"De dames die al wat langer wachten....."

Milaaa hebben ze jou gebeld ipv mij? Haha nee hoor zonder grappen. Hoop dat je snel weer gebeld wordt als het het ziekenhuis was. Snap je frustraties dat veel al opgestart wordt om ons heen maar zelf nog niets te horen krijgen... hoop ook dat jij snel duidelijkheid krijgt.
Knuffeltjee gebruik je ook ovulatietesten? Want klinkt eigenlijk bijna meer alsof je last hebt van een onregelmatige cyclus. Mocht je geen ovulatietesten gebruiken misschien toch een keer de moeite waard om te proberen?
Mandareintje jij een beetje kunnen slapen? Kan me heel goed voorstellen dat er van alles door je hoofd schiet.
Ik heb nog niet gebeld (expres niet). Ga straks na mijn overleg bellen, dus ben benieuwd wat ze zeggen.

Net gebeld was dus gisteren niet op de lijst gezet om gebeld te worden. Dus nu wel op de lijst gezet, nu hopen dat ik wel gebeld wordt straks.

Milaa: oh mijn vriend was precies hetzelfde, heel stug, ik mocht er niet over praten, mijn emoties en teleurstelling kon hij niks mee. Is gelukkig helemaal bijgedraaid maar ik weet dus hoe je je voelt. Wat betreft kliniek keuze, ik heb bij hem duidelijk gemaakt dat ik het allerbeste wilde en dat ik dat ging uitzoeken. Uiteindelijk was het voor bij vrij snel duidelijk waar we naartoe zouden gaan als alle IUI behandelingen in het plaatselijke ziekenhuis niks op zouden leveren. Toen is hij er probleemloos in meegegaan. Misschien kun je benadrukken dat je gewoon het allerbeste voor jullie wilt en dat je dat met liefde wilt uitzoeken, maar dat hij dan wel op jouw keuze moet vertrouwen. Zou dat helpen?
Zwindo: najaaaa niet op de lijst gezet? wat is dat nou! Hopelijk doen ze dat vandaag dan wel écht. Ik heb vrij goed geslapen! Lekker samen met mn ukkie, voelt heel goed. Ik denk trouwens dat de innestelling bezig is want ik voel continu steekjes. Begon gisteravond al een beetje, man man man wat is dit spannend zeg. Ik vrees niet dat ik het redt om pas donderdag te gaan testen. Als het nu innestelt, dan zou ik zondag of maandag toch wel een streepje kunnen zien? Wat denken jullie? 
Voor wie het interessant vindt: over de terminologie (weet even niet meer wie het vroeg), een 3aa is een kwaliteitsscore van een embryo. Het getal zegt iets over het ontwikkeingsstadium, hoe ver 'ie is. En de letters zeggen iets over hoe mooi het embryo eruit ziet, aantal cellen, symmetrie etc. waarbij A het beste is. Dus onze is een toppertje. En hatching wil zeggen dat het embryo al ver in ontwikkeling is en bijna gaat innestellen (dus onze was geen 3aa meer maar eerder een 5aa. 3aa was voor invriezen en daarna is hij/zij dus verder gaan delen), een embryo komt nog soortvan uit zijn ei. Hier is een plaatje: https://www.freya.nl/wp-content/uploads/2017/07/embryo-ontwikkeling.png Mijne was dus echt al in dat laatste stadium, iets minder aan het hatchen dan de laatste foto, maar wel echt al een uitstulping, maar kleiner dan deze dus. Als hij gehatched is gaat hij een plekje in je baarmoeder zoeken. Dus dan moet je echt niet meer te lang wachten met terugplaatsen! 

Mandareintje jeetje wat bijzonder zeg. Toch ook wel gaaf dat je het zo bewust mee maakt op deze manier. Heel fijn om te horen dat alles ook goed voelt en je van alles voelt gebeuren. Hoop echt zo dat het in een keer gelukt is voor jullie.
Ik ben ondertussen terug gebeld door het ziekenhuis. Verhaal is dat ik nu bovenaan de lijst sta om ingepland te worden, maar eerst zien dan geloven. Ze zei dat ik dus zeker op de planning in juni sta. Vervolg traject is wel dat 4 a 6 weken na de operatie pas de vervolg afspraak ingepland wordt dus het duurt allemaal wel nog even voor je dan echt een behandelplan hebt en ermee kan beginnen. Daarnaast gaf ze ook nog aan dat de grote operatie van alles schoonmaken qua endometriose en in mijn geval dus een stuk darm verwijderen bij vrouwen voor een grotere slaging heeft gezorgd met ivf. Maar als ik de grote operatie zou doen betekend dat maanden herstellen voordat er dan gestart zou worden. Het heeft me wel heel erg aan het denken gezet, zeker nu ook nog eens met die potentiële nieuwe baan. Arghh wat lastig is dit ook allemaal. Ik had gehoopt op wat meer rust in mn hoofd maar nu juist alleen maar meer twijfels en vraagtekens wat nou verstandig is.

Mandareintje, kan zeker hoor! Zeker als je embryo al aan het hatchen was. Heb je nog iets extra gekregen van medicatie? Ben even de naam kwijt, maar dan krijg je een prik (denk ik) die hcg bevat en waardoor je dus positief test vanaf de terugplaatsing. Normaal zeggen ze dan dat dit na 9-10 dagen uit je lichaam is en vanaf dan als je positief bent, je effectief zwanger bent. Ik duim echt superhard voor een plakkertje! 

Zwindo, maar allee, dat is echt schandalig! Dat ze je toch niet op de lijst gezet hebben.. gelukkig ben je ondertussen gebeld. Zou het voor jou sowieso ivf worden? Of zijn er nog stappen voor? Goh, het is natuurlijk wat afwegen he meid. Ik weet de slaagkansen niet zonder die operaties en hoe ver gevorderd je endometriose precies is, maar het bemoeilijkt een innesteling wel natuurlijk.. niet onmogelijk, want iemand die ik ken heeft ook endometriose en is wel zwanger geraakt met ivf.

Chacha die dame die ik vorige keer aan de lijn had was inderdaad niet zo snugger. Ze had namelijk wel een aantekening gemaakt maar me dus uiteindelijk niet op de bellijst gezet. Mn gyn was echt top. Echt even met me mee gedacht, maar daardoor wel weer een heleboelvragen die spelen. De operatie is dus om te kijken naar de ernst van de endometiose (en oppervlakkige stukken verwijderen waar ze bij kunnen) en dan een behandelplan te bepalen op basis van die uitkomsten. Mogelijk dat het dus eerst nog iui met hormonen wordt. In het ergste geval zou het ivf worden. Dus dacht misschien daar gewoon al mee starten als dit allemaal nog heel lang duurt. Maar nu kan ik hopelijk dus in juni al terecht voor mn operatie. Dus ga nu gewoon 1 juni bellen als ik nog niets heb gehoord. Als ik dan blijk nog niet ingepland te zijn mogelijk overwegen om ivf bij een kliniek te starten. Maar voor nu hou ik even vast aan eind deze maand iets horen???

Zwindo: oh jeetje wat een dilemma. Duurt dat herstel écht zo lang ja? Pff... vreselijk. Sterkte met nadenken..
Chacha: je bedoelt Pregnyl of Ovitrelle denk ik. Die heb ik beiden niet gezet, dus een positieve test kan alleen eigen hcg zijn!

Zwindo, stap voor stap lijkt me idd het beste. Hopelijk kunnen ze al veel wegnemen tijdens je operatie!
Mandareintje, jaaa klopt, pregnyl! Oh spannend, als je dan een streepje hebt, is het direct van jezelf! Wanneer denk je te gaan testen? Heb je nog krampen?

Terug
Bovenaan