"De dames die al wat langer wachten....."

Dag 28 vandaag.. heb een test gedaan, negatief ? Zal vanavond of morgen wel ongesteld worden.

@lapjesendraadjes Dankjewel. Hoe gaat het nu met jou? Welke fase zitten jullie nu in?

Ik krijg op facebook vsn die advertenties van bijv mammaplaats. Kan het vaak ook niet laten de afwisselende verhalen te lezen. Net een verhaal waar ik alleen de reacties heb gezien. Na iets meer dan ren jaar toch nog zwanger, zoiets luidde de titel. Nou, daar zitten er hier veel al dik overheen. Maar in de reacties allemaal blije mammas of mammas to be,die allemaal rond de 2 jaar bezig waren eer het gelukt was. Nou, dan kan ik hier het ook omdraaien. Ipv he, fuck straks alweer ronde weetikhetteveel,dik anderhslf en als we sept 2018 aanhouden straks ook 2 jaar. Maar blijkbaar is 2 het nieuwe de meeste zijn binnen een jaar zwanger. Hoewel dat dus niets nieuws is. Nou kom maar door dan! Nicht loopt op alle dagen en dan is hun gezinnetje met twee jongens ook compleet. Eerst was ik verdrietig, ik had gehoopt na haar aankondiging ook snel zwanger te zijn om dan zo nog raakvlakken te hebben. Nu denk ik, ik zie die nicht en haar broer, mijn neef enkel op verjaardagen. Wat had ik gehoopt? Er ontstaat echt niet ineens een band als jij ook een kind hebt. Die band is verloren gegaan toen mijn nicht ging puberen, en we niet meer met twee gezinnen op vakantie gingen. Logisch dat neef en nicht nu apart en samen een eigen bubbel hebben. Voordeel van deze coronatijd is dat we dus bij nicht niet op kraamvisite hoeven... Bij nr 1 was contact nog zo slecht dat ik het kind pas maanden later zag. Stuur wel een kaartje als het er is...

@Knuffeltjeee wat een klote zooi allemaal :( Naar om te lezen dat je echt even een kuttijd hebt, als ik het goed verwoord.
Ik ben ook bang dat we de medische molen ingaan..... whaaaaa ik wil dat niet :( :(
Ik kreeg vanmorgen een uitnodiging voor een babyshower en daar zit ik HELEMAAAAAAAAL niet op te wachten :(

@knuffeltjeee dat is best een goeie, 2 jaar is het nieuwe binnen een jaar :) Als je erop gaat zoeken zijn er idd zo veel meer geluiden dan *OMG zo snel al zwanger niet verwacht!*
@LoveTennis sterkte met de menstruatie.. Kan me voorstellen dat je nu niet op een babyshower zit te wachten, al vond ik babyshowers ook al strontvervelend toen ik nog helemaal niet met kindjes bezig was ?
Welkom @suusx, ik ben zelf ook aardig nieuw hier, hopelijk kun je hier fijn meepraten voor je 2e :)
Mijn vriend heeft vandaag een potje ingeleverd, had maar een afspraak buiten de deur gemaakt zodat hij even zijn gang kon gaan ?
Hoe is met met de andere dames? Een aantal menstruaties en behandelingen die op gang komen zag ik?

Ik heb maandag toch een mail naar de fertiliteitscentrum gedaan met de vraag of mijn doorverwijzing was over gekomen. Dit omdat ik geen brief of mail had ontvangen ter bevestiging. 
Dinsdag ochtend had ik een reactie, ik mag bellen voor een afspraak. Dit op kort termijn. Moest zelf even er aan wennen dat we gaan starten in de medische molen. En ja, ik heb het een plekje kunnen geven dus vanmiddag gebeld. 
Omdat ze een aantal onderzoeken nog niet doen en de agenda voor juli nog niet geopend is, mag ik maandag terug bellen om een afspraak in juli te plannen. Vanaf dan worden alle onderzoeken weer uitgevoerd en kunnen we gaan starten. 
Best wel even spannend dus... Vriend lief vind het nog maar niks maar ik ga door pakken. Het is nu of nooit denk ik dan maar. Enige wat hij mag doen is een potje inleveren.. heb al gezegd dat hij maar even moet gaan oefenen voordat het voor het eggie moet. 
Hebben jullie mannen het potje gevuld in het ziekenhuis of thuis? Hoe werkt z'n procedure? 

@MJ mijn vriend heeft dat dus vandaag gedaan! Met verwijzing (en potje) van de huisarts, afspraak gemaakt in het ziekenhuis, om in te leveren. Hij moest 'm thuis vullen en tussen het moment van komen en inleveren mag max 45 minuten zitten.. Hij had niet geoefend maar ging prima zei hij ?
Wat ik ervan begreep kan ik pas een afspraak maken als de uitslag van zijn zaadonderzoek binnen is.

MJ, bij ons moest het potje thuis gevuld worden en dan afgeleverd in het ziekenhuis. Ik heb m'n vent gewoon laten doen, hij vond het zelf heel vreemd om dit te doen in mijn bijzijn. 
Knuffeltje, ik kan het ook niet laten er op te klikken! Dikke knuffel meid!
Hier nu op cd5, dag 3 met clomid. De opvliegers zijn er weer ;). Voor de rest gelukkig niet al te veel bijwerkingen. Hopelijk een mooi eitje volgende week donderdag op echo!

LoveTennis, ik zit in de 'ik wacht nu met smart op mijn menstruatie' fase hahaha. Ik heb er nog nooit zo naar uitgekeken! Ik verwacht m dinsdag.
Babyshowers vind ik überhaupt Amerikaanse onzin. Net zoals gender reveals. Ik heb er tot nog toe 1 meegemaakt (familie), en ik zat daar terwijl ik wist dat het zo gewenste kindje van vrienden van ons waarschijnlijk niet oud zou worden. En het kindje van een collega was net voor de geboorte overleden. En ik dacht alleen maar, ik snap dat je wilt vieren, maar zou je dat niet pas doen als het kindje er veilig is? Daarnaast waren de aanwezige dames nogal trashy (schoonmoe met aarsgewei, al aan de wijn om 11 uur, schoonzus met opgeblazen tieten), ik ben iets anders haha dus voelde mij er niet op mijn gemak. Ik ben niet op kraamvisite gegaan. Het kraamkado was nl al gegeven, zoals de bedoeling is van een babyshower.
Knuffeltjeee, goede theorie! Past helemaal in mijn straatje ? en ik denk dat je conclusie over je familie ook spot on is. Misschien verandert t nog als je eenmaal zwanger bent, je weet maar nooit! Ik hoop dat jullie in ieder geval wel leuke vrienden hebben!
Mj, de 1e keer had hij het potje thuis gevuld en toen binnen een half uur ingeleverd. Maar er waren geen goede instructies over warm houden bij gegeven. Sindsdien produceert hij in de kliniek, dan is het goud nog optimaal qua temperatuur bij inleveren zegmaar hahaha hij vindt het in ieder geval maar lastig, want je moet dus mikken in een klein potje. 

Terug
Bovenaan