"De dames die al wat langer wachten....."

Vanochtend heb ik in overleg met de arts besloten om deze ronde te stoppen. Er was vanochtend geen extra groei te zien (na 12 dagen spuiten), wel een dominante follikel die over 2/3 dagen zal springen. Mijn lichaam heeft dus niet goed op de stimulatie gereageerd! Ik moet stoppen met de medicatie, vanavond de trigger zetten zodat de eisprong gebeurt. Als alles goed gaat, en mijn cyste hoeft niet verwijderd te worden (hoor ik later vandaag), dan moet ik nu een week voor mijn verwachte menstruatie weer beginnen met spuiten (in de hoop een dominante dollikel te voorkomen) en krijg ik vanaf het begin van mijn menstruatie de hogere dosis. 
Ik moet zeggen, ik heb er vrede mee. Ik ben enorm teleurgesteld, maar dit is wel beter denk ik. Ik hoop dat de operatie niet hoeft, want dat is alleen maar uitstel voor het traject. Als het wel moet, is het ook goed. Hoe groter dat ding nl wordt, hoe groter de kans dat ik echt ernstige klachten krijg en wellicht een eierstok kwijt raak.

Hé lapjesendraadjes wat naar zeg :( had zo veel beter nieuws voor je gehoopt!
hier ook slecht nieuws: zwangerschapstest gedaan en helemaal wit. Dat was ronde 13... hopelijk geeft de gynaecoloog straks akkoord op het doen van verder onderzoek. Want ben er helemaal klaar mee dat ik iedere maand hoop heb en er zo mee bezig ben en iedere keer die enorme teleurstelling heb.   Heb ook echt het gevoel dat er iets niet goed is... anders was het toch al wel gelukt? Ik ga me even een middag heel zielig voelen en morgen weer met volle moed naar ronde 14. Hopen dat mijn menstruatie ook snel komt. 

FleurBo ah wat een teleurstelling zeg! Hoor je echt vandaag meer van de gyn? Hopelijk krijg je inderdaad snel duidelijkheid! Ik las jou berichtje net en dacht ah fuck it ik heb nog wel wat testjes liggen dus kan wel weer eens even eentje proberen. Natuurlijk omo wit. Dus nu afwachten of ik vrijdag ongesteld ga worden of dat er toch (nog) geen eisprong is geweest. 
Lapjesendraadjes wat ongelooflijk klote dit zeg! Ik zat zelf ook heel erg tegen een operatie aan te hikken, maar achteraf had ik hem misschien wel al sneller gewild. Je hoort toch ook wel vaak verhalen van meiden die juist na een operatie snel zwanger worden ook, omdat er dan voor het lichaam een soort reset plaatsvindt ofzo. Iets om ook nog in gedachten te houden misschien. 

Ah zwindo wat balen! Maar bij jou kan het ook nog te vroeg zijn hè? Is het bloeden gestopt?
heb ook weer wat van de gyneacoloog gehoord :) heb over 2 weken een afspraak voor een echo en kan dan meteen bloedprikken. Daarnaast krijg ik dan een pakketje mee waarmee mijn vriend sperma in kan leveren. Moet wel alleen naar die echo door Corona. Daar baal ik eigenlijk wel van. Ik ben nogal preuts dus voel me er niet heel gemakkelijk bij dat ik daar dan moet liggen (ga er even van uit dat het een inwendige echo is? Weet iemand dat?). Maarja het is wat het is! Ben al lang blij dat ik zo snel daar heen kan! Waarschijnlijk precies op het moment dat mijn volgende eisprong er aan komt (heeft hij overigens niet naar gevraagd welk moment van de cyclus dat was, dus is puur toeval). Maar hoop dus stiekem dat hij daar ook meteen iets over kan zeggen / kan zien of er idd op het moment dat ik denk dat de eisprong er is ook daadwerkelijk een eitje klaar ligt.
ben wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn met zo'n eerste echo? Is het ongemakkelijk? Hoor je meteen al iets?

Hoi FleurBo!
Het was niet eens echt bloed ofzo was echt heel lichtroze/bruin wat ik verloor en einde van de dag eigenlijk ook alweer voorbij. Helpt misschien ook niet dat ik smiddags test en behoorlijk consequent drink, dus wacht nu gewoon lekker op donderdag of vrijdag. Voor mn gevoel is de testdrang nu weer weggezakt haha. 
Fijn dat je over 2 weken de afspraak hebt. Het zal inderdaad een inwendige echo zijn. Wat bij mij in het begin hielp is gewoon nadenken dat dit hun werk is en ze het allemaal wel gewend zijn. Houdt er trouwens ook rekening mee dat ze een uitstrijkje kunnen maken als dit te lang geleden is of nog nooit is gebeurd. Dat betekend ook een eendenbek, die vind ik zelf altijd wat vervelend. Het helpt bij mij dan vaak wel om heel goed op mijn ademhaling te letten waardoor ik ook alles meer kan ontspannen en het minder vervelend is. Nog even een ander dingetje bij mij moest het bloedprikken echt op tijdens een van de eerste dagen van de menstruatie(ofwel cyslus) ik zou daar wel echt nog even naar vragen want dat hadden ze de eerste keer niet duidelijk aangegeven en had toen bloed geprikt precies rond mn ovulatie en moest toen dus nog een keer bloedprikken, was ik best pissig om.

Lapjesendraadjes, wat vervelend dat wat jullie hoopten niet uitkwam! Vol goede moed begin je er aan en nu direct even een rem erop. De startronde blijkt er 1 van uitzoeken. Veel sterkte. Vanaf nu gaat het nog doelgerichter worden en komen jullie vanzelf waar je wezen wil ?

Kaatkaat hoe is het gegaan met de echo?
Vis verwachtingen bijstellen kwa leeftijd is niet fijn. er komen vast nog wat mooie kleine visjes aan bij jullie ???!
Zwindo en fleurbo Arelaxt weer een witte test-moment. Zet hem op laat je niet teveel ontmoedigen 
Hier ongesteld geworden. Volledig verwacht na iui2, toch blijft het hard. We hebben komende donderdag een informatie/intake voor icsi bij de gyn. Gelukkig is mijn man inmiddels bijgedraaid en zei hij laatst dat hij er voor wil gaan. Spannend! Waarschijnlijk starten we in september met de vooronderzoeken etc 

Ha zwindo, dankjewel voor je uitleg! Dan ga ik er ook zeker rekening mee houden dat ze een uitstrijkje maken want dat heb ik nog nooit gehad. Wat gek zeg dat ze dat van het bloedprikken er niet bij hebben gezegd.. bij mij zeiden ze ook niets, maar ben 2,5 uur terug weer door de gynaecoloog gebeld: hij had er nog eens over gedacht hoe het sneller kon verlopen en gaf aan dat ik meteen bloed mocht prikken en pakketje voor m'n vriend op mocht halen. Dat dus maar meteen gedaan! Over 2 weken bij de echo krijg ik dan alle uitslagen, echt super fijn! Maar als ik het van jou hoor kan het dus nog zo zijn dat het op het verkeerde moment is, maar dat gaan we wel zien. Kan ieder moment ongesteld worden dus wat dat betreft komt dat misschien net mooi uit. Ik begreep ook van hem dat het vooral zou gaan om onderzoek naar chlamydia. Zou me echt kapotschikken als blijkt dat ik dat heb. 
Afwachten! 

Terug
Bovenaan