"De dames die al wat langer wachten....."

Vanmorgen zijn wij ook voor het eerst bij de fertiliteitsarts geweest. Het sperma van mijn vriend ziet er super uit zei de fertiliteitsarts. Nog nooit z'n trotse vriend gehad, vooral na al die spanning van vorige week. Wat zag hij er tegen op!! 

Ik kreeg een echo. Daarop was de zien dat de baarmoederslijmvlies er goed uit zag maar er in de eileiders super veel eicellen zaten. In combinatie met mijn lange en onregelmatige cyclus kwam ze op de diagnose PCOS. Na onze afspraak moest ik nog bloedprikken om alles uit te sluiten. 

over 2 weken mogen we ons opnieuw melden voor de uitslag van het bloedprikken en definitief behandelplan. Waarschijnlijk wordt het behandelplan; cyclus inductie. Dan zal ik ook op cyclus dag 36 zitten en zullen we dan gaan starten.
cyclus inductie houdt in dat we mijn cyclus met medicatie/hormonen gaan regelen. Dus de menstruatie opwekken, eitjes aanmaken en dan de eisprong. We mogen het zelf gezellig gaan maken rond de eisprong. Doormidden van echo's weet ik of de eisprong gaat plaatsvinden en wanneer. 
Al met al, erg fijn om duidelijkheid en de bevestiging te krijgen van wat het vermoeden is. Oja vandaag dus ook voor het eerst een inwendige echo! Dat viel 100% mee. Alles gaat heel rustig en benoemd alles wat ze deed.

Ha dames! Waar blijven die goeie berichten zeg. 

Zwindo balen dat alles zo anders loopt, het is soms zo onvoorspelbaar hè. Ik heb een paar maanden mijn temp bijgehouden gek werd ik er van. (Maar ik heb ook geen eisprong van mezelf)
Wat betreft die medicatie instellen , het is echt even fine tunen. Dat geeft wel wat Up’s en downs’s maar het kan ook heel makkelijk gaan. 
Danielle, welkom hier. Je vriend is er wel mee bezig en mooi dat hij ook zo graag wil. Dan is het soms lastig om elkaar op het emotionele vlak te vinden. Maar geef het tijd voor beiden is t lastig! 
Heefteenwens: eindelijk duidelijkheid, misschien balen maar misschien ook wel heel fijn! 2 vriendinnen van mij zijn met pcos met ovulatie inductie toch heel snel zwanger geraakt! Laten we daarop hopen! 
Lapjesendraadjes wat klote zeg... in je hoofd weet je dat dit de beste optie is, maar t valt gewoon weeer tegen. Dikke knuffel vanaf hier! Laten we hopen dat je snel stappen kunt zetten! 
Mini me, heel herkenbaar en frustrerend. Met tabletten groeide er bij mij niets. Vorige ronde met menopur (spuiten) vier grote ei blaasjes en 1 kleinere. Kans voorbij laten gaan. 
Deze ronde al 18 dagen aan het spuiten zonder groei, vandaag weer niks op de echo. Nu dosis verdubbelen en maandag weer kijken.....

Kaatkaat, excat 't voelt zo oneerlijk heb ik een kans en dan moet je hem voorbij laten gaan, dat is het ook gewoon, mixed feelings kan het nog steeds niet plaatsen alsof het kwartje nog niet helemaal valt.
Lapjesendraadjes, wat vreselijk, hopelijk werkt alles een klein beetje mee en kun je sneller terrecht!

Danielle wow dat is een lange menstruatie. Niet fijn ben altijd blij als het binnen 4 dagen alweer minder wordt. En wat betreft je vriend iedereen reageert anders en verwerkt dingen anders. Ik vind het wel echt heel goed van je dat je, je gevoel naar hem hebt uitgesproken. Dat ook zeker blijven doen, maar probeer ook eens aan hem te vragen wat dit met hem doet. En als hij zegt dat hij er geen vertrouwen in heeft probeer dan juist ook door te vragen waarom hij dat denkt. Ik weet niet of het een makkelijke prater is maar het kan helpen. En geeft het jou misschien duidelijkheid waarom hij zo reageert.
Vis wat balen dat je bruinverlies hebt. En een spannende periode breekt aan. Heel veel succes.
Mini me wat lastig zulk dubbel nieuws, maar je moet nu daarom een ronde overslaan. Of kiezen jullie hier zelf voor omdat het risico groter is op een slechte eicelkwaliteit? Zelf geen ervaring mee.
Lapjesendraadjes ah nee toch de operatie wat vervelend dat het waarschijnlijk zolang duurt voordat je terecht kan! Ik hoop dat het misschien toch nog eerder lukt en dat het qua corona allemaal nog mee zal vallen.
Heefteenwens fijn dat je nu duidelijkheid krijgt en er snel een behandelplan op tafel ligt. Ik hoop dat dit snel tot een goede en mooie zwangerschap mag leiden. 
Kaatkaat vervelend dat er nog steeds niets gebeurd hopelijk kom je maandag met beter nieuws. Zoals je zelf al zei waar blijven die positieve berichten?
Nou vanmorgen weer even een testje gewaagd na nu een aantal dagen een constante temp van 36,8 te hebben gehad. Ik heb een hele poos hoofdpijn met vlagen wat misselijk en de laatste drie dagen ook steeds steekjes/lichte menstruatie krampen in mn buik. Kortom had toch weer wat hoop, maar gewoon een omo witte test vanmorgen. Ik heb nu dus het idee dat mn lichaam weer lekker het oude ritme van totaal geen cyclus weer op heeft gepakt en dat vorige keer iets eenmaligs was. Dus baal echt als een stekker en heb geen idee wanneer ik nu een nod heb want mn temperatuur staatje is ook niet helemaal duidelijk. In augustus moet is sowieso bellen met het ziekenhuis voor onze afspraak in september. Nu dubbel gevoel over aan een kant baal ik ervan dat die afspraak en dus ivf nodig is aan de andere kant denk ik van kom maar op want na 2 jaar lukt het dus blijkbaar niet op deze manier, dan maar met wat hulp. Ik denk dat deze negatieve test voor mij wel weer een signaal is van het allemaal loslaten. Kan zijn dat ik me daarom ook weer even wat terugtrek van het forum
Vanavond een feestje en heb besloten om gewoon lekker een wijntje te nemen. Gewoon even een avondje onbezorgd genieten?

lapjesendraadjes   wat een rotnieuws dat jullie deze ronde moeten laten gaan zeg! Ik had echt voor jullie gehoopt op een mooie kans,  en juist nu weer wachten lijkt me heel moeilijk inderdaad straks weer dat corona gedoe ertussendoor, het zit jullie niet mee zeg, een hele dikke knuffel! 

Zwindo wat jammer een witte test en weer zo n rommelige cyclus, ik vind ook echt dat je vanavond even moet genieten. Hoe dubbel dan nu ook, ik hoop dat jullie met de ivf poging ook echt een goede kans krijgen... sterkte en dikke knuffel! 
Heeft iemand nog eens wat van Mandareintje vernomen? Ik vond haar traject erg aangrijpend en ben er altijd aan blijven denken maar zie haar niet meer hier. 
Hou vol, ik denk aan jullie allemaal, ook elke keer dat het niet lukt is hopelijk weer een stapje dichterbij de keer dat het wel lukt!! 

Dankjewel voor de lieve reacties iedereen! Het is inderdaad zo dat mijn vriend dolgraag vader wil worden, dus dat is natuurlijk wel heel lief/leuk! Hij wilde 3 jaar geleden eigenlijk al een kindje haha, maar toen was ik er nog niet klaar voor. Sinds een jaar dus gestopt met anticonceptie omdat het sindsdien meer dan welkom is. Niet heel erg bewust nog mee bezig geweest, maar als het zou komen, dan zouden we erg blij zijn. Een jaar later dus nog geen resultaat. Vorige maand dus begonnen met ovulatietesten en nu ook weer.. ik hoop ontzettend dat ik de ovulatie dit keer wat sneller vindt en er dus meer tijd tussen de eisprong en NOD zit. 
Mijn vriend en ik hebben het intussen uitgesproken :) Het komt er op neer dat hij had gehoopt dat de huisarts al direct iets kon doen of een doorverwijzing zou doen oid. Dus teleurgesteld was hij wel. Nu moet ik dus 3 maanden mijn cyclus bijhouden voor er iets gedaan wordt. Mijn vriend denkt dat het niet in die 3 maanden raak wordt, omdat het tot nu toe ook niet raak is geweest. Dat bedoelde hij er mee dat hij er geen vertrouwen in had, hij zei wel dat hij vertrouwen heeft in de expertise van de huisarts. Dus goed, we blijven gewoon 'doorklussen' in de vruchtbare periode. Wie weet hoef ik over 3 maanden wel helemaal niet terug naar de huisarts omdat ik (hopelijk) zwanger ben. We gaan het zien. Nu eerst mijn ei zien te vinden! :) 

Zwindo Toch altijd weer onwijs balen om een witte test in handen te hebben.. met elke symptoom die je voelt krijg je namelijk toch weer hoop! Lekker genieten van je weekend nu/straks en verwen jezelf maar lekker! Dikke knuffel X

Ah zwindo wat balen! Groot gelijk dat je een wijntje drinkt vanavond! Hopelijk heb je snel duidelijkheid over je cyclus 
Danielle fijn dat jullie het hebben uitgesproken! Het is denk ik heel normaal dat deze tijd veel impact op je relatie heeft. Mijn vriend en ik gaan er ook echt anders mee om. Denk dat het belangrijk is om er gewoon over te blijven praten met elkaar.
ik ben inmiddels ongesteld geworden. Had het helemaal verwacht dus ben blij dat het eindelijk door is gebroken. Vriend vandaag zijn potje ingeleverd in het ziekenhuis, was prima gegaan gelukkig. Nu afwachten! 

ben aan het twijfelen om deze ronde met inseminatie te proberen. Ben de verplichting echt helemaal zat namelijk. Zijn er meer die dit doen?

Terug
Bovenaan