"De dames die al wat langer wachten....."

Knuffeltjee hoe krijg je het voor elkaar haha. Ik weet gewoon bijna zeker dat mijn man dit bijna trots aan de dokter zou hebben vertelt als dit bij ons gebeurt was.? hopelijk hersteld net allemaal snel en goed.
Mttm ik zag inderdaad al advies dat die testen niet heel veel zeggen en je zelf ook al het een en ander had uitgezocht. Wat ik overigens wel heb begrepen is dat een sperma test laten doen relatief snel kan en hier gewoon om gevraagd kan worden. Voor een vrouw komt er vaak toch iets meer bij kijken (echo's, bloed, etc.) Dus als je dit al graag zou willen weten zou je het misschien kunnen proberen om naar te vragen om alvast duidelijkheid daarover te krijgen. Dat soort berichten zijn nooit leuk om te lezen. Hopelijk kan je het wel een beetje naast je neerleggen. Mijn menstruaties kunnen best verschillen maar heb ook wel last van flinke klodders/stolsels. Ene keer erger als de andere keer. Ik heb ook een vroege miskraam gehad in maart 2019 dit was wel echt anders want dit ging echt gepaard met flinke krampen. Als je twijfels hebt gewoon je arts/huisarts bellen en je zorgen aangeven.
Kaatkaat spannend! Eerste ronde met hulp. Hopelijk groeit het allemaal goed. Hoe is het prikken? Ik ben mezelf ergens al mentaal aan het voorbereiden dat ik er straks ook aan moet gaan geloven. 
Milaaa hoop echt dat je snel terecht kan. Het moeten wachten is echt zenuwslopend. 
FleurBo je hebt ons gevonden! Ik hoop heel erg voor je dat jullie snel onduidelijkheid krijgen en snel zwanger mogen worden. 
Chacha zijn dat goede tekenen of gewoon bijwerkingen van de hormonen? Heel grappig mijn nod valt op mn operatie datum maar ben vanmorgen begonnen met bruinverlies en hebben er deze ronde juist rekening mee geprobeerd te houden om niet op de vruchtbare dag te vrijen. Morgen of donderdag doe ik wel voor de zekerheid een testje omdat ik niet zwanger mag zijn voor de operatie. 
Lovetennis bij de huisarts gebeurt er niet veel behalve een heleboel vragen. Omdat er bij mij duidelijk dingen niet goed waren kreeg ik vrij snel een verwijzing. Pas als je naar het ziekenhuis gaat krijg je bij de eerste afspraak een inwendig onderzoek.

Zwindo, ik ga eerder uit van hormonen dan symptomen, lijkt me te vroeg om al iets te voelen! Wel enorm gevoelige borsten en wat lichte menstruatiepijn, dus wie weet! Ik ga proberen pas op m'n nod te testen, hopelijk hou ik het vol?. Haha stel je voor! Hoeveel dpo zou je nu zitten?
Fleurbo, ik ben direct naar een gynaecoloog gegaan, in België gaat dit iets gemakkelijker dan in Nederland heb ik al ondervonden. Bij mij werd er een bloedname aangevraagd om hormonen te checken en bij de gyn natuurlijk een echo. Spermastaal wordt ook nagekeken. Je kan mss een lijstje beginnen bijhouden van dingen die je wil vragen en mss al je cyclus in kaart brengen (lengte cyclus, wanneer eisprong, hoelang je lf is). Vaak wordt hier ook naar gevraagd.
Mttm, ik heb ook altijd stolsels, de ene maand iets meer dan de andere. Hangt ook af van de opbouw van je baarmoederslijmvlies denk ik.

Zwindo spannend, bijna operatie! Ik ben nog onervaren op dat gebied, maar is dat de operatie waarmee ze je eileiders schoon gaan maken?
ChaCha succes met de wachtweken! Je bent al bijna op de helft:) lukt het je vaak om te wachten tot je NOD met testen? thanks voor de tips! Ik heb vanaf het begin mijn cyclus bijgehouden in een app, samen met de momenten waarop we aan de slag zijn gegaan en zo, dus dat inzicht heb ik gelukkig al :) wij hebben ook een thuis spermatest gedaan en die was goed, maar als ik jullie zo hoor zegt dat nog niet zo veel. Heb me daar best zorgen om gemaakt omdat mijn vriend rookt en nog niet echt aanstalten maakt om te stoppen. In Nederland moet je wel eerst naar de huisarts toch?

Zwindo dankjewel voor je reactie.
FleurBo welkom! Ook jullie dus nu bijna een jaar, wij ook..
Chacha wat gaan ze bij de operatie doen? Sorry als je het al verteld hebt en ik het niet heb gelezen.
Milaa hoe gaar het nu? Lijkt me vreselijk, om zo lang te moeten wachten.
Mttm hoe is het vandaag? Al contact opgenomen met de HA?

@pennylane
Jij gaf aan dat het zaad van jouw (wielren) man top was. Had je dit al binnen het jaar laten testen? Of deed je dat toen je met een jaar bij de HA kwam?
Is er bij jullie een andere oorzaak uitgekomen waarom het zwanger worden moeizaam gaat?

Even snel een reactie van mijn kant. Straks probeer ik op iedereen te reageren. 
Allereerst bedankt voor alle reacties. Ik begrijp dat meerdere meiden vaker stolsels hebben. Ik heb dat ook, maar niet zo groot als nu. Een paar keer had ik zo een groot stolsel dat ik gewoon schrok. Ik zoek iets waarmee ik het kan vergelijken, maar het was zeker groter dan een 2 euromunt. Daarbij die buikkrampen die ik vanaf maandag had en dan dat stukje weefsel en echt helderrood bloed, maakte me toch allemaal wel een bang. 
Vandaag lijkt het tot nu toe rustig. De krampen zijn weg en het lijkt ook weer meer op een normale menstruatie. Ik heb dus besloten om het even aan te kijken. Afwachten wat volgende menstruatie gebeurt. 
Ik denk overigens wel dat het darmenverhaal toch samen heeft gehangen met mijn cyclus, maar die functioneren ook weer normaal. Al met al voel ik me dus prima. (Al was ik natuurlijk liever zwanger geweest.)

Ik heb deze ronde nu twee keer gehad dat er bloed kwam na de gemeenschap. Tussen deze twee keer ook een keer niet gevloeid daarna. Er zijn meerdere die dachten aan oud bloed nog van de menstruatie, maar dat denk ik niet. Het was echt rood/roze beide keren.
Ik dacht eerst nog dat de eisprong nog moesten komen, maar heb nog geen positieve test. Heb wel vlak na de menstruatie gedacht dit te voelen (voel het altijd) maar dacht toen dat dit niet kon zo snel, cyclus is altijd langer. Toch twijfel ik nu en denk dus dat de eisprong al lang is geweest. Daarna dus tweemaal gebloed na gemeenschap (iets van een dag/klein beetje) en heb sinds gisteren last van mijn borsten. Dit heb ik de afgelopen maanden vaak een week voor de menstruatie. Allemaal erg gek dus. Ik lees alleen ook wat enge dingen ivm dat bloed. Straks is er iets ergs aan de hand. Het houd me wel bezig.. 

Terug
Bovenaan