"De dames die al wat langer wachten....."

Fijn dat je hem gevonden hebt lovetennis! Idd maar goed gezellig maken :) 

Happy yellow, Welkom! Frustrerend hè als het bij iedereen lukt en overal om je heen iedereen zwanger wordt.. jouw tijd komt echt nog! Toen ik voor het eerst de huisarts belde vroeg ze alleen of ik ovulatietesten had gedaan. Niet naar temperatuur. Het is echt wat je zelf fijn vind. Als je weer wanneer (ongeveer) je eisprong is dan zijn die testen eigenlijk niet meer nodig. Maar kan me voorstellen dat het wat duidelijkheid geeft als je ze wel doet
fleurtjex wat balen zeg! Het blijft iedere keer een teleurstelling als het doorbreekt.. fijn dat jullie gesproken hebben samen! Hopelijk is het uiteindelijk niet nodig 

hier nog steeds geen afspraak. Verwijzing is blijkbaar niet voor de gynaecoloog kwam ik achter toen ik belde maar voor een afdeling die voortplantingsproblemen heet. Zal ongetwijfeld hetzelfde doen, maar jemig wat een confronterende naam. En onwijs irritant dat ze na 5 weken nog geen afspraak hebben kunnen maken. 
Ik wilde vandaag ovulatietesten bestellen maar toch besloten het niet te doen. Cyclus is regelmatig dus eigenlijk vooral veel gedoe om niets en krijg er alleen maar stress van als het niet op dat moment lukt. Dus deze ronde even zonder testen en hopelijk zonder stress. En dan zien we wel.. merk dat ik op sommige momenten heel veel er mee bezig ben, maar soms ook echt denk: ik wil er niet meer over nadenken. De grote hoop die ik vorig jaar rond deze tijd had heeft echt plaatsgemaakt voor hopeloosheid en pessimisme.. 

Welkom Happy Yellow! Er komen regelmatig nieuwe dames bij hoor, dus maak je niet bezorgd of je wel 'mag'. Iedereen is welkom hier! Het is best wel een druk draadje, dat schrikt sommigen weleens af. Maar er is wel veel dat we bij elkaar herkennen en dat geeft steun.
Als je al meer dan een jaar bezig bent zonder resultaat, kun je best langs de huisarts hoor! De meeste artsen zien liever dat je ovulatietesten gebruikt. Temperaturen is gewoon lastig en zo'n test is dan toch een stuk duidelijker! Goed dat je inmiddels je cyclus duidelijk hebt, dat helpt ook altijd in je verhaal naar artsen toe!
En nu ga ik iedereen even lekker maken, tenminste als je er van houdt. ? Ik heb zonet heerlijk zitten smikkelen van sushi. Ik zal toch niet zwanger zijn deze ronde en omdat de zomervakantie zo'n beetje begonnen is (de schoolboeken zijn vandaag ingeleverd door mijn jongste stiefdochter), dacht ik laten we eens gek doen en een fortuin uitgeven. Het was heerlijk om eens niet een 'ik ben misschien zwanger en dus mag ik dit niet' houding te hebben! De afgelopen 3 maanden ben ik ook nog eens 7 kilo afgevallen! Komt vast door de verhuizing en het stressvrije wonen dat ik nu ervaar. Ik ben er in ieder geval heel blij mee, mijn BMI is nu weer 24 en ik hoop dat het mij ook gaat helpen in het ICSI traject. Nog 8 of 9 dagen wachten en dan mag ik hopelijk beginnen!

FleurtjeX ontzettend balen dat het toch is doorgebroken. Nu extra lief voor jezelf zijn! Hopelijk is de afspraak bij de fertiliteit niet nodig en lukt het komende ronde!
FleurBo Inderdaad frustrerend. Zeker als vrienden aangeven ongepland zwanger te zijn en dan zeggen met grapje 'wij krijgen het spontaan, er zijn ook stellen die jaren bezig zijn' en ik dus net ongesteld was geworden, na écht het idee te hebben gehad dat ik die ronde zwanger was geworden. Kunnen zij absoluut niets aan doen en ze weten ook niet dat wij bezig zijn, maar toch is het pijnlijk :/. Het lijkt me inderdaad heel confronterend als je naar die afdeling wordt gestuurd.. Ik herken wat je zegt; soms zo mee bezig zijn, terwijl je er eigenlijk juist niet de nadruk op wil leggen. Hopelijk vind je deze maand de rust terug!
lapjesendraadjes bedankt voor je welkom! Ik ben nu 10 maanden bezig. Heb mezelf voorgenomen om in september de huisarts te bellen, als het deze en de volgende ronde niet gelukt is. Dan zitten we op 1 jaar. Heerlijk, sushi! Ik beloon mezelf daarmee zodra mijn menstruatie is doorgebroken, troosteten hahaha. Spannende dagen voor je, succes! 

Dames, kleine update: mijn temperatuur is weer gestegen vanmorgen! Gisteren zoveel buik- en rugpijn gehad dat ik dacht dat ik vroeger ongesteld zou worden deze maand. 
Nu 10 DPO, verwachte NOD is maandag (en voor de zekerheid houd ik woensdag in gedachten) 
Zou het deze keer gelukt zijn?! 

Haha heel goed lapjesendraadjes!! Lekker genieten van sushi en misschien een wijntje? Fijn om een blije post te zien :)
spannend happy yellow! Het klinkt veelbelovend! Hopelijk goed nieuws over een paar dagen
 in onze vriendengroep is er weer een baby geboren. Erg leuk voor ze natuurlijk, maar merk dat ik het lastig vind. Zie erg op tegen het kraambezoek waar we binnenkort naar toe moeten. Ik wordt er verbitterd van en merk dat ik in zulke gelegenheden alle negatieve dingen van kinderen in mijn hoofd ga opsommen. Gisteren zei mijn vriend toen hij een foto kreeg: wat een mooi kindje. Het enige wat ik dacht (wat natuurlijk niet waar is, maar dat helpt mij dan) is: nou echt niet, het is net een verfrommelde worm. Waarom kan ik niet gewoon blij zijn voor ze?

Fleurbo heel herkenbaar,doe ik ook vaak. Terwijl je zelf ook dolgraag een kind wil en het een ander niet kan ontzeggen. Van mijn nicht heb ik laatst enkel een kaartje en een slabbetje per post gestuurd. Een buurvrouw zijn we dan weer wel geweest maar dat ik van haar pcos hoorde maakte me haar leeftijd en alles niet meer uit. Ligt echt wie het is wie zwanger is. Op een gegeven moment ben je bang dat je later met je eigen kind nergens meer aansluiting vind, omdat al je familie en vrienden al kinderen hebben. Wat deels onzin is. Ik ben in de familie het nakomertje en mijn nichten waren als grote zussen voor me.
Ik probeer het voor mezelf al meer los te laten, maar dat is gewoon zo moeilijk... Ik zie ook vreselijk op voor het gesprek woensdag in het ziekenhuis... Zo van, we redden het blijkbaar niet,we falen, is er ook nog optie b? 

Ha Dames, 

Net op mijn gemak met een lekker bakkie koffie bij zitten lezen. Wat een hoop berichten, maar waar blijven de positieve berichten! Deze maand moet het toch haast een keer beter worden! 

Welkom aan de nieuwe dames! Gebruiker 10166... Hopelijk mag je snel je 3de kindje verwelkomen, het gevoel niet "compleet" te zijn lijkt me frustrerend! 
En Happy Yellow we duimen voor je mee... houd ons op de hoogte. 

Lapjesendraadjes, Ohh wat hoop ik dat je komende ronde mag gaan starten. Als je maar weer kans maakt hè! Gelukkig kun je lekker genieten van je nieuwe huis! En idd af en toe jezelf trakteren, heerlijk toch. Ik heb morgen een wijnproeverij ;-)

LoveTennis, Fijn dat je je ei-sprong gevonden hebt! Het lichaam doet soms gekke dingen hè! Ik heb een half jaar testen van sensi-test gebruikt, in grootverpakking besteld bij bol.com. Ik denk dat ze goed werken, maar weet het niet 100% zeker ik heb namelijk nooit een ei-sprong (en dus ook nooit een positieve test gehad). 

FLeurtjeX hopelijk kun je toch een beetje genieten van je vakantie. Weet je schoonfamilie van jullie wens? Dan begrijpen ze het misschien beter als je een beetje teleurgesteld bent. 

Knuffeltjee Heel veel succes woensdag, hopelijk gaat het je echt meevallen. En wat betreft de mannelijke fertiliteitsarts, gewoon aangeven wat je lastig vind, je bent vast niet de enige die daar last van heeft! 

Zwindo, Heel veel succes komende rondes hopelijk is het 3 x scheepsrecht en blijft de IVF jullie bespaard! 

Lotje en Milaa, lees dat jullie beiden last hebben van Cysten? Wanneer noemen ze het bij jullie een cyste? Ik heb ook meermaals een eiblaasje van rond de 25mm gehad die maar bleef hangen en heel de cyclus verstoorde. Ben daar eigenlijk nu weer een beetje bang voor. 
Afgelopen ronde 4 eiblaasjes van 18 mm gehad, deze ronde dus af moeten breken. Woensdag avond laatste Utrogestan gezet, tot nu toe nog geen menstruatie.... 

Van de week niet zo happy, alle jongensnamen die ik bedacht heb worden een voor een ingepikt door vrienden en familie die kids krijgen.
Maar vandaag weer een stuk beter, lekker uitgebreid een veldboeket samengesteld in de plaatselijke pluktuin, wordt je toch vrolijk van! 

Voor iedereen die ik vergeten ben heeeel veel succes weer dames en hopen op positieve berichten! Tot snel! 

[quote quote=10338278]Suus welkom! Hopelijk mag je binnenkort een derde gaan verwelkomen. Krijg je nu ook weer iui of hulp?[/quote]
Ik kijk dit jaar nog aan en anders begin 2021 toch weer starten met IUI.

Terug
Bovenaan