"De dames die al wat langer wachten....."

Oke, dankjewel.
Een afschrijfpost (,gistermiddag):
Ik zit op mijn badhandoek, op het strandje wat naar het water te kijken. Twee blonde jochies van een jaar of 2 en 4 rennen achter elkaar aan. De ouders ontspannen en tevreden, houden toezicht. Verdomd, denk ik. Dat ik bij mijn sportschool begon was zij zwanger. De oudste is dus 3. De ander kan net lopen. Mijn gedachten dwalen af naar vorig jaar. Ik kom ieder jaar naar dit strandje. En wat je het meeste ziet zijn meestal happy moeders en soms met vaders er ook bij. Het schuurt. Het wringt. Het legt precies de vinger op de zere plek. Ik weet niet hoe het is om ouders te zijn. Dat was eerst nog iets spannends,en opwindends. Nu weet ik wat er zo gemist wordt. Ook wij willen een bubbel vormen. Wij drietjes, en niemand die daar meer tussen kan komen. Pas als er thuis kindervoetjes over de plavuizen rennen, dan is het voor ons compleet... Blonde haren zie ik voor me, blauwe ogen, warrige haartjes. Geurend naar zomer...

Meiden, waarom gebruiken jullie spuitjes dan? Wordt dat aangeraden boven de "normale weg?"
Mijn vriend heeft nog nooit gehad dat het niet lukte eigenlijk. 
Maar misschien zijn jullie actiever? Wij zijn actief in de vruchtbare week (om de dag) en de andere weken is het max 2 keer per week. Of zou dit de oorzaak zijn ?

@nwj
Jeetje wat een lange weg he, om eerst überhaupt in het ziekenhuis terecht te komen voor de eerste afspraak.

@welkom vis!
Wat spannend zeg! Ik zou helemaaal gek worden denk ik. Ik zou het zaadonderzoek nog spannender vinden dan mn NOD dag iedere maand.
Aangezien ik doodsbang ben voor die uitslag omdat mijn vriend wielrenner is.

In juli mag ik de huisarts bellen.
Nu alle hoop op ronde 7! 

@mj wat verdrietig om te lezen dat jullie in zo’n moeilijke tijd zitten.

@Milaaa wat fijn zeg!!
Ik ga voor jullie duimen!!!

Lovetennis, dat is echt enkel in de vruchtbare periode als het niet lukt. Om toch iets binnen te hebben?. Wordt zeker niet aangeraden boven het gewone en het is plezieriger om gewoon te vrijen hoor?. Maar soms is de druk wat hoger, bij ons komt dat ook wel door wat schrik om nog eens mee te maken wat er vorig jaar allemaal gebeurd is.
Eindelijk m'n resultaten van het labo, alles was oké dus kan starten met clomid. Nu die verdomde menstruatie nog?. Ondertussen al sinds woensdagavond gestopt met utrogestan en nog steeds niks..

Bedankt dames voor het warme welkom :)
Ik wist eigenlijk ook niet dat je gewoon thuis kunt insemineren, er gaat een wereld voor me open ? Bij ons zijn de 'moetjes' nu ook nog best leuk en spannend, maar ik kan me voorstellen dat je dit na een lange weg soms wat moeilijker wordt..
@chacha zo irritant als je weet dat je menstruatie wel moet komen en het niet doorbreekt. Hooelijk begint het snel zodat je weer verder kunt!
@lovetennis ik vind het ook echt doodeng hoor.. ik werd al zenuwachtig toen mijn vriend belde voor een afspraak en dan moet het allemaal nog beginnen! Gelukkig kunnen we er ook hard om lachen dat ie dan zo'n potje in moet gaan leveren. Jullie gaan in juli voor verwijzing als je dan niet zwanger bent? Is dat wielrennen slecht is voor zaad geen mythe? :)
@milaaa wat goed dat jullie mogen beginnen! ? hard duimen!

Ik had harder moeten roepen, deze middag eindelijk doorgebroken! Hallo migraine, buikpijn, rugpijn?. Morgen starten met clomid en dan op cd12 controle echo. Hopelijk hetzelfde resultaat?

Hallo allemaal, 
Ik lees al af en toe mee maar wil me toch ook graag bij jullie melden. Ik ben Suus ben bijna 34 al 7 jaar met mijn man van 32.
Ik heb al een dochter van 2 jaar en nu al 1.5 jaar bezig voor de tweede. In november 1 eileider verwijderd vanwege een bbz en 2 vroege mk gehad. In april zouden we weer een afspraak hebben met de gynaecoloog als het dan nog niet gelukt was maar door corona ging dat niet door. Doorverwijzing geregeld bij een ander ziekenhuis in de tussentijd en daar mag ik nu 24 juni heen. Ze hebben tijdens de verwijdering van de eileider gezien dat ik veel verklevingen heb dus zullen ze nu een hsg gaan inplannen en dan horen we hoe of wat. Ik had zo gehoopt dat we wat geluk zouden hebben en het alsnog natuurlijk zou lukken. Bij mijn dochter hebben we er een jaar over gedaan maar wel op de natuurlijke manier. Spannend allemaal dus.
Nou is het natuurlijk niet te vergelijken als je nog geen kinderen hebt maar hoop hier toch wat steun te kunnen vinden. 

@wilkindje: gefeliciteerd! En wat fijn dat het gelukt is met inseminatie. Ik vroeg me af op welke momenten je de inseminatie doet? In avond of middag of ochtend? 

Rojo: ghehe, ja het is toevallig deze ronde zo gelopen dat het rond de dagen insemineren was ?‍♀️ Is gelukt dus hoor mij niet klagen ? wij hebben het steeds 's avonds gedaan, ging daarna nog douchen (niet van binnen schoonmaken, water is niet goed voor het zaad) en dan lekker serie kijken of slapen iig op bed liggen ☺️

Terug
Bovenaan