"De dames die al wat langer wachten....."

Ah FleurtjeX wat ontzettend oneerlijk he? Je probeert dan blij te zijn, maar dat is zo moeilijk! Wij zijn er de laatste tijd een stuk meer open over ook richting vrienden (alleen niet naar familie want die willen we het liefst pas iets vertellen als het dan zo ver is). Ik merk vooral heel veel lieve reacties en de echte verhalen komen dan ook los. Laatst waren we bij vrienden waarbij het ook niet zo makkelijk ging en zij gaven heel eerlijk aan dat het ook echt een druk op je relatie is en dat zij elkaar ook echt niet altijd meer leuk vonden en dat ze helemaal gek werden van al die ovulatietesten steeds. En dat was zo'n opluchting om te horen. Dat we niet de enige zijn en dat het normaal is dat dit ook af en toe spanning oplevert in je relatie. een andere vriendin die we het vertelde en die meerdere miskramen had gehad voor het bij hen lukte gaf mij de wijze woorden: maar je hoeft in deze fase echt niet heel lief en betrokken te doen naar zwangeren. Je hoeft echt niet met ze mee te praten over kwaaltjes en hoe vervelend die zijn. Ook dat was fijn om eens te horen.  Knuffeltje dikke knuffel voor jou!  Holly fijn dat het onderzoek er op zit, benieuwd wat de huisarts zegt. Hoe kijk je er tegen aan? Vind het moeilijk in te schatten waar je eigenlijk op hoopt bij die onderzoeken. Je wilt natuurlijk dat alles goed is, maar je hoopt denk ik ook dat ze iets vinden waar het door komt en waar ze iets aan kunnen doen. 
hier nog steeds niets gehoord. Als ik vrijdag nog niet gebeld ben of een brief/mail heb gekregen ga ik denk ik weer bellen. Het is dan namelijk al weer 3 weken terug dat we de doorverwijzing gekregen hebben. Snap dat we niet meteen terecht kunnen, maar ze kunnen toch wel een afspraak plannen? Snap niet waarom dat zo lang moet duren...

Jeetje wat veel berichten weer ik merk dat ik toch weer wat vaker moet bijlezen. Ga weer een poging wagen op iedereen te reageren.
Lapjesendraadjes Jeetje wat klote zeg dat jullie nog een ronde moeten wachten. Ergens ook wel slecht dat ze dit niet al wat duidelijker hebben aangegeven van te voren. Heb liever duidelijkheid dan valse hoop dat er weer ergens mee gestart mag worden. Hopelijk mag je na deze ronde wel starten en anders zoals je zelf al aangeeft even flink boos worden.
Knuffeltjee Balen dat je ongesteld bent geworden, maar wel fijn dat je lichaam weer in het ritme zit en je niet weer met die onduidelijkheid zit. NU wel lief zijn voor jezelf.
FleurBo fijn dat je er even wat minder mee bezig bent geweest. Hopelijk ben je de vrije dagen ook goed doorgekomen. Het wachten is inderdaad heel vervelend. Ik hoop dat je snel bericht krijgt.
Chacha in mijn mindere periode heb ik er ook even aan gedacht om misschien met therapie te starten ze hebben het vanuit het ziekenhuis ook al een paar keer gevraagd en aangeboden, maar tot nu toe steeds afgehouden. Op het moment gaat het erg goed en is die behoefte er niet (meer). Mocht je dit gaan doen hoor ik heel graag hoe je dit ervaart en of het bevalt of niet. Natuurlijk zal iedere behandelaar anders zijn, maar ben wel benieuwd. Hopelijk voel je, je snel weer meer als jezelf. En spannend wat er nu weer in je lichaam aan het gebeuren is.
Lotjejansen wat balen dat de kwaliteit van het zaad niet optimaal is deze ronde, maar zoals al gezegd er is maar 1 goede zwemmer nodig. DUs hoop dat die er gewoon lekker tussen zit.
Holly Welkom! Hebben ze bij jou ook gekeken naar endometriose? Dit is overigens niet altijd zichtbaar op een echo en kan heel goed die extreme pijn tijdens je menstruatie verklaren. Zijn er nog vervolgstappen die genomen gaan worden? hsg? Hopelijk snel duidelijkheid.
mttm Zo bergijpelijk die gedachten met vaderdag. Die zijn bij mij ook even voorbij geschoten, maar heb ze heel snel weer opzij geduwd. Hopelijk voel je, je ook snel weer ietsje beter.
Lovetennis wat shit allemaal, maar goed dat je weer de energie hebt gevonden voor deze nieuwe ronde.
FleurtjeX snap je reactie heel goed. zo lastig als mensen er zo nonchalant over doen terwijl jij er zo hard voor aan het vechten bent. Ik zou er inderdaad wel ook open over zijn naar hun toe zodat ze het weten. Ik herken veel wat fleurbo zegt. wij zijn er best open over geweest en nu komen allemaal andere mensen met hun verhalen over miskramen en problemen die zij zelf hebben gehad. En dan denk ik soms jeetje wat moeten jullie je dan alleen hebben gevoeld. ook gewoon vrienden waarbij de eigen familie niet weet dat ze het hebben meegemaakt.
Hier gaat alles nog steeds goed. Druk met van alles en nog wat. acupuntuur is ook een lekkere vorm van bezigheidstherapie gevoel dat ondanks dat we wachten tot we duidelijkheid krijgen uit het ziekenhuis er toch iets gebeurt. Verder probeer ik nog niet echt heel erg veel na te denken over wat de vervolg stap zal gaan worden. al schiet het soms wel even door mijn hoofd. Ergens ben ik bang dat het advies een grote operatie gaat zijn aan de andere kant zal dat wel een heleboel klachten kunnen wegnemen. kortom proberen nog niet teveel over na te denken haha.

Fleurtje x: ik vind het echt mega ongepast dat ze dat soort dingen zegt. Dat ze het moet vertellen dat snapt iedereen maar zij kan toch wel rekening houden met jou en je partner en ze moet zich ook beseffen dat jullie eerste reactie en gevoel de confrontatie is en niet blijdschap voor hun, dat heb je heus maar staat niet op de voorgrond voor jou. Ik denk dat je ook best mag benoemen, wellicht begrijpt zij jou dan beter en dan kan ze er rekening mee houden.

Lotjejansen, wat een rotuitslag zeg, snap dat je die niet zag aankomen. Toch is er een kans, en ik hoop gewoon dat er 1 heel sterk zwemmertje bij zit meis, maar ik snap dat je je er shit bij voelt. 

Lovetennis wat shit dat je weer ongesteld bent, blijft een harde boodschap, op een harde manier...en indd vaak op de meest onmogelijke momenten...heb ook zovaak op de meest rare plekken opt toilet zitten huilen. Ik hoop op een goede volgende ronde, nu maar lief voor jezelf zijn! 

FleurtjeX, echt een vervelend gevoel. Hopelijk voel je je inmiddels weer iets beter. Op een bepaald moment is het gewoon niet meer op te brengen om steeds meer lief en aardig te zijn. Inmiddels hebben wij meer kennis over zwanger worden en baby's dan de gemiddelde zwangere vrouw, maar we kunnen het alleen maar over andere mensen hebben. Laat de tranen lekker lopen als het nodig is. Heb ik een tijd geleden ook gedaan en dat luchtte echt enorm op. Sterkte!
FleurBo, wat dapper dat jullie het met vrienden hebben gedeeld en fijn dat ze met jullie meeleefden. Het lijkt me ook wel fijn om dan te horen dat het niet bij iedereen meteen is gelukt. 
Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Het gaat inmiddels wel weer. Komt ook wel door de drukte op het werk. Ik merk wel dat ik het steeds moeilijk vind worden. Ik heb soms letterlijk pijn in mijn lijf van verdriet. Ik wil zo graag moeder worden. 

@mttm die reactie van jou voel ik echt overkomen. Het mag, maar je legt heel veel druk op jezelf (lekker hypocriet en makkelijker gezegd dan gedaan).
@zwindo morgen bloedonderzoek en echo bespreken. Ik weet eigenlijk al dat uit beiden niets is gekomen, en ze gaven aan op de echo van pcos en endometriose niets te zien. Morgen afspraak met de ha. Klinkt alsof jij jezelf goed houdt, hopelijk voor jou snel ook wat meer duidelijkheid.
@FleurBo ik hoop dat je snel wat hoort! op z'n minst uit fatsoen..
@lovetennis gecondoleerd met je ongesteldheid, wat een ellende. duimen voor een volgende ronde!
M'n man kwam vandaag beetje droevig terug van de winkel, hij was veel baby's tegengekomen.. Dat breekt mijn hart toch wel echt. Gelukkig hebben we deze momenten beiden regelmatig en tot nu toe komen we er nog steeds doorheen.

Holly, die momenten kennen wij ook inderdaad. Eerst had ik het alleen dat ik het moeilijk vond om mensen met baby's te zien, maar mijn vriend maakt er ook steeds vaker een opmerking over. Van de ene kant fijn dat ik niet alleen sta, maar het is ook verdrietig. Ik weet dus hoe jullie je voelen. 

Waarom denk je dat er niets uit het bloedonderzoek en de echo is gekomen? Ik hoop voor jullie dat ze toch een beetje duidelijkheid kunnen geven. 

Het verdriet bij mij zorgt niet meer echt voor druk. Het is echt vanuit mijn gevoel. Het geeft me niet het idee van het moet nu of zo. Eerder het tegenovergestelde: het zal vast nooit gebeuren. Gelukkig is het met vlagen de ene week of maand erger dan de andere. Uiteindelijk slaan we er ons wel doorheen.
Succes allemaal!

Mtmm dat van die pijn in je lijf en hoe sterk je je wens voelt herken ik. Sterkte! Vind het mooie weer zelf ook echt even confronterend omdat ik zoveel ouders in de buurt met hun kleine kinderen zie rond hobbelen. Machteloos gevoel. 
Wie heeft er deze week nog afspraken staan? Hoe gaat het milaaa met jouw iui? 
Zwindo ben benieuwd wat jullie volgende stap is! Je bent iig verder dan ooit ? 
Ikbendoutzen thanks 
Holly wat rot voor je man zo thuis komen. Mooi dat hij het met je deelt 
Voor iedereen als je ongesteld bent geworden of wacht op communicatie vanuit ziekenhuis, een aankondiging hebt gehad of je alleen voelt: betere tijden komen!  

Veel berichten weer hier, ik heb wat terug zitten lezen en van de meeste meiden niet heel blije berichten zag ik.. Dat is helaas natuurlijk ook wel een beetje de reden dat we hier zitten, maar zoals mttm en lottejansen al zeiden, betere tijden komen echt en uiteindelijk sla je je er wel doorheen ?
Hier is de tijd van onbezorgdheid ook voorbij, de uitslag van mijn vriend's zaadonderzoek kan er ieder moment zijn en ik ben vandaag weer begonnen met ovutesten. Argh zenuwachtig ?

Terug
Bovenaan