"De dames die al wat langer wachten....."

Vanmiddag onze eerste afspraak bij het fertiliteitscentrum. Dit houdt in dat we zwemmers mogen gaan inleveren voor het sperma onderzoek. Volgende week donderdag hiervan de uitslag met daarbij behandelplan bespreking.. 
Zo bijzonder dat het nu echt allemaal gaat gebeuren.
Zelf ook erg benieuwd wanneer ze mij gaan onderzoeken, zal dat volgende week donderdag dan zijn? Aangezien de huisarts denkt dat ik PCOS heb. 

wel bijzonder dat ik lange cyclussen had van rond de 100 dagen, nadat ik op advies van de gynaecoloog 1 maand de pil moest slikken om een menstruatie op te wekken (zat namelijk op dag 164 in mijn cyclus) nu een cyclus van 48 en 41 dagen heb gehad. Weten jullie hoe dit kan?? 

Wat veel verhalen staan er steeds getypt, kon niet alles terug lezen... succes iedereen! 

Dat is snel. Ik ben bang dat morgen op commando klaarkomen niet gaat lukken. Zo wel dan horen wij pas 19-8 de uitslag. Ik ben zelf bang voor een slechte uitslag. Ben nu 2 dagen overtijd, maar alles wijst er nog op dat menstruatie snel doorbreekt. Volgende week lekker op vakantie en dan denk ik ongesteld. Ik weet het wel zeker want ik blijf druk dromen, wat inhoud dat mijn epilepsie rommelt, en dat doet het bijna altijd daarvoor. Ook genoeg puistjes en af en toe een iets te enthousiast moppermomentje. Zsl toch mooi wezen als ik snel ongesteld werd want dat wachten is ook maar niets... En dan maar horen 19 augustus wat we er aan kunnen doen als we lsngzame of helemaal geen zwemmers hebben... 

Zwindo:
Ja het is ook echt lastig allemaal. Gelukkig kun je tegenwoordig inderdaad over ondersteuning krijgen.
Ik heb met mate balans gevonden. Alleen als me menstruatie komt heb ik een flinke inzinking. 
Maar denk dat iedereen dat wel heeft met een kinderwens.
Lovetennis:
Frusterend elke keer die stomme menstruatie. Maar als je het met je vriend kan delen is wel heel fijn. Geniet eerst lekker van jullie vakantie en geef de hoop niet op.
Vriendin van mij stond op punt voor intake en toen was ze in een keer zwanger. Dus ons alle lukt het ook wel. Hopelijk hebbe we dit jaar allemaal positieve verhalen ipv negatieve....

Ik ben ook meer van de positieve verhalen! Dus laten we vooral die ook delen! Het inleveren is vandaag goed gegaan... me vriend zag hier erg tegen op maar alles viel mee! Nu de dagen afstrepen naar volgende week!!
Knuffeltje; hoofd op en door gaan! Al dat negatief denken gaat je niet helpen!
 1 op de 6 lukt het niet om vanuit zichzelf zwanger te raken. Daar vallen wij dus onder! 

Wie kent het programma; niets liever dan een kind! Wat een toppers die Lisette en Dennis! Ze hebben ook een insta pagina waar ik ze op volg! Super knap en confronterend, ik ga voor de zelfde kracht dan dat hun hebben! 

#alles voor eens wens/droom! 

Ik kijk naar de omo witte test. De zoveelste. Heb ik er 5 gebruikt, of waren het er meer? Het doet er niet toe.
Alles ging weer goed deze maand. Seks op de juiste momenten. Gewoon ruime kansen, dacht ik.
Nog een paar uur, en dan moet vriendlief inleveren... Deze test was voor mij de bevestiging. Het werkt bij hem niet. Of niet zoals het zou moeten.
Ik voel me op de drempel staan van een wereld vol ziekenhuis. Ik denk dat ik nu toch echt wel kan zeggen dat wij ook bij die 10% horen die niet natuurlijk zwanger kunnen worden.
God wat vormt zich nu een knoop in mijn maag. Deze maand wèèr niet gelukt...

FleurBo, fijn dat je afspraak alvast staat! Ik hoop dat je m niet nodig gaat hebben, maar het is een prettig vooruitzicht dat je dit als reserve hebt toch?
Zwindo, ik hoop toch zo dat je snel je eisprong hebt!  Ik heb zoveel bewondering voor vrouwen met een lange cyclus, ik zou nl echt helemaal gek worden er van!
Heefteenwens, fijn dat t inleveren is gelukt! Ik ken het programma, ik vond t heel mooi maar ook heel confronterend. Wel prettig om een man aan het woord te zien die verminderd vruchtbaar is en daar zo open over kan vertellen. Ik hoop altijd maar dat mannen ook zo'n programma kijken, want het is echt wel taboedoorbrekend!
Hier gaat t nog steeds goed. Sinds gisteren voel ik een zwaar gevoel bij mijn eierstokken. Waar ik normaal lekker stevig door loop, loop ik sinds gisteren een stuk rustiger hahaha. Morgen een echo, ben toch zo benieuwd hoeveel het er dan zijn en hoe lang ik nog door moet!

Knuffeltjeee wat enorm kut om bevestiging te zien van wat je al maanden vermoedt. Gelukkig loop je nu bij een ziekenhuis, waar ze je kunnen helpen. Ja, je hoort nu bij de kleine groep waarbij het moeilijk is. Maar niet onmogelijk! Blijf dat onthouden!! Ja het is zwaar, maar dat was het tot op heden ook al.. ze gaan er nu precies achterkomen waar het aan ligt en op basis daarvan maken ze een plan voor je. Voor mij voelde dat als handelingsperspectief, als hoop! Een antwoord, hoe naar de boodschap ook kan zijn, geeft licht!
Gewoon mijn gedachtes. Nu verdrietig zijn, je lichaam ruimte geven om het los te laten en de menstruatie te starten! En nu je in het ziekenhuis loopt, gaat de druk van het zelf willen doen er hoop ik voor jou vanaf. Ik hoop dat de stress die het je geeft, snel minder wordt en dat je je nieuwe werkelijkheid beter kan accepteren. Dat heeft bij mij toch ook langer geduurd dan dat ik dacht, maar vrede hebben met de situatie geeft zoveel rust en ruimte!
Dikke knuf!! 

Lapjesendraadjes lief, dankjewel! Ben altijd heel blij met je reacties, haal er veel steun uit.
Ja, ik hoop dat we na 19-8 iets hebben waarmee we verder kunnen. Eigenlijk zat ik daar half 2019 al mee. Die maanden dat er ook maar niets gebeurde. Maar je wil natuurlijk niet meteen aan de bel trekken, die stap is zo groot.
Net even fotos gekeken op mijn telefoon. Hoewel in België nog strenger mis ik deze zomer toch mijn jaarlijkse uitjes. Vriendlief vind het wel lekker rustig. Maar ik denk omdat ik snel een winterdepressie heb geniet ik altijd extra van de grote evenementen in de zomer. Normaal, daar kan geen bbq met de buren tegenop... Plus dat ik in het hoge noorden woon en als ik nu naar het grijze weer buiten kijk krijg ik geen zomergevoel...
Al die grootse jaarlijkse dingen was ook mijn afleiding, maar ik neem nu mijn paar dagen verdriet, om dan komende week met genoeg pakken isolatiemateriaal 300% van mijn week weg te genieten. Dan nog een week thuis, een week werken en dan de uitslag. Àls vriendlief straks in dat potje kan klaarkomen... Denk het zomaar niet...

Terug
Bovenaan