Knuffeltjeee mijn collega (die ik ooit had gezegd zijn vriendin haar zin te geven en te beginnen met zwanger proberen te worden) is net vader geworden. Als ik heel erg negatief denk, dan ben ik weleens bang dat als ik een kindje krijg, hij al aan zijn tweede toe is.
Over aansluiting vinden, daar ben ik niet zo bang voor. Je kindje leert op het kdv, de peutergroep en op school snel kindjes kennen. En jij de ouders. Dus je gaat er nieiwe vrienden bij krijgen, misschien zelfs wel van de pufcursus!
De vriendschappen die je al hebt, zijn niet ontstaan rondom kinderen. Dus ik zou mij er niet erg zenuwachtig over maken. Zij zullen dingen herkennen 'oh ja, dat was bij ons toen ook zo en wij deden toen dat en dat' en hun kinderen zullen het misschien wel leuk vinden om met een kleiner kindje te spelen. Dat zullen ze ook een periode niet willen, dat hoort er gewoon een beetje bij. Mijn nichtjes waren dol op mijn broertje. Hij was 10 jaar ouder, maar ze vonden hem fantastisch! Hij leek soms net de rattenvanger van Hamelen hahaha
En wat ik al tegen Oceaneyes schreef, ook voor mannen is er veel mogelijk! Als de uitslag van de zaadtest niet goed is, dan zal er echt wel vervolgonderzoek komen hoor! En evt een operatie als dat kan. Als ik je verhalen lees, dan denk ik dat je inderdaad reden tot bezorgdheid hebt, maar zolang je de uitslag nog niet hebt moet je je niet gek maken!
En als t allemaal niet kan, dan moet je misschien uiteindelijk nadenken over een spermadonor. Zover is het alleen nog niet. Bekijk het stap voor stap!