"De dames die al wat langer wachten....."

Hi Dames! Mag ik ook met jullie meepraten? ?
Ik ben 28 jaar oud, mijn man 29. Wij zijn sinds oktober 2018 bezig om zwanger te worden, inmiddels 6 maanden clomid gehad en 6 maanden letrozol en nu begonnen met de eerste maand gonal-f+iui. Erg spannend!! Diagnose bij mij was pcos, m'n man was helemaal goed! 

@Knuffeltje
De test negatief, maar ben ook nog niet ongesteld, ben wel zo nerveus als wat! Wat is dit................. zou het stress zijn.... te veel gesport?
Ik ben nooit overtijd... zenuwslopend dit...
Mijn vriend zegt dat ik even geduld moet hebben en zaterdag nog eens moet testen als ik dan nog niet ongesteld ben geworden... 
Geduld.... geduld... ik word heeeeeelemaal gek..

Hey dames!! 
Ik meld me hier ook graag aan :) Ik zie verschillende bekende namen van in de groep NOD. Ik heb al enkele maanden niets meer gepost op het forum omdat zij in de beginnende fase zitten en ik ben die ondertussen gepasseerd.
Ik zal me even voorstellen: ik ben vorige maand 30 jaar geworden en ben momenteel een jaar aan het proberen met mijn partner. We hebben een maand geleden een zaadanalyse gedaan. Pas vorige week resultaten gekregen en die waren volledig in orde. 
Deze ochtend zijn we naar het ziekenhuis gegaan voor een HSG. Alles zag er dik oké uit op de echo en de vloeistof vloeide goed door naar de baarmoeder, geen verklevingen dus.
Volgende week vrijdag moet ik voor de eerste keer naar de gynaecoloog voor follikelmeting.

Wat zijn eigenlijk de volgende stappen en hoelang duurt dit? :) Wanneer wordt er gestart met hormonen, inseminatie,....

Leuk om jullie verhalen te lezen!! Ik ben half mee door enkele pagina's te lezen :) 

Groetjes 

Welkom JoCos en FleurtjeX
Wat t proces gaat worden, hangt volledig af van het ziekenhuis. Sommigen zeggen, er is niets aan de hand ga het nog maar een half jaar zelf proberen, anderen zeggen we beginnen met IUI zonder hormonen, anderen doen dat standaard met hormonen. In welk ziekenhuis loop je?
Met mij was niets aan de hand, wel met mijn man dus ik ben begonnen met IUI zonder hormonen (juist omdat er niets aan de hand is en mijn hormoonwaarden prima zijn). Uiteindelijk heeft dat niet geholpen en begin ik volgende week met ICSI.
LoveTennis, de eerste keer IUI was mijn lichaam en geest van slag en ik dus overtijd. Na de negatieve test was ik binnen een uur ongesteld. Sindsdien zeg ik bij elke behandeling tegen mijn lichaam 'doe maar wat je moet doen, ik vertrouw je'. Op die manier probeer ik het een beetje los te laten en mijn lichaam geen extra stress te geven. Ik hou niet meer als een havik de testdatum of allerlei symptomen in de gaten. Alleen mijn temperatuur zodat ik wel een beetje voorbereid was. Voor mij werkt het! En dan nog ben ik nog 1 of 2x overtijd geweest hoor!

lovetennis Om je van je wolkje te zetten: Ondertussen is overtijd hier meer regel als uitzondering. Er kunnen 1001 en geen redenen zijn waarom niet. En nog lulliger, zon test is ècht 99% betrouwbaar. Dus beter bereid je je nu al voor op je ongesteldheid dan toch nog hopen. Want ik heb dit nu al een x of 3 gehad en tuurlijk diep van binnen hoop je. Helaas is moeder natuur onverbiddelijk. Wanneer het komt komt het, maar geloof mij, het komt vanzelf...

Hoi allemaal!  Fijn dat in alle processen beweging/vooruitgang zit, klinieken doen hun werk weer!!
Hopelijk worden we allemaal verrast deze zomer ??
Milaaa was het toch, jij krijgt ook iui dacht ik deze periode? Hoe gaat het daarmee? 
Hier ook, eerste ronde, het is met hormonen. Ik heb nu een week dit gespoten en had vanochtend controle. Waarschijnlijk komend weekend gaat het gebeuren! Spannend! 

@lapjesendraadjes: ik woon in België dus waarschijnlijk zal je het niet kennen ? :-D 
Dan wacht ik af en hoor ik wel wat gynaecoloog zegt volgende week vrijdag.

Terug
Bovenaan