"De dames die al wat langer wachten....."

Gelukkig is alles goed gegaan Zwindo. Hoe voel je je nu?

Fleurbo, wat fijn dat je een gesprek heb gehad. 35 dagen duurt nog even maar wel iets om naar uit te kijken. Het aftellen is begonnen en hopelijk is het niet nodig.
Lovetennis, het is je inderdaad gegund en hopelijk is het telefoontje niet nodig. 

Ik ben vanmiddag weer gaan vloeien. JEEJ op naar een nieuwe ronde. Ik ga maandag het ziekenhuis bellen voor een controle afspraak. (deze doen ze wel) Ook wil ik dan weer voorstellen om te starten met clomid. Dan gebeurt er in ieder geval iets voor mijn gevoel.

Lapjesdraadje en lovetennis, ik snap het heel goed. Ik had dat bij ons eerste kindje ook dat ik graag vast iets wilde kopen. Zo leuk en als je kindje het dan ook echt aan kan, is geweldig. 

Reageren is soms wat lastig, dus doe mijn best op een ieder te reageren. 
Ik weet niet wie het zei ik lees hier nog wel mee maar reageer minder omdat ik het wat meer los wil laten. Ik vindt dat een knappe zet, maar kan wel beamen dat het zeker wel kan helpen. Althans dat is mijn ervaring, er minder de focus op leggen kan zeker meer rust geven. 

Lovetennis idd een verwijzing voor de gynaecoloog. Ik heb al goed zicht op mijn cyclus en gebruik ovulatietesten. Ze heeft niets gezegd over dat we nog meer moesten doen, alleen dat ze zou verwachten dat het al wel gelukt had moeten zijn als ze het verhaal zo hoorde. Misschien raar maar dat maakte me eigenlijk alleen nog maar meer onzeker. Ze gaf aan dat de gynaecoloog waarschijnlijk vaginaal onzerzoek en bloedtesten zouden doen en bij mijn vriend een spermatest. Heb jij goed zicht op je cyclus? Ik hoop heel erg voor je dat het niet nodig is om te bellen!! 

Milaaa ‘fijn’ dat het nu doorgebroken is. Kunnen jullie in ieder geval door. Wat gaan ze precies doen/controleren volgende week? Wees komende dagen maar extra lief voor jezelf :)

Nou, ik heb het vanmiddag aan mijn moeder verteld. Tijdens de afwas. Ze reageerde een beetje zoals ik verwacht had. Zou je het wel doen, de Mr is al wat ouder, hebben jullie er echt goed over nagedacht, zeker gezien Mr's oudste (gehandicapte) kind? Niet vervelend hoor, maar zoals bezorgde moeders dat nou eenmaal doen. Ik ben in ieder geval blij dat ik het heb verteld, het voelde verkeerd dat ze het niet wist. Ik denk dat ze mijn wens wel begrijpt, maar het iets zakelijker bekijkt. En naar het gezondheids en het financiële aspect kijkt.

Fleurbo, ze kunnen dan kijken hoe het met mijn cystes is en of er eitjes groeien.
Gebruik nu natuurlijke capsules om mijn cyclus op orde te krijgen. Als ik daar naast clomid ook ga gebruiken werkt t natuurlijk niet echt.  Maar moet iets... pfff lastig zeg.

Lapjesdraatje, goed dat je het gezegd heb. Wat vindt je van je moeder dr reactie?

Zwindo, blij dat alles goed gegaan is! Hopelijk snel resultaat en dan verdere stappen?.
Lapjesendraadjes & Lovetennis,ik heb ook een knuffel in huis. Die hadden we gekocht bij onze eerste zwangerschap. Die ligt nu mooi te wachten in wat de kinderkamer moet worden!
Milaaa, 'goed' dat ze doorgekomen zijn, kan je tenminste verder!
Lapjesendraadjes, goed dat je het aan je moeder verteld hebt. Uiteraard is het voor haar zakelijker, zij zit niet in de situatie natuurlijk en haar kinderwens is vervuld. Zij zal haar dochter ook niet willen zien lijden denk ik, maar ze zal het zeker ook wel snappen dat jij ook graag zo'n klein wondertje in je armen wilt sluiten.
Ik zit nu op 8 of 9 dpo en de spanning neemt wel toe. Alhoewel k nog niet echt het gevoel heb dat het gelukt is. Ik was wel deze middag wat draaierig, maar was niet vlak na de utrogestan zoals ik anders heb, maar echt 4u later ofzo. Geen idee wat dat weer is! Ik hoop gewoon zo dat het raak is.. Heb zoveel aankondigingen gekregen de afgelopen weken, het mag bij ons verdorie ook wel eens lukken! M'n man wordt ook wat lastig, zeker omdat het elke maand moeilijker wordt om te 'presteren' op de belangrijke dagen..

LotjeJansen dankjewel, lief! Ja ik wacht al erg lang, mijn geduld begint ook al aardig op te raken....
FleurBo dankjewel! Lief!
Milaa fijn dat je weer vooruit kunt! Op naar een nieuwe ronde!

Zwindo, hoe voel je je ondertussen? Hebben ze je al iets laten weten?
FleurBo, dat is een goede ingesteldheid van je! Nu heb je tenminste al wat perspectief hé. Ik hoop natuurlijk dat je die afspraak gewoon zal kunnen afzeggen. ;-)
ChaCha, dat zijn alvast erg goede tekens! Wanneer zou je testen?
Mandareintje, hoe gaat het met jou? Ik blijf het zo'n rotsituatie vinden... Heb je misschien al zicht op hoe het verder moet?
Knuffeltjeee, goed dat je dit aangeeft, maar niemand neemt je iets kwalijk hoor, daar ben ik zeker van. Hoe is het met de knie van je vriend?
Lovetennis, hah ik denk dat veel onder ons zo wel iets liggen hebben. Het symboliseert onze hoop! :) In mijn geval is dat een zwangerschapsbroek in de kleerkast en tal van prentenboekjes in de boekenkast.
Milaaa, jammer dat je ongesteld bent geworden. Clomid en echo's zorgen er alvast voor dat je meer controle en meer zicht hebt op je cyclus. Dat lijkt me alvast een goed idee om te vragen of dit mogelijk is. Als ik het goed begrijp doen jullie dit in afwachting van IUI?
Lapjesendraadjes, fijn dat je het aan je moeder hebt verteld. Lijkt me wel een typische, moederlijke reactie. Ze zien al eens sneller de 'gevaren' op de weg. Ben je van plan om haar regelmatig op de hoogte te houden van jullie traject?
Ik neem sinds eergisteren utrogestan en voorlopig valt het wel beter mee dan verwacht! Lees: geen zo'n erge plakboel daar beneden. :p
Ik lees nu wel dat je menstruatie vaak pas komt wanneer je stopt met utro, dat vind ik wel echt minder. Die wachtweken zijn al zo lang! Dus kans is groot dat ik nog niet eens ongesteld zal zijn tijdens mijn volgende afspraak bij de fertiliteitsarts op de 19e. Daar zal mijn bloed geprikt worden, maar ook dat resultaat zal weinig zeggen aangezien ik de 7e en de 12e nog eens pregnyl moet spuiten. Ik ga toch eens vragen of dat allemaal wel nodig is, ik heb altijd een lf gehad van 14-15 dagen. Ook heb ik ondertussen 2 bloednames gehad en is mij daar nooit verteld geweest wat ze daaruit aflezen. Opnieuw iets om op het vragenlijstje te zetten voor de volgend afspraak. :) 

Terug
Bovenaan