"De dames die al wat langer wachten....."

Zo, jullie hebben veel bijgepraat in de tussentijd! Even een poging om bij te lezen (al ben ik bang dat ik misschien mensen over het hoofd heb gezien, sorry daarvoor!):

Knuffeltjeeee: Fijn dat het onderzoek toch mee viel en dat alles tot nu toe goed is! Dat wachten op de uitslagen duurt lang inderdaad.. In de tussentijd gaan we gewoon heel hard hopen op een positieve test volgende week, dan weet je al een heel stuk meer! En je hebt helemaal gelijk dat onvruchtbaarheid maar zeldzaam is. Juist nu we er zelf mee bezig zijn besef ik me alleen maar meer hoe bijzonder het is als een zwangerschap lukt, dus zijn verleden hoeft daar nog helemaal niets over te zeggen. 

Vis: ook bij jou lang wachten dus! Ik was daar bij mij ook heel erg bang voor, maar er bleek gelukkig helemaal niets aan de hand. De kans is ook maar heel klein zei de arts bij mij, maar voor de zekerheid willen ze het wel uitsluiten.

Lotjejansen: Wat ongelooflijk balen zeg! Dit is ook niet waar je op hoopt.. Ik wens jullie veel sterkte en wijsheid bij de beslissing hoe nu verder!

Lapjesendraadjes: Wat fijn dat jullie nu echt kunnen beginnen! Dat geeft toch weer wat meer moed en hoop op een baby! Mijn duimen draaien al :)

FleurBo: stom zijn die wachtweken he? Volgens mij gaan we redelijk gelijk op deze maand, bij mij was de test afgelopen maandag knalpositief en hebben we nog even goed ons best gedaan. Maar dan nu wachten, het lijkt zo lang te duren allemaal..

Hier zitten we weer fijn op het wachtbankje, nog 12 dagen te gaan. De Clomid staat al klaar zodat we direct kunnen beginnen als ik ongesteld zou worden, dus ik kijk er elke ochtend maar even naar in de hoop dat mijn lichaam de hint begrijpt.. Ik zoek maar genoeg afleiding in de hoop dat de tijd wat sneller lijkt te gaan!

Zijn er veel clomid gebruikers in deze groep?
Wat zijn jullie ervaringen, ik zit te wachten op een telefoontje van het ziekenhuis, mn ontrekkingsbloeding is vandaag begonnen dus even overleggen of vandaag dag 1 is of morgen en dan dus over 3 a 4 dagen starten met clomid.
Merk dat alleen dat ik het spannend vind, de medicatie die ik heb gehad voor de ontrekkingsbloeding hebben al een behoorlijke gaos in mn hoofd veroorzaakt en ik weet niet wat me te wachten staat...dus clomid gebruikers wat staat me te wachten?:p

Mini me, ICSI is een IVF-variant waarbij ze een goede spermacel selecteren en in de eicel brengen. Bij IVF laten ze het sperma los op de eicellen en mogen ze zelf tot bevruchting komen. De reden dat wij ICSI gaan doen is omdat mijn partner verminderd vruchtbaar is. Wij hebben eerst IUI gedaan, maar dat werkte dus niet.
Thanks voor alle gelukwensen. Heb net de uitgangsecho gehad en had nu al 18 follikels...

Hallo 
Ik ben Anke en ben 29 jaar dit is de allereerste keer dat ik op een Forum schrijf en ook niet zo goed weet of ik door dit alles niet alleen gekker wordt.
Ben in Jan. 2018 gestopt met de pil. Met de gedachte dat het toch een paar maanden zou gaan duren.
Maar niets was minder waar in Maart 2018 kwam ik erachter dat ik zwanger was. Ons geluk ging niet op tot ik 1,5 week later in ziekenhuis lag met een bbz.
Nu 2,5 jaar later nog geen resultaat en vriendlief gelooft nog altijd dat het lukt en wilt geen stappen ondernemen.
Mijn menstruaties zijn niet vol te houden aangezien ze ver afwijken van normaal. En begrijp nog altijd niet veel van me eisprong helaas.
Misschien maar eens een pauze inlassen? ?

Hoi Anke, welkom hier. Wat lastig dat je man je niet begrijpt. Het enige wat ik hier lees is dat het vaak pcos is als je geen normale menstruaties hebt. Wil je niet bang praten of ontmoedigen maar de meeste dames met pcos hebben hulp nodig van het ziekenhuis om zwanger te worden.
Mini me , met afstand bedoel ik een poosje niet op het forum meelezen. Even proberen los te laten en niet er aan denken.

Welkom Anke! Lastig dat het al zo lang duurt, zeker omdat het 1 keer al wel (een soort van) gelukt is.. Staat je vriend wel open voor eventueel onderzoek naar je menstruatie? Dat kan misschien als iets duidelijkheid geven voor jou, ook wat ovulaties betreft, maar dat is nog een flinke stap verwijderd van zwanger worden met hulp.

Mini me ik mag ook volgende maand met Clomid starten (dat wordt onze eerste IUI-poging), dus ik ben ook heel benieuwd naar de ervaringen van anderen!

Wow lapjesendraadjes het is zover!! Yes yes! Wat spannend en mooi! Je hebt dus een flinke voorraad zitten ? begin je dan ook vandaag met de medicatie enzo? Heel veel ?jullie kant op
Oeh chacha dat is wel echt nu onzeker he hoe corona zich gaat ontwikkelen en wat dat betekent. Hoop echt dat het niet in de weg gaat zitten 
Bedankt voor jullie mee leven, klopt inderdaad wel dat het bij hem tijd nodig heeft om de volgende stap te kunnen maken in zijn hoofd. Allebei een heel andere strategie van omgaan ermee. Vandaag waren we op kraambezoek en het maakte mij juist helder dat ik er echt moeite voor wil doen.
Ik leesdus graag met je mee lapjesendraadjes ?
De gyn belde en stelde voor om eerst een informatief gesprek te doen over icsi en dan kunnen we in september de procedure starten als we daar aan toe zijn. Ook hier hoop ik erg dat corona geen effect gaat hebben ??
Zet hem op op het wachtbankje allemaal die er op zitten nu. En welkom voor de nieuwen!

Knuffeltje, kan zeker even deugd doen! Heeft mij ook wel geholpen deze keer!
Minime, ik heb PCOS en reageerde voor m'n zwangerschappen heel goed op clomid. Nu is dit jammer genoeg wat minder, waardoor ik naar een fertiliteitsarts ben gegaan. Het plan is nu om nog eens ons bloed te laten controleren, chromosoomonderzoek en hsg. Dan wss clomid en injecties om de eisprong op te wekken en dan pregnyl om het eitje te laten springen. Ofwel gewoon vrijen ofwel inseminatie Afh van het zaadonderzoek (maar dat zal wel goed zijn aangezien ik al 2x heel snel ben zwanger geraakt met clomid). Dus even afwachten nu?.
Lapjesendraadjes, wow, 18 al? Dat begint goed ?

Terug
Bovenaan