"De dames die al wat langer wachten....."

Hallo lieve meiden,
Ik lees al een hele tijd met jullie mee! Mag ik mee gaan schrijven?
Ik zit inmiddels in ronde 18.. Zit in de MMM ivm laag progesteron en korte luteale fases (7-8dgn)
Bijna 2 weken geleden heb ik mijn eerste IUI gehad! (icm Gonal F en Ovitrelle)
Na de eisprong gebruik ik utrogestan ter ondersteuning van mijn luteale fase. De utrogestan houdt mijn menstruatie tegen, waardoor ik móet testen.... behoorlijk vervelend... aangezien ik liever ongesteld word, dan wéér een omo-witte test moet zien ?. Ik mag woensdag as testen, maar zie er behoorlijk tegenop!
Juni was voor de meeste hier een r*tmaand! Hopelijk brengt juli meer mooie berichten ? Ooit komt het goed... onze tijd komt ook!! 

Kaatkaat ah shit was het net wat té met de hormonen, je reageert er wel goed op dus!! Kiezen jullie er nog voor om het risico zelf wel te nemen deze cyclus of toch niet? Weer paar weken wachten en dan kunnen ze goed finetunen. Gek toch wat is er met juni!
Charlotte welkom, oh dat had ik nog niet eerder gehoord van dat moeten testen. Zet hem op! Of hij nou wit blijft of niet je kan je verhaal hier kwijt!! 
Mtmm fijn van meer regelmaat in je cyclus.  Geduld gewenst en eerst maar weer die ongesteldheid goed doorkomen.  

@FleurBo, ik gebruik geen teunisbloemolie, alleen tarwekiemolie.
Vervelend he, als je lichaam toch wat andere dingen laat zien.

Ik ben ook een beetje in de war. Gisteren had ik wit slijm en ik dacht huh, nu al ovulatie, dat kan nooit. Vanmorgen had ik zo'n buikpijn van een volle blaas denk ik, dus had geen tijd om nog een bekertje te pakken. Heb de ovulatietest van de action gebruikt (de dure liggen nog even in de kast haha), dus heb er overheen geplast, maar dat ging niet helemaal zo lekker. Hij gaf dus al 1 donkere en 1 lichte streep aan. Kan het me haast niet voorstellen, vandaag is pas dag 10.
Dus om 12 uur ga ik nog een keer testen.
Wat gaat er gebeuren al je ongesteld wordt? Wat is dan het volgende plan?

@Charlottte welkom, jeetje ronde 18, dat is al een hele lange tijd! :(
Wat spannend jullie eerste IUI. Hoe is dat gegaan?
Bij jou juni dus ook een klote maand..
Ik gebruik dus tarwekiemolie en heb daar mijn luteale fase mee verlengd van 11 dagen naar 14 :) Ik hoop dat dat deze ronde ook lukt.
Hoe houd jij je staande in ronde 18? Ik ga nu voor ronde 8, maar wil al mama worden sinds ik 24 ben, heb heel lang moeten wachten op mijn vriend, voor mij voelt het dus geestelijk alsof ik al in ronde 100 zit, bij wijze van spreken....
Bij welke ronde zijn jullie naar de huisarts gegaan?

@Mttm wat klote dat je menstruatie is begonnen :( Wel zoals je aangeeft, dag 29 en niet dat je overtijd bent. Dat had ik vorige maand, dat is echt nog kloter.
Maar het neemt niet weg dat je boos en verdrietig mag zijn.

Zoals ik al eerder zei, ik hoop echt dat de maand juli ons allemaal meer geluk gaat brengen!
@Kaatkaat, shit man, ook jij nog in de juni klote maand met de teleurstellingen. Vandaag is de laatste dag van juni! 

Inderdaad morgen begint de nieuwe maand!?
Ik ben vandaag naar de fertiliteitsarts he gaan voor bespreking. Hormonen zijn voor mij niet nodig, de optie is inseminatie. Eigenlijk wat jullie me zeiden. 
Mijn partner is er niet zo een fan van, omdat we het niet 'zelf' doen, maar dat hij dan in een potje moet lozen en dat wordt dan in mij ingespoten. Hij wil graag nog even proberen op natuurlijke manier om dan pas later een afspraak te maken voor inseminatie. 
Ik vind het echt een moeilijke, zo dubbel. Ik wil het misschien nog wel een maand geven of de zomer afwachten. Anderzijds als we de kans krijgen voor die inseminatie voel ik de teleurstelling dat mijn partner dat nog niet meteen wil. We gaan het even laten zakken, erover praten en dan beslissen. Echt dubbel!! 

FleurtjeX als ik het goed begrijp, is er bij jullie geen (duidelijke) aanwijsbare reden gevonden waarom een zwangerschap tot nu toe nog uitblijft, ofwel? Ik kan me voorstellen dat het heel dubbel is. Het zou natuurlijk nog zomaar kunnen gebeuren op de natuurlijke manier. Maarja, waarom de natuur niet een handje helpen als dat kan.. Ik denk inderdaad goed is dat je erover blijft praten met elkaar en samen een moment bepaalt. Eerst nog even lekker de zomer door is misschien ook niet zo verkeerd :)
@charlotte, welkom! Ik kan me zoo voorstellen dat je opziet tegen testen! Heel veel geluk morgen ? 
Wat betreft korte luteale fase, ik ben zelf vorige cyclus (na een jaar pas) begonnen met ovutesten en toen was mijn lf krap 10 dagen. Nu zit ik op het wachtbankje en was mijn eisprong eerder dan vorige maand. Ik lees een beetje wisselende verhalen over wat een te korte lf zou zijn. Ook over tarwekiemolie lees ik wisselende ervaringen en ik heb sowieso nog wel eens moeite als het niet bewezen is.. 
Ondertussen heeft mijn vriend de uitslag van zijn spermaonderzoek gekregen en dat was 'normaal'. Good enough I guess? ? Nu krijgt hij ook een verwijzing voor de fertiliteitspoli en kunnen we dus een afspraak maken om te laten onderzoeken hoe het met mij gesteld is.. ?  

@FleurtjeX
Wat ontzettend lastig, zo’n dubbel gevoel. Het liefst wil je gelijk starten met inseminatie, maar je begrijpt ook jouw vriends gevoel.
Is het een idee om samen af te spreken dat je het nog 3 maanden probeert en als het dan niet gelukt is, een afspraak maakt voor inseminatie?

@Charlotte en hoe gaat het met testen?

@Vis
Wat super dat het zaadonderzoek “normaal” is, ik zou ervoor tekenen! ? 
De berichten over een korte/lange luteale fase zijn ook verwarrend, volg je eigen gevoel. Ik twijfelde ook over de tarwekiemolie, maar heb het toch gedaan.
Ik voel me er goed bij, geen rare klachten of iets. En mn cyclus is verlengd, nu is het spannend of dat deze maand ook zichtbaar is.

Vis: Inderdaad, momenteel is het nog onverklaarbaar.
Woehoe goed nieuws dat het zaad van je partner oké is! Spannend, nu is het aan jou.

Lovetennis: Als mijn menstruatie eind volgende week door komt dan ga ik inderdaad een afspraak maken voor de inseminatie pas voor oktober. Dat is de gulden middenweg zeker? Ik zou denken september, maar dan zijn we op vakantie dus opvolging is niet mogelijk. Hopen dat het niet zo ver moet komen natuurlijk. 
Ik heb ergens in het begin tarwekiemolie gebruikt, maar ik ben er eigenlijk na 1 maand mee gestopt omdat ik een cyclus had van 40 dagen nadien. Is dit toevallig, geen idee.. Misschien een combinatie van stress op het nieuwe werk en de tarwekiemolie.
Ik neem nu Ogestan: "Ogestan Menstruatiecyclus vermindert prikkelbaarheid en lichamelijke ongemakken tijdens de menstruatieperiode. Dit supplement ondersteunt het emotionele evenwicht en draagt bij tot een positief humeur."
Ik moet zeggen, ik voel mij daar veel beter door. Het kan mijn hormonen wat op pijl houden! Best een aanrader :) lees maar op internet.

Terug
Bovenaan