"De dames die al wat langer wachten....."

Milaaaa, ik had natuurlijk een spontane enthousiaste reactie gewild, maar ik had dit wel verwacht. Mijn moeder is een vrouw die zich snel zorgen maakt om haar kroost. En ze heeft mij de afgelopen 15 jaar af en toe flink zien worstelen, met het bijzondere gezin dat ik kreeg, met datzelfde gezin en mijzelf boven water houden toen een van de inkomens wegviel, met mijn bijna burn out als gevolg. En mijn moeder wil dat dan oplossen voor mij (ik lijk een beetje op haar). 
Mijn moeder had zich erop ingesteld dat zijzelf nooit kinderen zou krijgen (Ze was niet superregelmatig ongesteld), maar ze kreeg ze vrij snel en makkelijk. Ze zei mij vanmiddag (daarom) dat ik misschien meer moest loslaten. Ik ben er niet boos om geworden, maar heb haar gezegd dat de kans om op een natuurlijke manier zwanger te worden vrijwel nul is. Ik heb het er verder bij gelaten. 
Als de zwangerschap er eenmaal is, zal ze heel blij voor ons zijn (maar nog steeds bezorgd haha)!

Pennylane, pas donderdag of vrijdag op m'n nod! Ik denk donderdag, dat ik vrijdagochtend nog voor m'n bloedname kan gaan. Had gisteren ook plots superfelle steken ter hoogte van m'n rechterlies, dus wie weet! Maar ik ben ook zo bang voor de zoveelste teleurstelling. Wat als het toch niks was? 

Nog even over de utrogestan: ik had wel wat bruinverlies toen ik niet zwanger was, maar ze kunnen idd wel iets later komen. Maar wel goed dat je er niet te veel last van hebt! Hopelijk blijft het zo. Gebruik jij trouwens een hulpmiddeltje om het op te steken? Want ik deed dat zonder, dus mss dat ik het wat minder diep kreeg en dus sneller afscheiding had?

Chacha ik duim voor je mee

Mijn eisprong was ergens tussen woensdag en gisteren ben ik van overtuigd. Met vriendliefs knie gaat het redelijk. We hebben tenminste het zowel woensdag als gisteren gezellig gemaakt. Nu is het muntje weer gegooid, het balletje weer gaan rollen. Een maand zoals zoveel maanden. Zal wel niet maar diep vanbinnen hoop je toch...

ChaCha, ik gebruik voorlopig geen hulpmiddeltje. Dat lukt redelijk... maar thuis ga ik er wel voor op de grond liggen.?
Dus jij hebt een bloedname op je nod? Kijk, dat lijkt me dus zo logisch hé. Zo raar dat ik pas 16 dagen na eisprong moet langsgaan.
Die felle steken klinken echt wel hoopvol, maar snap dat je jezelf toch ook wat wil beschermen. Hopelijk gaan de volgende dagen snel vooruit voor jou!

Pennylane, ik kreeg van m'n gyn de keuze: ofwel een echo wanneer ik m'n menstruatie verwacht ofwel een bloedname. Dit is om te zien of ik terug clomid mag starten. Als er cystes gevormd zijn, mag dit nl niet. 
Qua symptomen: ik ben best wel moe, en soms wel wat misselijk, maar dit kan ik ook hebben wanneer ik ongesteld moet worden. Had deze morgend ook steken achter m'n schaambeen. We zullen het zien donderdag?. 

lapjesendraadjes goed dat je het verteld hebt, hoe kijk je er nu een dagje later tegen aan? Begrijpelijk dat jou moeder je wilt beschermen. Gelukkig is het helemaal jullie eigen keus of jullie een kindje willen of niet. En jullie kunnen ook het best inschatten hoe de situatie met een kindje er bij gaat zijn.

Knuffeltje goed dat je er even voor kiest om het een beetje los te proberen te laten. Lukt dat een beetje? Spannend de komende dagen, succes met de wachtweken!

Pennylane fijn dat de utrogestan ‘mee valt’. Ik ken jullie achtergrond niet gezien ik nieuw ben in dit lijntje. Ik zag op internet dat dat vaak gebruikt wordt na ivf, is dat ook waar jij het voor gebruikt? 

ChaCha fijn dat je wat voelt, heb je toch het gevoel dat er wat gebeurt he? Spannend donderdag! Kun je je nog inhouden niet te testen?

Wat ik me nog afvroeg trouwens: hoe gaat jullie met alles met eten, drinken en sporten en zo om? De eerst rondes was ik heel gefocust op gezond eten en geen alcohol, maar op een gegeven moment ben ik weer af en toe een wijntje gaan drinken omdat al die strenge regels die ik mezelf oplegde ook weer voor druk zorgde. Ik eet wel gewoon gezond, heb goed gewicht en zo, maar ik geniet ook wel van wat minder gezond eten zo op z'n tijd. Vandaar dat ik me even afvroeg hoe jullie dat dan. Vraag me namelijk steeds meer af of ik misschien wel weer helemaal moet stoppen met alcohol, moet beginnen met yoga of zo en veel meer groenten en fruit moet eten (in aanvulling op normale eetpatroon)

Terug
Bovenaan