"De dames die al wat langer wachten....."

De spanning neemt hier met de dag toe. Nog 3 hele dagen geduld hebben, gadver. Zie zooo op tegen het moment. Als die teleurstelling er wéér is, hoe kom ik daar nu weer bovenop..

@chacha bedankt voor de uitleg!
@vis ik hoop dat het een mythe is! Maar ik ben nog niet gerust. 

@WilKindje, yes yes yes! Een dikke proficiat. Op naar een goeie eerste echo!
@mandareintje, wat een rollercoaster zo. Enerzijds zijn jullie het verdriet nog volop aan het plaatsen, anderzijds dient zich snel weer een nieuwe kans aan. Moet je snel beslissen? Hoe dan ook zal een nieuwe zwangerschap heel wat gevoelens en onzekerheid oproepen denk ik, voor mij zou langer wachten daar niet veel aan veranderen. Maar daar is iedereen wel anders in, dus luister maar vooral naar jouw eigen intuïtie. En over de aspirine: ik heb ook al veel gelezen dat dit zou helpen, maar vooral bij vrouwen waarvan het bloed te snel stolt? Dus dat aspirine wat bloedverdunnend werkt. Is je stollingswaarde al eens nagekeken? Bij mij was dat te hoog, mijn bloed stolt juist te traag (dikke fun als ik in mijn vinger snijd...). 
@MJ, eens je even samen bent of getrouwd bent, komt die vraag sowieso. Het lucht idd wel op om aan je omgeving te laten weten dat een baby welkom is, maar je kiest uiteraard zelf hoeveel je deelt. Ik deel weinig met collega's, heb hen gezegd dat ik er zelf wel over zal beginnen en ze respecteren dat ook wel. Ze zijn allemaal ook wel een stuk ouder en al lang uit de pampers, ik zou al sneller iets delen met generatiegenoten. Nu ik vaker met verdriet en toch wel depressieve gevoelens te maken krijg, beschouw ik mijn werkplek als mijn 'happy place' (beetje raar mss), waar ik eens niet moet denken aan heel dit gedoe.. En dat werkt wel voor mij.  
@Milaaa, succes met IUI, wss wel spannend die eerste keer! Wanneer heb je je eerste follikelmeting?
@Lovetennis, hah wij lopen ongeveer gelijk dan. Fingers double crossed nu! :)
Ik zit nu op 11 dpo, nod woensdag. Hier geen zoektocht naar kwaaltjes, dat heeft gewoon geen zin na 2 extra pregnylspuitjes (de laatste vrijdag gezet)... dus mijn test zou hoe dan ook positief zijn op mijn nod  :-/
@ChaCha, erg balen dat het niet raak is zeg. Jouw ms liet wel lang op zich wachten na utro. Ik lees hier en daar wel dat je later bloedt door utro, maar dat de groei van je eitje(s) wel al in gang schiet vanaf je vermoedelijke nod. Merk jij dat ook?
@SuusX, welkom! Jullie hebben al een pittig parcours achter de rug zeg. Merk je fysiek iets van die verklevingen? Schrijf hier maar alles van je af!

Pennylane : ja ik heb in Duitsland extra uitgebreid stollingsonderzoek gedaan en alles was normaal. Toch krijg ik aspirine omdat het ook kan helpen bij meerdere miskramen en een beetje onder de noemer 'baadt het niet dan schaadt het niet' denk ik. En verder, ik denk dat langer wachten ook niet zozeer minder spanning gaat geven, we gaan er nu gewoon voor. Vakantie geboekt na de terugpaatsing en dan pray for the best. Heb nu alleen best veel spanning door mijn schoonmoeder, ben al een week de hele dag nerveus en boos en ik weet niet wat ik heb. Ik kan het gewoon niet loslaten hoe graag ik het ook wil. Ben ook enorm boos geweest in de week dat ik zwanger was en toen het mis ging. Het is een enorm vervelend mens. Doe de hele tijd ademhalingsoefeningen maar het helpt niet. Dus maak me nu daar weer zorgen om, heb ik niet teveel stress? Maar ik heb ook stress omdat ik geen stress wil hebben. Argh! En ben bang dat het toen heeft bijgedragen aan de miskraam. 
Chacha: succes met de Clomid, is dit je eerste ronde Clomid weer? (na de laatste miskraam dan...) Was altijd snel raak dan bij jou toch? Spannend hoor!
Heerlijk om te lezen dat bij veel meiden de trajecten weer lekker aan het opstarten zijn, wat fijn! 

SuusX, welkom! Niet echt het draadje waar je bij wil horen, maar we hebben in elk geval steun aan elkaar ;). Wat naar van je verklevingen.. Komt dit dan van je operatie aan je eileider? Hopelijk heb je snel nieuws en kan je toch nog natuurlijk aan de slag!
Pennylane, ik voel m'n eisprong pas als hij op springen staat. Dus geen idee of er nu al iets groeit? Ik neem ook clomid om het sneller te laten groeien.
Mandareintje, ik snap je gevoel hoor meid, maar laat het duidelijk zijn dat jij NIETS te maken hebt met je miskraam. Jij kan er jammer genoeg niets aan veranderen. Je doet alles goed zoals het moet, soms gaat het gewoon mis.. Ik weet nog bij m'n eerste zwangerschap dat de prof in het universitair ziekenhuis zei 'Je bent een goede moeder, hier kan je niets aan doen. Je doet alles perfect, je eet wat je mag eten, je drinkt wat je mag drinken. Soms doet de natuur gekke dingen, dit is er 1 van'. Dikke knuffel en hopelijk ben je snel van het stressy gevoel af!
Ik start vandaag met de 2e ronde clomid! Vorige maand zag alles er supergoed uit, maar jammer genoeg niet raak. Vorige keren was het in 2e ronde en 1e ronde clomid raak, hopelijk nu 2e ronde ook ;).

Chacha bedankt! Nou dat weten ze niet zo goed, vermoeden is dat het door de keizersnede komt ik heb daarna ook heel lang pijn gehad waar ze geen oorzaak voor konden vinden.. En de verklevingen hebben ook de bbz veroorzaakt helaas. Dus nu de vraag of die andere eileider nog wel voldoende werkt. 
Hopelijk voor jou komende maand een positieve test met de clomid ?
Pennylane, ik voel er nu gelukkig niks meer van alleen de plek waar de eileider is weggehaald voelt soms nog wat beurs ofzo geen idee of dat altijd zo blijft.. 

Chacha thanks voor je lieve berichtje. We worden ook gewoon goede mama's, allemaal. Als je zoveel voor een kindje over moet hebben dan kan dat niet anders. ??? Ik hoop echt dat het deze ronde raak is!! 

Pennylanne, ik heb aanstaande vrijdag de eerste meting. Ergens wel een beetje bang dat het eitje dan al te groot is. Maar goed ik moet vertrouwen hebben op deskundige.

Welkom Suusx, welkom hier. Hopelijk kan je snel natuurlijk aan de slag en werkt de andere eileider zoals het moet. Kunnen ze dit testen? Je hebt al een hele weg gehad. 

Terug
Bovenaan