PCOS, Letrozol Zwanger Forum

@Femke Welkom ?! Fijn dat je je ook bij ons kan aansluiten! Zoals heefteenwens ook vroeg: heb je al contact opgenomen met de verloskundige en weet je al iets meer wanneer je een echo zou kunnen krijgen?
@heefteenwens Ja zoveel fijne reacties ?! Het maakt het toch ook allemaal wel wat echter hè. Vanaf vandaag breng ik ook mijn cliëntjes en hun ouders op de hoogte. Er was al 1 kindje dat mij niet echt geloofde ?. Ze keek nogal bedenkelijk naar mijn buik: "jij hebt toch nog geen dikke buik?" ?. 
Bij ons zal de kleine 3 dagen naar de opvang moeten, 1 dag bij mijn ouders (dit wilden ze zelf heel graag) en 1 dag blijf ik zelf thuis. Ik vond een opvang ook wel heel belangrijk inderdaad met alles dat ze daar leren. 2 neefjes van me zijn nooit naar een opvang geweest en dat merk je echt in hun ontwikkeling.

@gebruiker Met 5 weken viel dat bij mij nogal mee dacht ik. Duizeligheid, pijnlijke tepels en wat vermoeid waren mijn eerste symptomen geloof ik. En af en toe wat menstruatieachtige krampen. Ik dacht eerst dat ik gewoon ongesteld zou worden tot ik dan op de spoedafdeling van het ziekenhuis belandde met een cyste die gesprongen was en zij in het bloedonderzoek konden zien dat ik zwanger was ?

@Heefteenwens & @Mateke, het is bij mij zeker snel gegaan. Voor iemand met PCOS mag ik ook zeker niet klagen en heb me stiekem wel een beetje schuldig gevoeld naar de meiden die langer bezig zijn. Ik ben pas gestopt met de anticonceptie in augustus namelijk. Door uitblijvende menstruatie toch wel snel in de MMM gekomen. 
Ik heb nu een afspraak staan bij het ziekenhuis voor 14 mei. Dat duurt voor mijn gevoel nu echt nog een eeuw. De verloskundige had helaas ook niet eerder plek. 

Ik ben wel jaloers hoor op al jullie 12-weken echo's! Zo fijn dat er behalve bloem niemand terugkwam naar het andere topic! Ik lees dat jullie hier al bezig zijn met het kinderdagverblijf. Wij zitten hier nog druk te fantaseren, kan me er nog niks bij voorstellen dat die rijstkorrel in mijn baarmoeder naar een opvang moet hahaha. Hoe is de kinderopvang geregeld in België @Mateke(jij komt daar vandaan toch?)? Wij hebben een goed inkomen en moeten daardoor zo veel betalen, dat het voordeliger is voor mij om 3,5 dag te gaan werken en mijn vriend 4,5 dag i.p.v. de 4 die ik altijd in mijn hoofd had voor mijzelf. 

@Femke Bij ons wordt de prijs van de opvang ook berekend naargelang je inkomen wanneer je via bepaalde diensten zoals Kind en Gezin of Kobo de opvang regelt. Wij hebben ons nu bij op de wachtlijst bij Kobo gezet (onthaalouders en dus kleinschalige opvang met meer aandacht voor elk kindje). Bij grotere of onafhankelijke crèches werken ze ofwel met een vaste prijs ofwel met hetzelfde systeem als de diensten. Nu vind ik zelf die grotere crèches minder aantrekkelijk. Lijkt me zo meer kleine bedrijfjes echt ofzo ?. Die gezinsopvang waar we nu voor kijken lijkt me fijner. Dan worden de kindjes echt bij iemand thuis opgevangen, Max. 8 kindjes per opvang. Ongeveer 3 maanden voor de start van de opvang krijgen we dan een lijst van de opvangmogelijkheden in de buurt en dan kunnen we iemand kiezen. Voordeel is dat ik vaak pas ten vroegste rond 10u of 11u moet starten en dat mijn man de meeste weken om 16u al klaar is met werken. Dus heel lang zullen we de opvang nooit echt nodig hebben ?

@Femke Bij ons wordt de prijs van de opvang ook berekend naargelang je inkomen wanneer je via bepaalde diensten zoals Kind en Gezin of Kobo de opvang regelt. Wij hebben ons nu bij op de wachtlijst bij Kobo gezet (onthaalouders en dus kleinschalige opvang met meer aandacht voor elk kindje). Bij grotere of onafhankelijke crèches werken ze ofwel met een vaste prijs ofwel met hetzelfde systeem als de diensten. Nu vind ik zelf die grotere crèches minder aantrekkelijk. Lijkt me zo meer kleine bedrijfjes echt ofzo ?. Die gezinsopvang waar we nu voor kijken lijkt me fijner. Dan worden de kindjes echt bij iemand thuis opgevangen, Max. 8 kindjes per opvang. Ongeveer 3 maanden voor de start van de opvang krijgen we dan een lijst van de opvangmogelijkheden in de buurt en dan kunnen we iemand kiezen. Voordeel is dat ik vaak pas ten vroegste rond 10u of 11u moet starten en dat mijn man de meeste weken om 16u al klaar is met werken. Dus heel lang zullen we de opvang nooit echt nodig hebben ?

Vandaag bloed gaan laten trekken voor de NIPT en dan weten we binnen dit en 2 weken het geslacht van ons kleine vriendje ?! Spannend!
Ondertussen ben ik ook al mijn cliëntjes en hun ouders op de hoogte aan het brengen. Grappig hoe sommige kinderen reageren en welke vragen ze er allemaal bij hebben! Al 2 keer een meisje terug moeten afleiden naar een ander gesprek met de boodschap 'vraag dat maar eens aan je moeder' ?. Niet echt mijn taak om aan 8-jarigen uit te leggen waar baby's vandaan komen ?.

@femke leuk je ook hier te zien! Hopelijk volgen er snel meer!

@mateke ik heb maandag al geprikt voor de nipt en dat wachten duurt echt een eeuwigheid haha. Heb ook nog niets van mn “gewone” bloedtest gehoord.. hebben jullie de nipt met of zonder nevenbevindingen gedaan?

Terug
Bovenaan