"De dames die al wat langer wachten....."

Hoi allemaal.
Het doet me best verdriet als ik lees dat jullie al lang bezig zijn. Dat was te verwachten in dit forum, maar toch. Ik krijg daar toch echt kippenvel van als ik dar lees.
Toen ik 26 was, wilde ik al dolgraag moeder worden. Mijn vriend was er niet klaar voor en ik heb lang gewacht. Dit was mentaal al best heel zwaar. Al mijn vriendinnen trouwden, kregen kindjes. Mijn meisjesdroom om te trouwen moest ik aan de kant zetten, mijn vriend wil niet trouwen.
Na een aantal jaar gewacht te hebben, stopten we met de pil. Wij zijn nu 9 maanden bezig en ik vind het zwaar. Als ik lees dat we nog half niet bezig zijn met wat jullie doormaken, denk ik.. hoe moet dit allemaal goedkomen.
Soms ben ik heel positief en probeer ik alles even te vergeten en soms voel ik me zwak, verdrietig en onbegrepen.
Mijn vriend is wielrenner en doet dit echt fanatiek.. ik lees zo veel verhalen waarin staat dat heel slecht is voor het zaad. Daar lig ik wel eens wakker van.
Bedankt dat ik mee mag kletsen in dit forum.
?

Ik had deze maand een beetje hoop. Vooral omdat mijn darmen zo raar deden, maar helaas. Vanmorgen, precies twee weken nadat ik me echt slecht voelde, is mijn menstruatie doorgebroken. Een kortere cyclus dan de laatste maanden. Normaal zat ik op 30/32 dagen. Nu 27 dagen. Het begon vanmorgen met lichtroze bij het afvegen. Toen wist ik al genoeg, maar ik hoopte stiekem nog op een innesteling of zoiets. Nu is mijn menstruatie echt doorgebroken. Tenminste, ik heb nog nooit gehoord dat helder rood bloed in combi met buikkrampen duiden op een innesteling ?. Ik probeer er ook maar iets positiefs uit te halen: twee weken geleden voelde ik me echt heel slecht en dacht ik al eens dat het mijn eisprong zou kunnen zijn. 14 dagen later ben ik ongesteld, dus dat deel van mijn lichaam werkt in ieder geval. Op naar de volgende ronde.
Mandareintje, ik blijf nog steeds voor je hopen. Zeker omdat je nog geen bloeding hebt gehad. 

Lotjejansen, spannend dat je bijna mag beginnen. Hopelijk is het niet meer nodig. Mocht het wel nog nodig zijn, dan hoop ik dat het dan snel raak is. 
Ook voor alle andere dames weer heel veel succes en sterkte!

Mandareintje, ook van mij een dikke virtuele knuffel. Het is gewoon rot dat er maar zoveel is dat je kan doen en dat de rest buiten onze controle ligt. Ik hoop voor jullie dat er snel zicht komt op wanneer cryo 2 kan teruggeplaatst worden. De kwaliteit was top, dus hopelijk nestelt deze zich gewoon goed in en komt jullie droom uit!

Ikbendoutzen, mijn eileiders werden begin maart al eens doorgespoeld (hsg) door mijn gyn, voorlopig zonder resultaat. Mijn huidige fertiliteitsarts zei dat hij nooit een hsg apart uitvoert, omdat erg kleine verklevingen al voor hinder kunnen zorgen en dat je die enkel met een kijkoperatie kan opsporen. Hij heeft tonnen ervaring en koppels van over heel Vlaanderen komen bij hem langs, dus ik probeer maar vertrouwen te hebben in zijn (soms wel erg) andere opvattingen. 

Lapjes, gisteren leek hij wel al minder gekant tegen IUI, maar hij benadrukte vooral dat we nu maar best vooruit kijken tot aan de kijkoperatie en afhankelijk van het resultaat gaan we handelen. Best een goede kijk op de zaak, maar na bijna 2 jaar proberen begin ik wat ongeduldig te worden merk ik... :p De arts heeft er alle vertrouwen in dat ik zwanger zal geraken, de vraag is volgens hem enkel wanneer. Ohja van de baarmoederhals zei hij dat het maar zelden voorkomt dat het de oorzaak is van het uitblijven van een zwangerschap...

Zwindo, veel goede moed voor de kijkoperatie en alvast een goed herstel! 

Lovetennis, welkom! Wij zijn sinds augustus 2018 bezig (met 1x een miskraam in juli 2019). Jouw gevoelens zijn zeker herkenbaar. Ik hoop dat je ze hier wat van je af kan schrijven en dat je je hier begrepen zal voelen. Het helpt ergens wel om te lezen dat er nog anderen in hetzelfde schuitje zitten. We delen hier geluk, verdriet en hoop. :)Mijn vriend is ook een fervent fietser en zijn zaadjes bleken top. Ik zat daar ook wel mee in hoor, want je komt het toch wel vaak tegen dat die warme temperaturen in de koersbroek nefast zijn voor de zaadkwaliteit. Misschien kunnen jullie hem eens laten onderzoeken? Een potje indienen is zo gebeurd en dan is er al 50% gecheckt.

Milaaa, misschien heb ik die info gemist, maar heb je zelf al eens gebeld? Dat lijkt soms te helpen om toch ergens op een lijst te geraken. 

Ja ik had gebeld, stond nog niet op de wachtlijst.  Ben er toen opgezet.
Ik mag bellen als ik weer vloei.  Maarja wat kunnen ze dan? Een echo maken of er 3en eitje groeit en of er cystes zitten. Meer doen ze niet. Dus ik twijfel sterk. Maar ga t denk ik toch ma doen. Dan gebeurt er in ieder geval iets. Of wat zouden jullie doen?

Nou weer een nieuwe poging om iets te plaatsen...
Mandareintje wat ongelooflijk klote is dit zeg. Jeetje ik had ergens nog stille hoop voor je dat het toch goed zou zitten. Het is jullie zo gegund. Ik snap heel goed dat je nu nog hartstikke verdrietig bent. Ik herken een beetje mezelf in jou met al nadenken over de volgende stappen, mijn man heeft daar soms ook wat moeite mee. In ieder geval een hele dikke digitale knuffel!
Pennylane spannend hopelijk is die kijkoperatie niet nodig. Ik kan je in ieder geval na deze week vertellen hoe mijn ervaring was.
Ikbendoutzen ja vrijdag is de dag. Het klinkt misschien heel stom, maar kijk er eigenlijk gewoon een beetje naaruit. Heb nu zo lang op duidelijkheid moeten wachten. 
Lovetennis welkom! Niet het forum waar je op terecht wilt komen, maar praat gerust mee.
Milaaa wat vervelend dat je nog steeds aan het wachten bent hopelijk komt hij toch nog snel door. Ik weet nog al te goed hoe het voelde. 
Mttm balen dat je nu toch ongesteld bent geworden, maar wel fijn dat alles goed blijkt te werken en je het dus zo goed aanvoelde. Nu even extra lief voor jezelf zijn.
Meiden bedankt voor jullie lieve woorden voor de operatie. Nog even een paar dagen geduld hebben. Ben heel benieuwd hoe ik het ga ervaren en met name wat eruit gaat komen. 

@pennylane
Bedankt voor je berichtje, ook geruststellend om te lezen dat jouw man ook fietser is en goede zaadjes heeft! Dat geeft ook weer goede hoop!
Over 3 maanden gaan we naar de huisarts, hij wilde ons dan doorverwijzen. Dan zal het zaad denk ik ook bekeken worden. Hopelijk is het dan niet meer nodig. Ik probeer rustig te blijven tot die tijd.

Lief jullie berichtjes. Ik moet er nog een beetje inkomen, dus vandaar dat ik nog niet op iedereen persoonlijk reageer.

mandareintje hoe gaat het nu? Had zo voor je gehoopt dat het wel bleef plakken...

Hier net weer mijn menstruatie gehad, zijn nu anderhalf jaar bezig als ik september 2018 tm januari 2019 niet meereken. 
Alleen vorige week heeft vriendlief zijn knie verdraaid. Het bleek een scheurtje in zijn miniscus te hebben opgeleverd dus die loopt nu nog een week thuis. Over een paar weken opnieuw een ct-scan of het goed geheeld is. Nu zijn we al lacherig aan het bedenken hoe we zo min mogenlijk zijn knie kunnen belasten maar het toch gezellig kunnen maken... Van de dokter moet hij deze week nog thuisblijven van het werk. Hij is zelf ook heel voorzichtig. En weetje wat het nu vooral geweest is denken wij zelf. Vorige week vrijdag is het al gebeurd nog voor de oude schutting er uit gehaald is. Ze hebben zaterdag nog de hele dag geklust om de nieuwe te zetten. Toen had hij die pijn niet. Omdat ik toen nog niet ongesteld was zijn we de zondag actief begonnen met ochtendgymnastiek. Vanaf dat moment ging het lopen haast niet meer. ? we hebben letterlijk zn knie verneukt... ? maar dat heeft hij zijn arts natuurlijk maar niet verteld...

Haha knuffeltjeee nou lekker dan met die knie van je vriend! Rustig aan he ??
Wat jammer mtmm, elke keer wel weer een hard feit om ongesteld te worden. Hopelijk niet al te drukke dagen tijdens je menstruatie?
Spannend de kijkoperatie vrijdag Zwindo, begrijp ook het er naar uit kijken, een hele concrete stap verder!
Voor alle vrouwen hier: wens jullie een goede nieuwe maand, met nieuwe kansen in wat voor vorm dan ook.   

Terug
Bovenaan