"De dames die al wat langer wachten....."

Mttm snap dat dat best eng is als het zo anders is, maar fijn dat je je weer goed voelt. Heb eigenlijk geen ook idee waarom het ineens zo heftig kan zijn. Hopelijk blijft het nu een beetje rustig! 
NWJ ik heb in het verleden ook wel eens bloedverlies gehad en gegoogled, wordt je idd echt niet vrolijk van! Ik kwam er op een gegeven moment achter dat het alleen gebeurde als ik de pil had doorgeslikt (soort doorbraakbloeding) en toen ik daarmee stopte was het ook over, dus daarna ook niet meer bij stil gestaan.
 Dit kan het bij jou natuurlijk niet zijn. Misschien toch goed om de huisarts even te vragen? Het kan heel onschuldig zijn, maar zal misschien geruststellen als de huisarts dat ook zegt. 

[quote quote=10327774]
Dag dames,

Na een lief berichtje van Zwindo in een ander topic en nu ik aan alles voel dat ik ieder moment ongesteld kan worden, wil ik me hier ook graag melden (als dat mag ) Wat een lieve, verdrietige maar ook hoopvolle berichten zie ik hier voorbij komen. Zo oneerlijk wat sommigen door moeten maken om zwanger te worden terwijl het bij anderen zo lukt..

Ik zal me kort even voorstellen. Ik ben Fleur, 28 jaar en in juli 2019 ben ik gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kindje willen We hadden toen al een kinderwens-gesprek bij de verloskundige gehad en zij gaf aan dat niets ons in de weg stond om snel en gezond zwanger te worden. Ze gaf zelfs aan dat de kans groot was dat we eind van het jaar al in verwachting waren. De droom begon!
het begon allemaal heel voorspoedig: na het stoppen met de pil was ik na 30 dagen ongesteld en vanaf dat moment een vrij stabiele cyclus gehad tussen de 26-30 dagen. Op 1 of andere manier was ik er dan ook echt van overtuigd dat het in no time raak zou zijn.

Helaas bleek dat toch wat anders en het ongesteld worden terwijl ik zwanger hoopte te zijn viel me eigenlijk vanaf de eerste keer al zwaar. Mijn vriend dacht eerst steeds: balen maar volgende keer beter, maar ik was iedere keer intens verdrietig en ook al snel bang dat het niet zou lukken.

Omdat we nu bijna een jaar verder zijn hebben we besloten om naar de huisarts te gaan, iets waar ik langere tijd bang voor ben maar wat me ook weer wat hoop geeft. Het lijkt me dan ook erg fijn om in dit topic te kunnen praten met mensen waarvoor zwanger worden ook niet vanzelfsprekend is. En ik hoop natuurlijk op veel goed nieuws in dit topic de komende tijd!
[/quote]
Herkenbaar. Wij staan nu ook op de wachtlijst omdat er na anderhalf jaar hier ook nog niets is gebeurd. Ik ben net 27 geworden. Ook gewoon normale cyclussen heel 2019 lang .

Een wat andere vraag, zelf ben ik 34, proberen sinds nov 2018.
Zie best op tegen moment van 35 worden wat vruchtbaarheid betreft! Tenminste wat ik er van lees is dat het vanaf dan wel minder kans heeft. Is natuurlijk ook niet van 1 op andere dag, maar geen idee of ik nog voorraadje eitjes heb enzo. Wie van hier is ook rond 35? En hebben jullie positieve verhalen wat leeftijd betreft uit je omgeving? :)

Milaaa, zolang iUI on hold staat kan je mss navragen of clomid+pregnyl en de bijhorende echo's wel een optie zijn? Dan ben je in ieder geval zeker van je eisprong. Echt super lastig dat jullie nog geen zicht krijgen op hoe en wanneer het verder moet. Hopelijk meer nieuws bij je telefoontje maandag!
Knuffeltjeeee, de knie is kapot door te "klussen". Welk soort klussen, dat laat je wijselijk in het midden. ;-) Veel beterschap aan je vriend!
mttm, tijdens mijn laatste ms had ik ook wat meer dan gewoonlijk last van klonters, op dag 2 en 3 meerbepaald. Dan voelde ik dat er ook uitkomen... :-/ Weinig buikkrampen wel. Geen flauw idee wat de oorzaak zou kunnen zijn, maar als ze er de volgende keer opnieuw zijn, doe ik wel eens navraag bij mijn feritiliteitsarts.
FleurBo, welkom! Herkenbaar wat je schrijft. Ik zat 2 jaar geleden ook met het idee dat je als vrouw maar met de pil moest stoppen en *poef* je was zwanger. Of dan lees je dat 85% binnen het jaar zwanger is en denk je er gewoon niet aan dat je wel eens bij die andere 15% zou kunnen zitten. Fijn dat er snel wat meer duidelijkheid voor jullie komt.
ChaCha, oh nee! En ik dacht dat die witte afscheiding al erg was bij utro. Heb je daar elke cyclus last van? Ik moet dat vanaf morgen (voor het eerst) 3x per dag opsteken... :-/
Lovetennis, ik ben Vlaamse en begrijp dat het hier allemaal wel wat anders verloopt. Hier maak je een afspraak bij de gyn zoals je dat bij de tandarts zou doen, zonder tussenkomst van een huisarts. Wij zijn na 6 maanden proberen bij de gyn langsgegaan en hij zette meteen een aantal onderzoekjes in gang: een hormoononderzoek bij mij (dmv bloedname op cd3), een cyclusopvolging zonder hormonale stimulatie en dan ook een zaadonderzoek voor mijn vriend. Ik zat toen wel met de schrik dat het zaad van mijn vriend slecht zou zijn en dat we al die maanden voor niets hadden geprobeerd dus het was wel geruststellend om te horen dat daar niets mis mee was. Tot nu toe is er bij mij geen oorzaak gevonden van het uitblijven van een (goede) zwangerschap. Frustrerend wel, want zonder duidelijk probleem is er ook geen duidelijke oplossing... En terwijl vliegen de maanden voorbij.
Zwindo, ik hoor graag hoe je operatie verlopen is. Moet je vroeg binnen?
NWJ, idd een gekke cyclus en je weet zo niet waar je je nog aan kan verwachten. Zou het helpen om een testje te doen of is het daarvoor nog te vroeg?
Ik had gisteren opnieuw een afspraak bij de fertileitsarts. Mijn follikel bleek groot genoeg en ik heb er pregnyl gekregen. Ondertussen maken we het gezellig. :) Vanaf morgen moet ik utro nemen én ik heb ook voorschriften meegekregen voor nog eens 2 pregnylspuiten (5 en 10 dagen na spuit nr. 1) om de luteale fase zo goed mogelijk te ondersteunen. De arts wil alles op alles zetten, ik ben benieuwd!
Het is echt even wennen aan dit hogere tempo van opvolging. Bij mijn gewone gyn moest ik enkel op cd12 eens langsgaan voor een echo. Op die dag was mijn follikel meestal wel groot genoeg om pregnyl te krijgen (en anders moesten we hem zelf zetten een dag of 2 dagen erna).
Nu kreeg ik een echo op cd10 + bloedname (te vroeg), cd13 (follikel van 16 mm) en cd15 (follikel van 20 mm) + bloedname en pregnyl. Op 19/6 moet ik dan nog eens langsgaan voor een bloedname. Normaal is dat cd2 van een nieuwe cyclus ofwel ben ik dan zwanger... Exact een jaar geleden ben ik zwanger geraakt, dus hopelijk heb ik deze keer evenveel geluk!

Oh Lotjejansen, ik ben vergeten op jou te reageren. Ik ben ook 34 (word dit jaar nog 35!) en ik zit wel met het idee dat het 5 jaar geleden mss wel vlotter zou gelukt zijn om zwanger te worden, maar je kan je leven nu eenmaal niet sturen zoals je het wil hé. Ik kende mijn vriend toen nog niet. :)
Mijn fertiliteitsarts zei tijdens ons eerste gesprek dat 34 wel nog jong was. Weer zo'n aparte uitspraak van hem, maar wel eens leuk om iets anders te horen dan 'vanaf 35 gaat het pijlsnel bergaf'. Ik ken er wel een paar die ouder zijn en vlot(ter) zwanger geraakten en heel wat van die bekende sterren zijn toch ook al tegen de 40 als ze voor het eerst zwanger zijn. Daar trek ik me toch wel wat aan op hoor. Als ik al eens inzit met mijn leeftijd dan is het omdat ik graag nog een 2e kindje zou krijgen na dat langverwachte 1e kind...
Je kan je amh (eicelreserve) laten testen, maar het is mij nog nooit verteld geweest. Ik heb alvast genoteerd om ernaar te vragen tijdens mijn volgende afspraak!

Pennylane, ik ben niet altijd even flink in het opsteken?. Soms neem ik ze gewoon oraal en dan ben ik dus even wat draaierig. Vorige maand ze wel flink opgestoken maar ben nogal gevoelig aan blaasontstekingen en had toen prijs?. Volgens mijn gyn werkt het iets beter als je ze opsteekt, maar nog altijd goed genoeg als je ze oraal neemt. Zeker ook op het werk vind ik het echt niet handig! En uiteindelijk ben ik al 2x zwanger geraakt door ze oraal te nemen! Nu was het trouwens niet echt nodig, mijn bms was 16mm maar de gyn vond het niet erg als ik ze toch zou nemen. Een extra steuntje zeg maar ?. 
Veel opvolging idd, maar goed wel! Hopelijk lukt het snel?

pennylane, eerst gewoon de schutting, met een verkeerde beweging. Toen zat dat scheurtje er vast al in. Maar de gemeenschsp op zondag heeft het er vast niet beter op gemaakt omdat je dan lekker op je knieën bezig bent.

Ik geloof dat ik afgelopen zondag echt klaar was met mijn menstruatieweek. Vandaag heel helder slijm. Beetje vroeg of niet?
Ik ben totaal niet meer zeker wat mijn lichaam wanneer doet pff...

Terug
Bovenaan