"De dames die al wat langer wachten....."

Dag dames, mag ik ook met jullie mee praten? 
Ik ben 33 (over 2 weken 34), mijn vriend en ik zijn 9 jaar samen en inmiddels aanbeland in ronde 20 voor ons eerste kindje. Uit onderzoeken is bij ons tot nu toe niks gekomen, het lijkt erop dat we allebei gewoon normaal vruchtbaar zijn. Als deze ronde niet lukt dan mogen we in augustus starten met IUI. 
In mijn directe omgeving lijkt het erop alsof iedereen zo ongeveer in 1 keer zwanger wordt, dus ik zou het wel fijn vinden om wat ervaringen uit te wisselen met andere dames die weten hoe moeilijk de maandelijkse teleurstellingen kunnen zijn.

kaatkaat Nee ze weten er niets van. Wel hebben we het op vakantie verteld aan 1 van de schoonzussen en een broer van mijn partner. Deed deugd en toonde superveel begrip, was echt lief :) 
Lovetennis haha ja dat hoor je vaak, dat je met iets gaat starten en dan is het plots prijs. 

Ik heb al paar dagen in mijn hoofd om deze maand geen ovulatie testen te gebruiken. Ben eens benieuwd of dat gaat lukken en ik het effectief even kan loslaten.

Super veel succes bij de rest!!

Ah Knuffeltjeeee, ik wil je zo graag een knuffel geven want ik snap t helemaal! Geloof me, je arts vraagt hooguit of je seks hebt tijdens de vruchtbare dagen. Niet hoe je seks hebt haha. Je kunt ook rustig vertellen dat t soms niet lukt. Echt, die arts heeft alles al 100x gehoord dus die staat echt niet zomaar met zijn oren te klapperen. Heb je ooit al eens een uitstrijkje of inwendig onderzoek daar gehad? Dat stelt eigenlijk niets voor. 
Denk aan het hogere doel, dat kindje dat je wilt krijgen! Het is nog niet gelukt en je wilt weten of daar een reden voor is. Daar gaat deze arts jou/jullie mee helpen! 
Je kunt ook altijd aan het begin van het gesprek zeggen dat je best zenuwachtig bent!
Heel veel succes en ik ga aan je denken!

Welkom IkHeetGeenTruus, hier loopt inderdaad genoeg ervaring in lang wachten rond! Op zich wel fijn dat er geen reden is gevonden, maar oh wat is het dan frustrerend om anderen snel zwanger te zien worden he! 

Jullie zijn lief. ?
11:20. 
Ik heb ooit een inwendige echo gehad,  wat een buikgriepje bleek te zijn. Ze wilde toen alles uitsluiten. Maar toen was ik knetterstoned van de morfine... Toen had ik wel een vrouw. Misschien is het ook mijn verleden. Pesten, 13 jaar, wc-deur, filmen. Tja...

Lieve Knuffeltje, zo herkenbaar! Ik heb vandaag mijn eerste afspraak bij m'n mannelijke fertiliteitsarts gehad. Ik keek er ook echt niet naar uit. Maar het was zo'n lieve man en hij heeft alles goed uitgelegd. Je moet maar denken, die man heeft al alles gezien in alle vormen en kleuren, dus die gaat niet kijken naar je ding om ernaar te kijken. Maar ik kan snappen dat als je die dingen in het verleden hebt meegemaakt, het veel gevoeliger ligt! Als je je niet comfortabel voelt, vraag aub een nieuwe vrouwelijke arts. Je zit al in een kwetsbaar traject, dus maak het zo comfortabel mogelijk!
Ik reageer morgen wat uitgebreider op iedereen, wilde jullie nu gewoon een seintje geven hoe het met me gaat?.
Vandaag dus eerste afspraak op de ferti. Plan van aanpak: indien deze cyclus niet raak is, starten we terug een heleboel onderzoeken. Ik moet een hsg laten doen, bloedonderzoek, chromosoomonderzoek en zaadanalyse. Als we die resultaten hebben, wordt het traject voorlopig clomid in combi met spuitjes om een eisprong op te wekken en dan pregnyl om het te laten springen. Voorlopig is de planning om dan gewoon te vrijen tijdens de eisprong, afhankelijk van het zaadonferzoek kan het ook inseminatie worden. Ik moet na de eisprong kinderaspirine nemen, omdat ik blijkbaar meer kans heb op bloedklonters en dus ook op vroege miskramen. De dokter wilt dit gewoon zoveel mogelijk voorkomen, omdat het al een heel traject is en dan is het dubbel zo zuur om een spontane miskraam te hebben gezien ons verleden.
Dus we starten weer met goede moed! Ik heb rust gevonden en bekijk het weer vanop een afstand. Het komt wel! Is m'n dokter ook van overtuigd?

Dag dames, hier wat? om te verspreiden. Ik zit op dag 23 en dus echt op het wachtbankje.
Mijn ovulatie was pas op dag 19, dus als ik na de ovulatie 14 dagen zou optellen, is mijn NOD pas 23 juli. Dan zou ik weer een cyclus was 33 hebben.
Als ik uitga van 28 dagen, is mijn NOD 19 juli. Maar dan heb ik maar een luteale fase van 9 dagen gehad.
Geen idee dus wat ik kan verwachten, nu ik 2 keer per dag tarwekiemolie slik..
Ergens voel ik ook dat ik er deze ronde dichterbij zit dan anders, ik hoop zo dat ronde 8 geluk gaat brengen ?

@happyyellow
Ik weet ook niet of het een juiste zet is hoor, tarwekiemolie slikken, de verhalen zijn echt zo uiteenlopend! Ik ga het gewoon afwachten..
Hoe is het nu? Menstruatie echt doorgebroken?

@passiebloem nog gefeliciteerd met je trouwerij!
Wij zijn ook al 9 maanden bezig om zwanger te worden, ik weet dus hoe je je voelt! Ik wilde ook heeeeeel graag trouwen, was echt een meisjesdroom.. maar mijn vriend wil dat niet. Kun je je voorstellen hoe het is als je zo lang hebt gewacht totdat je dan toch stopt met de pil en het daarna na 9 maanden nog niet gelukt is. 

@Lotjejansen wat spannend! Ik ga zo duimen voor jullie, iui2 spannend!
Ik duim op een goede innestelling deze week ?

@Kaatkaat, sorry ik heb je bericht niet goed begrepen, mijn excuus.
Het is soms lastig alle namen met de juiste verhalen te blijven koppelen.

@Knuffeltjeee rustig blijven. Ze gaan jou helpen, probeer inderdaad zoals de anderen al zeggen, het doel voor ogen te houden. Het gaat nu echt beginnen! Ze gaan jullie helpen! Zet hem op meid! 

@Ikheetgeentruus wat ongelooflijk moeilijk zeg, alles is dus goed, wat fantastisch is, maar toch zijn jullie al aanbeland bij ronde 20. Ongelofelijk heftig! Je zit dan bijna op die 20 jaar waar 90% van de stellen zwanger wordt, dan moet het toch binnen nu en 4 maanden lukken! ? voor jullie!

@FleurtjeX bij mij deden de action ovulatietesten het prima! Toen hij positief was, heb ik de clearblue ook gebruikt en die was ook positief. Scheelt een bak geld!

@Chacha wat een positiviteit, super! Ik word hier ook weer helemaal vrolijk en positief van.
De maand juli kan ons echt nog veel mooie dingen brengen! 

Terug
Bovenaan