"De dames die al wat langer wachten....."

Even weer een berichtje van mij. Welkom aan alle dames, ik hoop dat jullie hier steun en ruimte voor klagen/zeuren maar ook leuke verhalen vinden! Lang bezig zijn voor een kindje is ellendig, maar ik lach me soms dood om de droge verhalen of uitspraken hier!
Met mij gaat het goed. Ik heb tot mijn frustratie pas gisteren om 17.15 uur de verwijsbrief voor de operatie gekregen. Ik kan nu maandag pas bellen om een afspraak te maken. Ze wilden mij vrijdagmiddag niet verder helpen. Ik hoorde wel dat ze begin september pas ruimte hebben. Ik hoop en bid maar dat er geen tweede lockdown komt en dat ik voor het einde van het jaar weer voor stimulatie poging nummer 2 kan gaan!
Tot die tijd moet ik maar afwachten. Inmiddels weet mijn zusje dat ik in een traject loop. Ze reageerde zoals ik niet had verwacht, in eerste instantie moest ze het laten bezinken, maar nu krijg ik wel steunappjes en vraagt ze hoe het gaat. Zo hoopte ik dat mijn moeder uiteindelijk zou reageren, maar dat doet ze nog niet. Mijn zusje zei heel wijs, je had het pas na afloop moeten vertellen dit kan ze niet aan. Ik ben in ieder geval blij met de steun!
De komende week zal ergens mijn ongesteldheid komen. Ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan nadat de stimulatie is afgebroken. Een paar dagen geleden had ik opeens een opgeblazen gevoel, en nu heb ik elke avond een pijnlijk gevoel in mijn buik. Gek genoeg niet aan de kant waar mijn cyste zit. Ik weet dat het niet kan, maar toch heb ik hoop op een innestelling. Volgens de Mr komt het gevoel door de hormonen die ik heb gespoten, maar dat was 1,5 week geleden voor het laatst, dus dat zal wel niet. 

@mini me ik wilde even zeggen dat ik je compleet begrijp. Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn zus. Ze was al zwanger toen mijn vriend en ik 15 maanden geleden besloten om voor een kindje te gaan. Ze is in de tussentijd bevallen en na een maand was ze weer zwanger. Vervolgens was ze compleet niet blij. Ik snap dat het zwaar is als je direct weer zwanger bent maar dat heb je dat toch echt zelf in de hand.
@happy yellow spannend zeg! Hopelijk is dit jullie maand! 
@ikheetgeentruus voor jou ook spannend. Jammer dat de clomid niet zo veel heeft gedaan maar uiteindelijk kan 1 goede follikel genoeg zijn ;-)
@Project TT ja precies dat is fijn aan zo'n groep. Ook alleen het lezen van jullie verhalen en ervaringen vind ik al erg fijn.
Hier ook aan het wachten op m'n ongesteldheid. Zal dit weekend moeten komen denk ik maar dat is het lastige aan onregelmatige cyclussen dat je nooit precies weet wanneer je het kan verwachten.
Fijne avond allemaal en hopelijk houden jullie het wat vol in dit warme weer. 

Happy yellow nog heel erg bedankt voor je berichtje deed me echt even goed om niet gelijk weer in de irritaties te schieten ik denk inderdaad dat dit het ook een beetje is. Stoerpraat naar vrienden toe. En wat spannend!! Ik hoop zo dat je morgen met positief nieuws komt!! Ga heel hard duimen.
Mini me heftig allemaal en zo moeilijk om te horen als het bij jezelf niet lukt. Het is inderdaad heel erg oneerlijk verdeeld allemaal. Niet leuk dat jou vriend ook zo reageert en gewoon door rookt. Het zijn inderdaad niet de leukste gesprekken om te voeren, maar wel nodig om de neuzen dezelfde kant op te krijgen. Bii ons heeft het wel echt weer even goed gedaan. Normaal praten we juist ook over alles dus was echt even een rare situatie om niet met elkaar gepraat te hebben.
Ikheetgeentruus spannend eerste IUI! Fijn dat de echo goed was en jullie door kunnen.
Lapjesendraadjes fijn dat je nu in ieder geval de brief hebt. En belangrijker nog dat het goed gaat. Hoe voel je je erbij dat je het verteld hebt aan je zus en je moeder? Heel fijn dat je zusje je steunt hierin! En toch nog even spannend de komende dagen wat die krampen betekenen.
Pimpeloentje spannend deze wachtdagen. Vervelend he zo'n onregelmatige cyclus. Je weet gewoon niet waar je aan toe bent.
Over onregelmatige cyclussen gesproken, ondertussen cd 36 en nog niets te bekennen aan menstruatie of zwangerschapssymptomen. Tenminste mn buik voelt wel nog steeds vaag aan heel zwaar ofzo en ook als ik op de fiets zit en over hobbels rijdt voelt het echt vet vaag. Een soort hele lage klotsbuik omdat je teveel gedronken hebt. Had 2 dagen door al het gedoe mn temp niet gemeten en ingevoerd maar vanmorgen wel en de kwam de app met de melding dat er geen duidelijke eisprong in met temp curve te herkennen is... echt top haha... ik heb voor het laatst dinsdag een zw test gedaan die omo wit wat. Dus wacht het nu allemaal maar weer af. Ik ben ondertussen helemaal lek geprikt door muggen en dan meen ik ook echt lekgeprikt heb alleen op mn boven benen al ruim 20 bulten. Dus niet echt een topnacht gehad en dat wordt vanavond niet veel beter ben ik bang. Hopelijk heeft de rest beter nieuws!

Helaas, wij gaan door naar ronde 15. Vanmorgen wakker geworden met DIE krampen, voordat ik een test deed, eerst even gecontroleerd of ik bloed afveegde. Dat was niet zo, dus test gedaan, opnieuw afgeven en jahoor, bloed ?.
Enige voordeel aan deze maand, is dat ik geen pms klachten heb gehad, dat is dan wel weer fijn! Manlief baalt nu enorm, maar bij mij is het nog rustig, wel jammer, maar dit keer geen echt verdriet zoals vorige maand.
Wanneer besloten jullie om naar de huisarts te gaan? Als het komende maand niet lukt, zijn we een jaar aan het proberen en ik twijfel of ik deze ronde afwacht, of dat ik de huisarts alvast bel

Zwindo, mijn zusje appte mij in mijn vrije week of ik nog wat leuks ging doen, dus toen vertelde ik dat ik iets leuks, maar ook iets spannends aan het doen was. Lol, tja ik kan wel wat verzinnen maar dit moest er uit!
Het voelt gewoon fijn dat familie het weet. Zij kennen mij door en door. Maar het blijft een gok hoe ze reageren. Toen ik jaren geleden tegen een bijna burn out zat, kwam mijn moeder een paar dagen naar mij toe om te helpen. En nu is het alsof ik het niet heb verteld. Er is wel contact over van alles, maar ze vraagt niet hoe het gaat. Ze weet dus niet over de operatie en ik weet niet of ik dat wel moet vertellen, haar zusje (mijn tante) is ongeneeslijk ziek en gaat hard achteruit. Dus ik wil haar niet teveel stress geven door te zeggen dat ik iets ter grootte van een tennisbal heb wat er uit moet.

Lapjesendraadjes wat een lastig verhaal zo met je moeder! Ik snap je twijfel wel over het wel of niet vertellen van je operatie. Gelukkig kun je het nu wel met je zus delen, dat helpt al veel. Ik hoop dat ze snel een plekje voor je hebben ?

Pimpeloentje en Zwindo stom zeg, zo lang moeten wachten op iets wat je eigenlijk helemaal niet eens wil.. Ik hoop voor jullie beiden dat het snel duidelijk is!

Happy Yellow shit zeg.. Niet leuk! Volgens mij kan het geen kwaad om vast naar de huisarts te gaan, als je al 14 rondes lang nog geen geluk hebt gehad dan lijkt me dat toch wel aanleiding voor meer onderzoeken.

Ik heb gisteravond weer een nieuwe ervaring opgedaan, blijft toch vreemd om jezelf te moeten injecteren. Maar het is me gelukt! Het injecteren zelf deed heel even zeer, maar de pijn was vrij snel weg gelukkig. Morgenochtend nog de inseminatie, en dan weer duimen draaien voor deze maand ???

Hallo dames!
@happyyellow wat zijn ze naar hè, die menstruaties die zich amper aankondigen en dan toch doorkomen! Wij zijn toen we bijna een jaar / 11 rondes 'bezig' waren naar de huisarts gegaan en die deed echt niet moeilijk over een doorverwijzing. Het duurt vaak ook wel even voor je met alle onderzoeken terecht kan en dan gaat dat allemaal maar alvast lopen.
@lapjesendraadjes fijn dat je zus het nu weet. Voor moeders is het denk ik toch wat lastiger om ermee om te gaan als je kind ergens mee worstelt. Ik ga iig heel hard voor je hopen dat het meevalt met de ziekenhuisopnames en je in september gewoon terecht kan ✌?

@ikheetgeentruus wat goed dat de injecties lukken en heeel erg spannend inseminatie! Hopelijk kom je binnenkort goed nieuws brengen ?
@zwindo balen dat je cyclus weer wat langer duurt. Afwachten is idd het enige wat je kunt doen.. en ja de ongemakken van dit weer hè, muggen en hitte, goed slapen is er ook niet bij. Ik lag vanmorgen echt te smoren toen ik wakker werd ? 
Ondertussen heb ik een week met de eerste onderzoeken erop zitten. We hebben een gesprek met de gyn gehad, een echo en afgelopen vrijdag hsg. Ondertussen flink aan het bloeden dus wel wat ongemak ? De fertiliteitsarts en gyn zeiden dat de eerste 3 maanden na een hsg de kans op een zwangerschap verhoogd is. Durf er niet op te hopen maar doe dat natuurlijk wel, al is het maar omdat de pijn dan niet voor niets geweest is ? 
Verder moet ik nog 2 keer bloed laten prikken. Echo en foto waren goed, dus ik ben heel beniewd wat uit die bloedonderzoeken naar boven komt. We horen daarna, over een week of 4, wat onze kansen zijn en wat de vervolgstappen zullen zijn.. Spannend maar het geeft ook rust om te weten dat we binnenkort meer duidelijkheid hebben.
Groetjes en positieve vibes ook aan alle andere dames! 

Happy yellow ah balen dat je toch weer ongesteld bent geworden. Ik had in maart 2019 een vroege mk en omdat ik daarna een hele rare lange cyclus had etc zijn we best snel in het traject terecht gekomen, maar ik wist ook al dat in endometriose had en dat samen met een rare cyclus heeft voor een snelle doorverwijzing gezorgd. Wat andere meiden hier ook al zeggen je kan alvast aan de bel trekken want voor je een afspraak hebt staan en alles loopt kan het echt nog wel even duren.
Lapjesendraadjes fijn dat het vertellen je goed heeft gedaan. Ik snap wel dat het heel lastig is met het vertellen aan je moeder als er al zoveel speelt. 
Ikheetgeentruus spannend de komende periode! Lijkt me inderdaad zo raar om jezelf te moeten prikken. Pfff kijk er ook echt een beetje tegenop zeg blegh. Hoop dat mn man ook kan helpen met het prikken als het zover is dat wij er ook aan moeten gaan geloven. 
Vis spannend allemaal! Fijn he dat idee dat je duidelijkheid gaat krijgen. Hopelijk werpt die hsg inderdaad zijn vruchten af en ben je snel zwanger zijn er hier wel een paar geweest waar dat het geval was. 
Echt een zware nacht gehad omdat mn hele lichaam jeukt. Verder geen menstruatie te bekennen en vanmorgen weer mn temperatuur ingevoerd en nu gaf de app ineens wel weer een mogelijke eisprong aan van afgelopen dinsdag! Dus dan nu op 5 dpo zitten. In ieder geval een nieuwe mogelijke test datum dat ik kan testen. Ben benieuwd 

Terug
Bovenaan