Oceaneyes, geef het tijd. Zo'n uitslag, zeker als je het niet verwacht, komt keihard aan. Het voelt vast fijner om het over praktische zaken te hebben dan over gevoel. Weet in ieder geval dat er enorm veel stellen zijn waarbij het aan de man ligt! Het komt ook steeds vaker in de pers, het taboe gaat er vanaf.
Mijn vent had t stiekem wel verwacht, dat t aan hem lag. Ik niet. Dus ik was echt enorm van slag. Hij vond t vooral erg voor mij. Hij heeft nl al 2 kinderen uit een eerdere relatie (de eerste duurde zo'n 2 jaar voordat die kwam, de tweede was na een maand raak). We hebben het allebei op ons eigen tempo verwerkt. Het duurde een week voordat we er over hebben gepraat. Het was niet meteen een enorm lang gesprek, maar wel goed. Ik heb mijn boosheid over de oneerlijke situatie op tafel gegooid (en expliciet gemaakt dat ik niet boos was op hem, of hem minder vond, maar gewoon mijn boosheid over de situatie waar we ons in bevonden) en hij was gelijk de positivo (met jou is niets aan de hand en dit gaat ons echt lukken).
Mijn grootste tip, geef elkaar de ruimte! Je hebt elkaar hard nodig. Jij hebt dit draadje gevonden, wie weet vindt hij ook wel iets voor hem! Zoek eens op Google of er blogs of sites met ervaringen zijn van wensouders. Volg het Instagram account van Dennis en Lisette (van dat SBS programma, hij is ook zowat onvruchtbaar maar zij zijn wel open over hun traject).
En echt, er zijn mogelijkheden! Denk aan een pese of tese operatie waarbij ze het zaad rechtstreeks uit de bal halen en vervolgens invriezen. Maar het is niet makkelijk. Als jullie een goede arts hebben, dan zal die alle mogelijkheden met jullie doornemen.