"De dames die al wat langer wachten....."

Fleurbo: mijn man is niet zo een prater. Hij kropt dingen op en vind het lastig dat ik zo verdrietig ben. We kunnen er wel over praten maar meer wat we gaan doen, niet hoe we ons voelen. Maar ik heb een afspraak gemaakt om met iemand te gaan praten 

Oceaneyes heel goed dat je zelf met iemand gaat praten, ik hoop dat dat je wat duidelijkheid en rust kan geven. En hopelijk gaat je man er binnenkort ook wat meer over zeggen en kan hij het een plekje geven. Zijn er helemaal geen opties waarmee ze het toch met zijn zaad kunnen proberen?

knuffeltje heftig in die hitte hè? Wij zij eergisteren ook bezig geweest en mogen vandaag weer. Hopen op heel veel onweer vanavond en dat het een beetje afkoelt
ik heb dus gisteren gesprek bij de gyneacoloog gehad. Bloed was dus goed, sperma van mijn vriend was iets verminderd, maar niet schokkend. Moet over 70 dagen nog een keer laten onderzoeken. Bij mijn echo is gevonden dat ik een afwijkende vorm van mijn baarmoeder heb. Daar schok ik wel erg van. Volgens de arts heeft het geen effect op de vruchtbaarheid, maar kan het wel extra risico's meebrengen met een zwangerschap. Ook gaat die afwijking vaak samen met een nierafwijking, dus ik moet binnenkort een mri om alles nog extra te checken. Mijn vriend was erg opgelucht na het gesprek dat het eigenlijk relatief goed was, maar ik heb een beetje een knoop in mijn buik van die afwijking die geconstateerd is. Het lukt al zo moeilijk om zwanger te worden en mocht het dan eindelijk lukken zijn er ook nog extra risico's.. :( 
naja eerst die mri maar afwachten. Blijkbaar zou er dus niet zo veel in de weg staan om zwanger te worden, dus daar vertrouwen we dan maar op. Naast deze extra onderzoeken moeten we dus een half jaar nog vrolijk verder proberen voor we een traject in gaan

LoveTennis, de kliniek waarbij ik loop heeft geen operatiekamers. Ik heb een cyste die operatief verwijderd moet worden. Dat moet dus in een ziekenhuis gebeuren, daar heb ik mij aangemeld. Die gaan niet meteen snijden, dus moet er eerst een intake komen zodat de arts zelf de situatie kan beoordelen voordat de operatie gepland kan worden. 
Helaas kon de zorgverzekeraar geen plekje vinden waarbij ik eerder aan de beurt ben. Mocht ik nou in de tussentijd een enorme pijn krijgen, dan ga ik naar mijn huisarts of naar de eerste hulp en dan zul je zien dat ik een spoedoperatie krijg. Maar dat wil ik eigenlijk niet, want helse pijn betekent meestal dat de cyste is gaan hangen en gaan draaien en dat je eierstok dan wordt afgesloten van bloedtoevoer. Die raak je dan uiteindelijk kwijt.

Fleurbo, wat spannend allemaal! Gelukkig was je bloed goed en is het bij je man ook oké. Wat vind je er van dat je een half jaar zelf mag proberen weer? 
Hopelijk geeft de MRI uitsluitsel, en blijkt het mee te vallen. 

Chacha wat fijn dat je mag gaan beginnen! Heel veel succes en hopelijk heb je snel resultaat. Alleen al het idee dat je kans maakt vond ik erg fijn! 

Ikheetgeentruus ik had ook bedacht om ongeveer 22 augustus te testen! Ik heb geen echte eigen cyclus dus ik kan ook niet goed bepalen wanneer mijn NOD is. Maar het is 14 dagen na de ovitrelle.

Lapjesendraadjes wat balen dat het zo moet hè. ;-( goed dat ze alles uitvoerig na willen kijken maar je wilt na al die tijd gewoon verder!

Zwindo, fijn dat je een afspraak hebt staan! Alleen jammer dat je altijd weer af moet wachten hè! Ik snap heel goed dat het zo moet maar dat is toch altijd frustrerend. 

Heefteenwens het kan zijn dat ik het gemist heb, maar heb je je plan van aanpak al? Hopelijk geeft het rust duidelijkheid en nieuwe energie! 

Ilovetennis; hopelijk kunnen ze jullie nu snel duidelijkheid geven over de zaadkwaliteit. Hoe staat je man/vriend daar eigenlijk zelf in? 
En wat betreft volhouden... wij beginnen eind deze maand pas aan het 3de jaar. Voor ons gaat het een beetje op en af, toen we een maand of 10 bezig waren zat ik er veel meer doorheen dan nu. We hebben simpelweg geleerd er mee om te gaan. (Al lukt dat natuurlijk niet altijd goed)

Oceaneyes wat een heftig nieuw zeg! Ik begrijp dat je van je stuk gebracht bent. Hopelijk kunnen ze bij de gyn meer duidelijkheid geven, en misschien een second opinion? 

Heel veel succes weer allemaal! En geniet van de zon! 

Ik mag me vanmiddag melden en krijg dan meer duidelijkheid. Met maakt me toch wel een beetje zenuwachtig. 

Het is en blijft toch best heftig als je steeds onze verhalen leest. Elk verhaal is anders en dus ook uniek. Fijn dat we hier onze zorgen en ervaringen kunnen delen en het van ons af kunnen 'kletsen'. 

Oceaneyes, geef het tijd. Zo'n uitslag, zeker als je het niet verwacht, komt keihard aan. Het voelt vast fijner om het over praktische zaken te hebben dan over gevoel. Weet in ieder geval dat er enorm veel stellen zijn waarbij het aan de man ligt! Het komt ook steeds vaker in de pers, het taboe gaat er vanaf. 
Mijn vent had t stiekem wel verwacht, dat t aan hem lag. Ik niet. Dus ik was echt enorm van slag. Hij vond t vooral erg voor mij. Hij heeft nl al 2 kinderen uit een eerdere relatie (de eerste duurde zo'n 2 jaar voordat die kwam, de tweede was na een maand raak). We hebben het allebei op ons eigen tempo verwerkt. Het duurde een week voordat we er over hebben gepraat. Het was niet meteen een enorm lang gesprek, maar wel goed. Ik heb mijn boosheid over de oneerlijke situatie op tafel gegooid (en expliciet gemaakt dat ik niet boos was op hem, of hem minder vond, maar gewoon mijn boosheid over de situatie waar we ons in bevonden) en hij was gelijk de positivo (met jou is niets aan de hand en dit gaat ons echt lukken). 
Mijn grootste tip, geef elkaar de ruimte! Je hebt elkaar hard nodig. Jij hebt dit draadje gevonden, wie weet vindt hij ook wel iets voor hem! Zoek eens op Google of er blogs of sites met ervaringen zijn van wensouders. Volg het Instagram account van Dennis en Lisette (van dat SBS programma, hij is ook zowat onvruchtbaar maar zij zijn wel open over hun traject).
En echt, er zijn mogelijkheden! Denk aan een pese of tese operatie waarbij ze het zaad rechtstreeks uit de bal halen en vervolgens invriezen. Maar het is niet makkelijk. Als jullie een goede arts hebben, dan zal die alle mogelijkheden met jullie doornemen.

Terug
Bovenaan