"De dames die al wat langer wachten....."

Qua eten en drinken. De een gaat er heel erg bewust mee om en gaat allerlei bijzondere dingen doen, de ander verandert niets. Ik leef gewoon gezond, zoals ik altijd al deed. Genoeg groente, fruit en vezels, beetje zuivel en vlees, af en toe vis, genoeg water. Heel soms een glaasje alcohol, bijv als ik weer ongesteld ben geworden. Maar dan ook echt maar een glaasje, want het komt nogal hard aan hahaha. Natuurlijk foliumzuur, vitamine d, mijn normale multivitamine voor de vrouw en omega3. In de wachtweken gedraag ik mij alsof ik zwanger ben. Ik heb een tijdje granaatappelsap genomen, maar ik vond t behoorlijk zoet dus daar ben ik mee gestopt.
Ik probeer elke dag ook 10.000 stappen te zetten en als het kan ook elke week een uur zwemmen. Voor mij is het erg belangrijk dat ik goed in mijn vel blijf zitten, dus zo af en toe een frites of een goed stuk chocola moet kunnen vind ik. Dat is ook de reden waarom ik geen rare zaden of andere supplementen neem. Anders hou ik het niet vol. Maar voor een ander zal zo'n supplement misschien weer wel heel normaal voelen en dat is ok!
Ik voel mij inmiddels alsof er een lichte last van mijn schouders af is, het voelde zo niet goed om zoiets ingrijpends niet aan mijn moeder te vertellen!

Fleurbo, ja wel fijn, maar zo dubbel omdat het ook evengoed kan dat ik ongesteld ga worden. M'n typische symptoom is gevoelige borsten aan de zijkant en dat heb k nu niet, dus ga er dan altijd van uit dat het niks zal zijn. Het wachten met testen lukt wel, vorige maand licht positief en dan toch 2 dagen na nod ongesteld geworden, dus wacht nu gewoon rustig af.
Utrogestan wordt vaak gegeven om lf te verlengen, ik neem dit ook in traject met clomid!
Over de voeding: ik eet/drink niets meer wat niet mag vanaf een positieve test. In het begin deed ik idd ook heel flink niks meer, maar na een tijdje hou je dat niet meer vol en werd het voor mij alleen maar zwaarder. Dus nu eet ik gewoon en vanaf een positieve test geen Prepare/sushi/alcohol.
Lapjesendraadjes, kan me inbeelden dat het oplucht! Fijn dat je je er nu beter jij voelt. Ik heb het deze keer niet verteld aan de ouders, omdat ik het zo erg vind dat wij hen vertellen dat we aan het proberen zijn en dan al 2x moeten zeggen dat het toch niet gezond is. Dus ga het nu denk ik pas zeggen als ik een goede 12w echo heb!

@lapjesendraadjes; knap van je dat je het je moeder hebt verteld. Lijkt me een lastige situatie waar je in zit.
Zo heb ik laatst aan mijn schoonmoeder verteld dat het zwanger worden nog niet wil lukken, toen zei ze: 'ja daar kan ik jullie niet mee helpen'. Ze heeft het zo vast niet bedoeld, maar het klonk zo raar. Ik had het eigenlijk verteld omdat ik het er met mijn moeder en mijn schoonzus veel over gehad had en ik wilde mijn schoonmoeder niet 'passeren'.  Later kreeg ik nog wel een berichtje dat ze voor ons gaat duimen, maar ergens kan ik me indenken hoe jij je voelde op dat moment.
@Milaaa, jullie hebben al een dochter toch? Ging het zwanger worden toen heel anders als waar jullie nu mee te maken hebben?
@PennyLane, fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die haar hoop gevestigd heeft op budha's en al die andere dingen ;)
@knuffeltje, we zitten dan in hetzelfde schuitje wat betreft het wachtbankje! Mijn ovulatie was ook ergens tussen woensdag en zaterdag. Ik denk ook de ene keer: het moet toch een keer! En het volgende moment denk ik, het zal wel weer niet..
@Chacha, dus voor jou ook weer spannend om te wachten tot donderdag!
@FleurBo: ik heb een hele tijd geen thee gedronken, geen koffie, geen alcohol, geen carpaccio, geen koude zuivel als ontbijt, geen cola, etc, etc. Toen nam ik juist wel: tarwekiemolie, granaatappelsap. Nu zet ik mijn kwark even op het aanrecht als ik ondertussen ga aankleden etc, dan is het niet meer zo ijskoud als ik het opeet. Met temperaturen merkte ik namelijk dat ik steeds maar tot een temperatuur van max 36,5 kom en een warme baarmoeder schijnt belangrijk te zijn voor de innestelling. Ze zeggen dat een optimale baarmoeder 36,8 / 36,9 is. Ik heb dus ook een tijd een warme kruik op mijn buik gelegd, maar ook daar hoor je verschillende dingen over.

Omdat ik helemaal gek werd op een gegeven moment van dat ik bij ALLES nadacht als ik iets at of dronk en in al die 6 maanden werd ik er ook niet zwanger van. 
Ik ben dus gestopt met alles NIET nemen. Nu drink ik alleen thee zonder cafeïne (rooibosthee) of kokend water met versie citroen en thee. Ik drink af en toe gewoon een glaasje wijn (niet veel natuurlijk) want hoe lang moet ik dit anders volhouden. 
Ik hoop dus eigenlijk door 'er niet constant mee bezig te zijn', dat het wel gaat lukken..

Sporten doe ik elke dag minstens een half uur.
Op maandag tennis ik, op dinsdag loop ik hard (half uur / 5km), op woensdag tennis ik, op donderdag heb ik bootcamp (uur), op vrijdag/zaterdag/zondag doe ik een work out thuis of loop ik hard.
Ik las ook dat als je altijd al gesport hebt, het geen kwaad kan veel te sporten, maar als je nooit sportte, dat je dan niet moet overdrijven bij sporten waar je echt extreem veel beweegt. Het gaat dan niet over yoga, wandelen, joggen, zwemmen etc (dat is gewoon heel goed)
Maar ik denk dat je er zelf goed bij moet voelen. Toen we in ronde 1, 2, 3, zaten, durfde ik nadat we sex hadden gehad, amper te lopen of laat staan hardlopen, maarja.. ook topsporters worden zwanger ;)

Omdat het toch niet opschiet drink ik de hele maand koffie (een bakje per dag). Verder ben ik vegetariër en eet al best wel gezond. Alcohol als ik ongesteld ben geworden, het weekend dat ik het ben en het weekend dat ik het dan net geweest ben. Juist omdat het nog weet ik het hoe lang kan duren voor ik zwanger ben. En een rose tje op zijn tijd wel erg lekker is. Iedere ochtend slik ik braaf foliumzuur. Ik ben me nu aan het informeren voor acupunctuur bij mij in de buurt. Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen. Wel dat het 60 euro is en alleen bij een aanvullende verzekering gedekt wordt. Dus dat is dan voor eigen rekening. Toch wel duur...

FleurBo 35 dagen klinkt lang, maar het is achteraf vaak toch weer zo voorbij. Wij hebben vaak 2 maanden of 6 weken tussen al onze afspraken moeten wachten. Ook nu moeten we 4 a 6 weken wachten tot ons volgende consult. Hopelijk schiet het bij jullie wat sneller op  maar realiteit is dat er vaak flinke wachttijden zijn bij gynaecologen.
Lovetennis alles wat maar kan helpen. Herken het soms wel hoor had ook van iemand een armbandje met maansteen gekregen wat voor vruchtbaarheid moet staan. Tot nu toe dus nog niet geholpen haha. Succes met de wachtweken hopelijk gaat de tijd snel voorbij.
Ikbendoutzen ik heb geen pijnstillers mee gekregen maar doe het heel goed op een consequent niveau van paracetemol. Tot nu toe goed vol te houden. Het is nu wel wat stijfer en beurzer als eerst, maar het valt me eigenlijk hartstikke mee. 
Milaa balen en fijn tegelijk dat je ongesteld bent geworden. Even lekker aan jezelf denken en ik hoop dat als je morgen belt ze wat voor je kunnen betekenen. 
Lapjesendraadjes knap dat je het je moeder hebt verteld ondanks dat je niet helemaal de reactie kreeg die je graag had gewild. Ik merk bij mijn moeder dat ze het allemaal ook erg lastig vindt. Zeker nu met die kijkoperatie ze was heel erg zenuwachtig.
PennyLane, Chacha, knuffeltje spannende dagen nu hoop dat het raak mag zijn. Zou toch mooi zijn!
Hier nog wel snel en veel moe. Fysiek gaat het best goed voel alles wel wat trekken en het is beurs en wat blauw. De arts heeft uiteindelijk einde van de dag terug gebeld met het nieuws dat de operatie goed was gegaan was natuurlijk ook al snel thuis (rond 2 uur). Schijnt dat het er allemaal best goed uit zag eileiders zijn ook goed doorgankelijk en baarmoeder zag er goed uit. Alleen blijkt mijn darm aan een eierstok te zijn verkleefd (ipv wat er eerder misschien dachten aan de baarmoeder). Dus verkleving is zodanig dat dit operatief verwijderd moet worden en nu niet opgelost kon worden tijdens de kijkoperatie(de kleine plekjes hebben ze wel al weg kunnen halen). Maar omdat de rest allemaal vrij ligt zou zwanger worden toch nog moeten lukken. Alleen komt dan het probleem met mijn hormonen en cyclus om de hoek. Dat in combinatie met de endometiose maakt mij een lastig geval. Ik word nu besproken tijdens een artsen overleg en tijdens onze vervolgafspraak over 4 a 6 weken nemen we alle opties en de adviezen vanuit dat overleg met elkaar door voor de volgende stap. Opties zullen IVF of mildere aanpak met hormonen voor het regulieren van de cyclus als dit verstandig lijkt ivm de endometiose, anders mogelijk eerst nog de operatie om de endo te verwijderen. Kortom weer even afwachten wat de adviezen zullen gaan worden en wat onze route wordt.

Oja over eten. Ik volg nu zo goed mogelijk een endometriose dieet om mijn klachten te verminderen en ook om te kijken of ik mijn hormonen en dus mijn cyclus weer wat meer onder controle kan krijgen. Tot nu toe is dat nog niet echt gelukt. Verder hebben we een hond waar we regelmatig mee wandelen, skate ik (wanneer het droog is en niet te hard waait) en doe ik aan krachttraining. Alleen op dit moment even niet, maar ik wil het zodra ik me weer beter voel gelijk gaan oppakken. Loop nu wel elke dag even een klein rondje mee met de hond, maar ben daarna wel moe?wat ik niet echt van mezelf gewend ben.

Wat een berichten hier! Was even druk met werk dus heb net een klein uurtje bij zitten lezen ;-)

Zwindo wat fijn dat alles goed doorgankelijk lijkt. Wel balen van de verkleving, wat heeft dit voor verdere consequenties? Gaan ze dit nog operatief verwijderen?
Nu heb je de uitslag en dan begint opnieuw weer het wachten op de volgende afspraak. Dat valt me misschien wel het meest tegen van het traject, ergens naartoe leven en weer wachten. Of heb je daar niet zo'n last van? 

Lapjesendraadjes, fijn dat je het verteld hebt, al blijft het toch altijd lastig dat je die gene niet echt je gevoel uit kunt leggen... 

Dames op t wachtbankje, heeel veel succes hopelijk komen jullie snel met positieve verhalen ik duim voor jullie! 

Mandareintje, hopelijk gaat het goed met je! Moet nog steeds vaak aan je denken...

Tot snel maar weer! 

Oh en iid over de leefstijl. Ik heb 12 jaar zeer fanatiek aan krachttraining en CrossFit gedaan. Dit heb ik wat afgebouwd sinds we voor een kindje wilden gaan. Mijn vetpercentage was erg laag en ik dacht misschien ben ik daarom zo onregelmatig. Nu een keurig gewicht en vetpercentage maar het helpt nog niet echt. Ik sport nu 5 x per week, op mijn rustdagen wandel ik. 
Eten en drinken doe ik gezond, eigenlijk niet anders dan voor deze periode. Ik moet eerlijk zijn ik drink nog gewoon thee, max 2 bakjes koffie per dag en alcohol met mate in de tijd tussen mijn menstruatie en ei-sprong (als ik die al heb ;-))

Terug
Bovenaan