij weten als geen ander hoe spannend de eerste weken zijn! Succes ?

@gebruiker Welkom! Heb je al naar de verloskundige gebeld? Weet je al wanneer je voor de eerste keer mag langskomen ?? Die eerste weken zijn inderdaad spannend. We duimen dat het gewoon goed mag blijven gaan ☺️.
@Lara ow wauw ja, zo'n verhuis is niet niks ?. Hopelijk ben je snel gesetteld en staat alles snel op z'n plaats ☺️.
Ik heb daarnet weer een echo gehad. Ik ben vandaag op de kop 12 weken ver. Alles was helemaal in orde! Hartje, hersenen en andere organen werken gewoon prima. Nekplooi was in orde. Ze probeerde al eens naar het geslacht te kijken maar het was niet goed zichtbaar en het is er ook wel nog wat vroeg voor, hè. De baby was echt al volop aan het bewegen! Eerst lag het niet zo goed voor de foto maar daarna was het toch nog gedraaid en hebben we toch nog mooie foto's meegekregen ?. Alle papieren voor de nipt hebben we meegekregen. Morgen maar eens bellen voor een afspraak. We hebben het ondertussen al op de familiewhatsapps gegooid en daar al veel fijne reacties gekregen. Dadelijk Facebook nog en dan zijn alle ooms, tantes, neven, nichten, vrienden en vriendinnen ook op de hoogte ?. 
De laatste dagen heb ik ook enorm last van lage rugpijn wanneer ik te lang moet staan, wandelen of zitten. Heel lastig. Ik heb zelf scoliose en heb een jaar of 2 geleden een lumbago gehad dus dat is niet ideaal... De gyn heeft me een voorschriftje voor fysiotherapie meegegeven. Daar bel ik morgen dus ook alvast eens voor. Dat belooft nog voor de komende 6 maanden ?

Hi Ladies,
Ik kom me ook heeeel voorzichtig melden. Toen ik net in het vorige topic kwam schrijven raakten jullie allemaal zwanger en bij ons is het nu gelukt met de leyrozol 5mg. Ik heb al die tijd met jullie meegelezen, dus ben goed op de hoogte?

Het voelt nog een beetje als jinxen om me hier aan te sluiten. Ik heb zondag positief getest en vandaag in de middag nog maar een testje gedaan en de testjes lopen netjes op. Volgens mijn eigen betekening ben ik 4 weken en 2 of 3 dagen. Uitgerekende datum zou dan met kerst zijn. Hopen dat alles goed mag gaan!
Ik heb trouwens goede hoop dat er snel een aantal dames volgen hoor!

Lara; ik heb de 20 weken echo met 19+5. Maar met 15+1 heb ik de 16 weken controle bij de verloskundige. 
Met 19+5 is dus prima voor de 20 weken.
Ik wil de kleine ook graag naar een kinderdagverblijf hebben maar door mijn onregelmatige diensten van mij en me partner is dit niet haalbaar. Ze leren daar altijd veel!! 

Mateke; Wat fijn dat de echo weer goed was en je iedereen op de hoogte kan stellen! Heerlijk gevoel geeft dat hè! 
Gebruiker; welkom bij de club! Weet je al wanneer je de eerste echo hebt?
Femke; Wat ben je dan snel in verwachting geraakt!! Gefeliciteerd!! Ja het is behoorlijk spannend bij de PCOS/Letrozol forum.. ben benieuwd wat de komende weken ons gaan brengen! Heb jij al een datum voor de eerste echo? 

Terug
Bovenaan