"De dames die al wat langer wachten....."

Wat balen! Ik hoopte zo op wat positievere berichten! Jammer lovetennis, wanneer is je NOD? Het kan nog te vroeg zijn.. maar wat een positieve instelling, vergeet niet dat je best even verdrietig mag zijn
dikke knuffel voor jou knuffeltjeee! Hopelijk voel je je snel wat beter! 

laten jullie het je vriend altijd weten als je gaat testen? Mijn vriend wil eigenlijk altijd pas testen als ik overtijd ben (wat ik bijna nooit ben). Maar ik test altijd al een paar dagen eerder zonder dat hij het weet.. ga ik deze ronde denk ik ook doen, ik heb namelijk 4 dagen voor NOD afgesproken met vriendinnen om wat te gaan drinken. Maar die weten niet dat wij bezig zijn, dus als ik dan een negatieve vroege test heb voel ik me wat geruster om een drankje te nemen. Hoe doen jullie dat? Zeggen jullie gewoon dat je daarom niet wilt drinken?

Spannend Ikbendoutzen, maar wat fijn om te lezen dat t goed gaat!! Ik heb nu helemaal vrede met de ICSI behandeling, ik zag er erg tegen op maar dit is het pad wat voor ons voorbestemd is. Tot nu toe valt het mee, maar ik ben nog maar 2 dagen bezig dus ja wat kan ik er dan echt van zeggen he hahaha. Vandaag begin ik met het bijspuiten van de Menopur, dus daan gaat het gas er op qua eicellen kweken. Ik ben benieuwd wat ik daar van ga voelen! Volgende week zaterdag weer een echo om te zien hoe ver ik ben. 
LoveTennis, wat jammer een negatieve test! Het kan altijd nog positief worden he! Zolang er geen bloed is, kan alles nog!
Vis, dat is even schrikken he, gelijk op de eerste dag dat je test al een positieve ovulatietest! Misschien juist wel prettiger dat je gisteren zonder druk bezig bent geweest ?

Ikbendoutzen, fijn dat het goed gaat met jullie!! Spannend wel, heb je een gevoel wat het gaat worden?
Lapjesendraadjes, veel succes meid! Laten we duimen voor veel goede eitjes en veel embryootjes ?.
lovetennis, balen meid! Goed je gedachten verzetten en dan weer verder. Toch elke maand weer even met je gezicht tegen de muur lopen he.. hopelijk kan je dan snel verder in een ander traject!
Hier vandaag Nod, jammer genoeg ook negatief getest. Dus deze week alles in gang zetten voor de onderzoeken. Ik ga eens informeren bij men fertiliteitsarts of er geen schuimecho gedaan mag worden. Dit zou hetzelfde zijn als hsg maar dan minder pijnlijk. En hopelijk zo snel mogelijk, dat we weer geen paar maanden kwijt zijn?. Ik zou zo graag voor m'n 30 nog mama worden.. 

Fleurbo: ik drink al een poos niet meer alleen tijdens mijn menstruatie, anders zorg ik dat ik met de auto kom en dus moet rijden:p ik verzin altijd wat waardoor ik niet drink.
Anke: ik snap wat je bedoeld, ik had ook moeite met het gesprek. Ruim een jaar geleden hebben wij een waarschijnlijke miskraam gehad, erg pijnlijk mijn grootste angst wat als dit 1x was en nooit weer 1 Lucky shot om het zo te zeggen. Tot nu toe is die angst werkelijkheid, ik ben van jongs af aan al niet regelmatig ongesteld dus de uitslag pcos kwam niet heel hard binnen omdat het van jongs af aan al moet klopt bij mij dus ik me altijd ergens op in heb gesteld op de een of andere manier.
Bij ons kwam het gesprek misschien makkelijker opgang door de pijn van het waarschijnlijke verlies, maar ik was doodsbang, mijn vriend heeft al heel lang een kinderwens en de angst van zijn keus wat hij zou doen als ik die niet kon geven was best groot.
Volgens mij heb ik t al eerder getypt hier ergens maar ik had het gevoel van falen als vrouw. Ik ben blij dat er een gesprek is geweest met als uitkomst een dokters bezoek, omdat ik op dat moment al een half jaar een cyclus had van minder dan 3 weken en ik compleet gesloopt was van de hormoon schommeling en het menstrueren zijn we door verwezen naar het ziekenhuis, ondertussen weet ik nooit wanneer die komt en ben ik nu gerust 2 of 3 maanden niet ongesteld of iets.
Hoe eng en kut ook het gesprek aan gaan is belangrijk het gaat ook om jou! Maar het is niet makkelijk, mijn vriend heeft zich heel erg verzet tegen het onderzoek want hij vond het ongemakkelijk maar nu kan hij erom lachen, bij hem is gelukkig alles goed maar we kunnen nu wel verder!
Als je niet regelmatig ongesteld bent is de kans dat het nog een keer lukt zo ontzettend klein! Ik hoop echt dat jullie er uit komen en dat hij ook jou kant gaat begrijpen, wij als vrouwen gaan er anders mee km dan de mannen:(
Zo ik had al een bericht en die was ineens weg dusbga nieuwe getypt??
Als die andere perongeluk al verzonden is sorry voor 2 vrijwel dezelfde lappen tekst??

Knuffeltjeee ik ken je gevoel. Je ziet soms wel eens mensen met kinderen waarvan je je afvraagt waarom zij wel en jij niet. Aan de andere kant, ik ga er vanuit dat het langer wachten en een moeilijker pad bewandelen mij een completer mens gaat maken en dat ik leer om meer compassie voor anderen te hebben en minder te oordelen. Maar wel met vallen en opstaan (en af en toe lelijke gedachten hahaha)
FleurBo, ik ben heel vaak de BOB, of ik moet de volgende dag vroeg opstaan, of ik voel mij niet zo lekker. Dat soort smoesjes. Overigens is er nu nog geen bloedband tussen jou en de potentiele embryo dus een drankje zou niet hoeven uitmaken, zeggen ze! Maar ik durfde het ook niet hoor, toen ik nog niet wist dat t zonder hulp niet ging lukken.
Mijn partner wil ook dat ik pas test als ik overtijd ben. Gezien alle verhalen over vals positief of vals negatief doe ik dat ook pas na mijn nod hahaha. Ik zeg het hem overigens wel als ik ga testen. 

Mini me:
Misschien hard gezegd maar soms denk ik wel eens was het maar nooit gelukt. Misschien zou het dan makkelijk zijn om erover te praten. 
Maar hoe weet ik wel moment ik er over moet beginnen. Ik huil al bij het idee alleen al. En misschien valt het allemaal wel me maar ja vrouw zijn blijft lastig he. :( 
Mijn menstruatie komt wel gelukkig alleen geen pretje. Zelf heb ik het idee dat ik endometriose heb maar het ziekenhuis zegt dat er geen bewijzen voor zijn. 
Heb twee vriendinne met pcos die nu beide zwanger zijn dus jou tijd komt zeker ook snel.

Knuffeltje inderdaad ja daar had ik ook op willen reageren, teveel berichten in 1x lezen dan lukt op alles reageren niet? mijn zus is zwanger en ze vertelde het als ja perongeluk en eigenlijk ben ik er niet blij mee, heb de hele dag niet anders gekund dan huilen en kan haar nog steeds niet aankijken zo pijnlijk en oneerlijk, maar lapjesendraadjes je hebt echt compleet gelijk, het maakt je tot wie je bent en sterker dat geloof ik zeker en die lelijke gedachtes horen daar inderdaad bij, lelijke gedachte mezeld toespreken en dan toch nog ondanks dat je weet dat t niet netjes nog even een lelijke gedacht??
Anke heel herkenbaar, en soms verwijt ik mezelf ook dat het mijn schuld is dat t niet goed is gegaan we waren toen niet persee bezig en ik heb me 2 weken op en top zwanger gevoeld achteraf heb ik het allemaal geweten gevoelsmatig, en toen ging het mis...Maar inderdaad was het maar nooit gebeurd (al hadden wij dan niet zo besloten toch echt actief aan het kindje beginnen te proberen te krijgen) maar dubbele gedachtes roept het zeker allemaal op! maar ook nu waar zijn we aan begonnen, maar huilen mag, dan ziet hij ook je ware geboel, hoe jij je daar echt onder voelt, leg het open, ik vond het ontzettend lastig maar nu begrijpen wij elkaar en het gevoel het lucht op en er is ruimte om ook erover te praten, te huilen en te lachen.

Mini me:
Ik heb echt respect voor jou verhaal en ook wel een beetje jaloers.
Ondanks dat we niks hebben om jaloers om te zijn. Maar ik hoop echt dat ik me volgende menstruatie de moed en kracht heb om het onderwerp met hem te bespreken.
Zelf weet ik ook niet of ik wel in een traject zou willen. Maar vind wel belangrijk om te weten of het met ons beide goed gesteld is. Vanuit daar kun je dan altijd verder kijken.
Aan iedereen;
Heeft iemand ervaringen met het hele vrouwelijk onderzoek?
Waar niet meteen duidelijk was wat de oorzaak was?

Terug
Bovenaan