"De dames die al wat langer wachten....."

wilkindje wauw, wat super zeg!! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat dit maar een mooi plakkertje mag zijn! Is ookn topic vanuit deze groep onder forum zwangerschap, misschien vind je het leuk daar aan te haken. 

Hoi dames,
Een nieuwkomer hier, ik heb een beetje mee zitten lezen en aangezien ik nu 1 jaar 'proberen' heb aangetikt, sluit ik me graag bij jullie aan, als dat mag :)
Ik ben 33 jaar en vorig jaar juni gestopt met de pil. Eerste maanden heel relaxt over geweest; "we zien het wel", geen feestje of borreltje overgeslagen, etc. ;)
Na ongeveer een half jaar hebben mijn vriend en ik wat meer beleid ingevoerd, maar nog zonder resultaat..
Ik ben er inmiddels toch wel behoorlijk zenuwachtig over geworden. Ik heb een verwijzing voor de gyn gekregen en mijn vriend gaat volgende week voor sperma-onderzoek. Spannende tijden!
Success voor de dames op de wachtbankjes, die in hun onderzoeken zitten en dikke proficiat voor de zwangeren!

Welkom Vis! Niet echt het groepje waar je in terecht wil komen, maar je mag hier zeker meebabbelen! We hebben enorm veel steun aan elkaar?. Spannend dat de onderzoeken er aan komen! Is er een vermoeden van iets? Hopelijk heb je snel de resultaten en kan je snel verder!

Welkom vis! Spannende tijden inderdaad. Fijn dat de eerste onderzoeken al gestart worden. 

Ik heb net eindelijk een afspraak gemaakt bij de fertiliteitpoli. De eerste afspraak word een telefonisch consult op 25 juni. Ben benieuwd, ben toch wel blij dat deze afspraak in elk geval staat! Eindelijk. 

Ikbendoutzen ja gaat echt wel goed. Wandel alweer af en toe met de hond en heb gisteren zelfs al een stukje gefietst! Hobbels waren nog niet echt fijn maar het ging wel goed. Merkte wel dat ik misschien net ietsje teveel had gedaan want was allemaal wel wat beurzer. Maar vandaag weer even wat rustiger aan. ?
Welkom Vis! Praat hier gerust mee. Spannend nu beginnen met de onderzoeken. 
Chacha hoe is het met jou nu bijna op je NOD toch? Eerder las ik iets over een negatieve test maar die was een paar dagen voor je nod toch? 
Nwj Wat fijn dat de eerste afspraak staat en toch nog redelijk snel nu dat is wel fijn! Hopelijk gaat het balletje nu snel rollen en krijgen jullie snel duidelijkheid.
Hier nog geen brief van het ziekenhuis met een afspraak. Denk ook dat die pas volgende week of die week erna zal komen. Ga denk ik wel bellen als we rond de 3 weken zitten en nog geen afspraak hebben ontvangen. Maar week 1 is in ieder geval al voorbij en volgende week heb ik mn eerste acupunctuurbehandeling staan en kijk daar ook wel heel erg naar uit. Hoor en lees er best veel positieve verhalen over. Nu hopen dat het ons ook gaat helpen. Hij zei juist ook voor de ondersteuning in een ivf traject voor de innestelling omdat dat het stukje is waar ze nog niet ver mee zijn. Ik merk wel echt dat ik weer een soort van nieuwe energie te pakken heb na deze operatie. Echt fijn om weer even goed in mn vel te zitten.

Het is een poosje geleden dat ik gereageerd heb. De laatste weken was een periode van onzekerheid. 
We staan vanaf eind maart op de wachtlijst bij de fertiliteitcentum. Wanneer we een oproep krijgen is onzeker, daarnaast vermelden ze op de internet site ook nog niet dat ze nieuwe behandelingen gaan opstarten, maar de behandelingen die al van start waren, deze gaan oppakken. Begin mei is de fertiliteitscentrum weer open gegaan. Ze geven aan niet te gaan bellen, wanneer gaan ze ons dan bellen voor een afspraak?? 
Ik heb vermoedelijk PCOS, nadat ik na 164 dagen geen menstruatie had gehad kreeg ik het advies van de gynaecoloog om 1 maand de pil te slikken. Hierdoor kwam wel een menstratie op gang. Na 48 dagen werd ik afgeglopen maandag weer ongesteld! Toch een fijn gevoel dat je lichaam toch weer wat oppakt..
Ik vind het best heftig allemaal, vooral die onzekerheid. Mijn vriend heeft afgelopen weekend uitgesproken dat hij twijfelt of we wel het medische traject in moeten gaan. Hij ziet er erg tegen op.. 
Ja we hebben het super leuk met ze tweeen maar gaan we er geen spijt van krijgen over een paar jaar dat we geen ouders zijn?? 
Alle emoties en gedachten gaan door mijn hoofd, wat moeten we nu? Wanneer krijgen we duidelijkheid van wat ik precies heb? Gaan we wel of niet een medische traject volgen.. 
Mijn situatie; In maart 2019 ben ik gestopt met de pil. Vooral de gedachte erbij we zien wel.. helaas bleef steeds mijn menstruatie langere tijd uit en vanaf januari 2020 naar de huisarts geweest, doorverwijzing gynaecoloog, begin maart werd de afspraak afgezegd ivm ziek zijn van de gynaecoloog, eind maart werd het een telefonische afspraak ivm Corona.
Mandarijntje; hoe is het bij jou? Al een poosje niks van je gelezen..

Mj, dat is allemaal erg heftig. Volgens mij is dat ook man eigen. Ziekenhuis bezoeken, kwakjes inleveren... Vaak bij het woord ziekenhuis haken ze al af. Terwijl wij vrouwen het dubbel zwaar hebben want naast alle vervelende onderzoeken zitten wij ook nog met onze emoties,gevoelens en hormonen. Als je vriend twijfelt, wat zegt jòu hart? Hoe zie je de toekomst op langere termijn? Er zijn hier veel dames met pcos, en die kunnen vast veel beter advies geven. Maar ook al zou je pcos hebben, kun je gewoon moeder worden. Als je diep in je hart kijkt, en ook al is de weg lang. Is het dan niet het allemaal waard? Of zet het je relatie teveel onder druk? Zojazou ik juist dan twijfelen over mijn relatie. Hoewel wel herkenbaar. Vriendlief heeft denk ik ook moeite met onze doorverwijzing,maar hij wil wel heel graag pappa worden. Denk er gewoon goed overna, en blijf praten met je partner. Het kan je relatie ook juist sterker maken. 

Terug
Bovenaan