"De dames die al wat langer wachten....."

Waarom?
Waarom laat mijn lichaam me iedere maand zò in de steek.
Tuurlijk wist ik het ergens al. Een week. Wat is nou een week over tijd. We waren te vroeg en te laat met de seks rond de eisprong dus die kans was al heel klein. Ik heb keurig maarliefst 3 weken teunisbloemolie geslikt.
En dan nog laat mijn lichaam me zo in de steek. En nee, ik hèb godverdomme geen onregelmatige cyclus. Ja, nu ineens, zomaar weer. Ik heb heel fucking 2019 een prachtige cyclus gehad.
Maar staan we nog steeds met lege handen...

Knuffeltje: ach meis wat rot dat je je zo naar voelt. Ben maar even lekker boos, het is ook verrekte kl*te allemaal. Is het inmiddels doorgebroken? Zo rot dat je niet van je lichaam op aan kunt en dat die steeds weer wat anders gaat doen.. gebruikte jij al ovulatietesten? dikke knuffel vanuit hier!
Chacha: ik wil wel íets vroeger gaan testen maar niet teveel vroeger, want een negatieve test is zo'n ultieme domper! heb dan liever een dikke vette streep zegmaar. Ik heb dinsdag of woensdag in mn hoofd. Donderdag (28e) is mn officiele testdatum. 
Milaa: begrijpelijk, jij kent hem toch het beste. Ik kan er nu met mijn vriend wel redelijk over praten. Als in: ik praat, en hij praat mee. Echt een sparringspartner heb ik niet aan hem, maar dat moet ik ook niet verwachten (en doe ik ook niet). Maar er is heel lang een tijd geweest dat hij met zn ogen ging rollen als ik weer over baby's maken begon hoor.. frustrerende tijd was dat! Hij vind het nu in ieder geval prima dat ik er de hele dag over praat en hij snapt dat het gewoon heel intens is nu. Alleen weet hij vaak niet wat hij dan terug moet zeggen haha. Ach tis wel echt een schatje. 
Kaat: dankjewel!

Mandareintje ja zet je wel allemaal aan het denken, maar denk toch dat ik wacht tot de operatie en dan hoop dat het allemaak meevalt en het ergste in de darmen zit wat geen echte gevolgen voor het zwanger worden zou moeten hebben. Hoe gaat het bij jou? Voel je nog steeds van alles? Zo spannend! Zou het ook heel lastig vinden om me in te houden met testen.
Chacha ja dat denk ik inderdaad ook dus wachten het nog even af. Begin juni ga ik gewoon weer bellen als ik nog niets gehoord heb.
Welkom gebruiker! Vervelend dat je nu langer moet wachten hoop dat je toch snel bericht krijgt dat je kan starten.
Milaaa anders gewoon zelf bellen. Kijk maar wat het met mij heeft gedaan sta nu ineens ergens boven aan een lijst? ik was vroeger ook veel afwachtender maar heb echt geleerd dat brutale mensen veel meer voor elkaar krijgen en daardoor echt wat assertiever geworden. komt ook een beetje door mijn man dat ik me zo heb kunnen ontwikkelen. Ik kan er gelukkig ook over praten en sparren. Waar ik nog twijfelde over gelijk de grote operatie doen stelde hij me juist gerust om gewoon eerst te kijken adh van de kleine operatie en dan een knoop door te hakken.
Knuffeltjee snap je frustratie, dus gooi het er maar uit. Maar ik lees je verhaal over 2 weken over tijd en 1 week over tijd, dus klonk voor mij als wat onregelmatig. Ik dacht misschien helpt het om volgende ronde een keertje met ovutesten te proberen. Het is misschien een keertje de moeite waard als je dat nog niet gedaan hebt. Probeerde even met je mee te denken.

[quote quote=10323712]Mandareintje ja zet je wel allemaal aan het denken, maar denk toch dat ik wacht tot de operatie en dan hoop dat het allemaak meevalt en het ergste in de darmen zit wat geen echte gevolgen voor het zwanger worden zou moeten hebben. Hoe gaat het bij jou? Voel je nog steeds van alles? Zo spannend! Zou het ook heel lastig vinden om me in te houden met testen. Chacha ja dat denk ik inderdaad ook dus wachten het nog even af. Begin juni ga ik gewoon weer bellen als ik nog niets gehoord heb. Welkom gebruiker! Vervelend dat je nu langer moet wachten hoop dat je toch snel bericht krijgt dat je kan starten. Milaaa anders gewoon zelf bellen. Kijk maar wat het met mij heeft gedaan sta nu ineens ergens boven aan een lijst? ik was vroeger ook veel afwachtender maar heb echt geleerd dat brutale mensen veel meer voor elkaar krijgen en daardoor echt wat assertiever geworden. komt ook een beetje door mijn man dat ik me zo heb kunnen ontwikkelen. Ik kan er gelukkig ook over praten en sparren. Waar ik nog twijfelde over gelijk de grote operatie doen stelde hij me juist gerust om gewoon eerst te kijken adh van de kleine operatie en dan een knoop door te hakken. Knuffeltjee snap je frustratie, dus gooi het er maar uit. Maar ik lees je verhaal over 2 weken over tijd en 1 week over tijd, dus klonk voor mij als wat onregelmatig. Ik dacht misschien helpt het om volgende ronde een keertje met ovutesten te proberen. Het is misschien een keertje de moeite waard als je dat nog niet gedaan hebt. Probeerde even met je mee te denken.[/quote] Ik ga volgende week nog eens bellen want ik vind het toch jammer dat ze vruchtbaarheidsbehandelingen zo laag op het prioriteiten lijstje zetten want het heeft wel degelijk invloed op wij als vrouwen met een kinderwens die al zo lang moeten wachten 

Ja, sorry Zwindo, ik reageerde er ook een beetje heftig op. Puur omdat ik op mijn eigen lichaam boos ben omdat mijn cyclus een compleet jaar heel regelmatig, zeg maar, exact op de datum nauwkeurig was. Vorige maand wel exact de 13e, maar nu denk ik dat ik vandaag of morgen moet aanhouden. Denk dat ik in dat hele jaar al een stuk of 4 negatieve testen heb kunnen weggooien... En nog veel vaker heb gedacht, zou het deze maand dan onze maand zijn? Nee, blijkbaar nog lang niet (of nooit). Ik ga ook niet naar het ziekenhuis bellen. Ik weet dat onze aanmeldbrief ergens op de stapel ligt dus ooit zal het wel weer worden opgestart.

Welkom Gebruiker10243832,
Welk ziekenhuis zit je? (of zeg je dat liever niet?) Hopelijk ben je snel aan de beurt. Ik duim voor je! 
KaatKaat, hier ook dat het soms niet lukt om te reageren.
Wel eerlijk dat zo iedereen een kans krijgt. Zou sieren als ze dat ook hier deden. Maar ik weet nog helemaal niks. Misschien maar weer bellen? Maar ik heb nu eigenlijk niet echt een reden om te bellen. Behalve dan dat ik het wachten beu ben.  Heb het ziekenhuis maar gemaild met de vraag of er al bekend is wanneer de afdeling weer open gaat. Ben er zo klaar mee en verdrietig om. Soms denk ik, zal ik iemand met ballen namens mij laten bellen. Maar ik moet dit zelf ook leren. Ik ga het nog maar even afwachten en als ik 1 juni niks gehoord heb ga ik toch maar weer bellen?
Knuffeltjeee, wat rot zeg. Je mag daar zeker wel boos om zijn en dan is hier ook een prima uitlaatklep! Gewoon doen, wij begrijpen je frustratie wel. Dikke knuffel!
Mandereintje, wat spannend zeg. De 28ste is zo hier, maar lijkt nog zo ver weg. Ik herken je verhaal zo goed. Zo is mijn vriend ook. Mijn man is daar gelukkig wat nuchterder in. Heb ik soms ook wel nodig. Gezien ik nog al een stresskip ben. 

Dames, ik ben een tijdje niet meer hier geweest. Ik heb de laatste pagina's een beetje bijgelezen. Ik vind het fijn voor sommige dames dat de behandelingen weer worden gestart. Van de andere kant balen dat andere dames nog langer moeten wachten. Blijft een rotsituatie. 
Knuffeltje, ik snap dat je er even helemaal klaar mee bent. Ik kan nu allemaal goed bedoelde dingen zeggen, maar ik weet ook dat je daar op dit moment niet op zit te wachten. Te herkenbaar. Heel veel sterkte!
Ik heb wel nog een vraagje voor jullie. Het heeft niet eens echt met zwanger worden te maken. Ik heb sinds een paar dagen een heel opgeblazen gevoel. Eerst een gevoel van verstopping en nu vooral heel veel lucht. Wat ik heel toevallig vond is dat het samenviel met mijn eisprong (tenminste dat denk ik). Herkent iemand dit, dus een soort van opgeblazen/verstopt gevoel vanaf de ovulatie? 

Ik heb gemaild en vrijsnel reactie.  Ik mag als mijn menstruatie aandient contact op nemen. Vandaag nog een beetje aan t vloeien. Dus volgende ronde kan ik bellen. Best blij 

Terug
Bovenaan