"De dames die al wat langer wachten....."

Lapjesendraadjes bedankt voor je lieve woorden. Ik vind t best lastig omdat ik er wel over wil praten maar mijn man niet zo een prater is. Ik geef hem nu gewoon wat ruimte en heb gezegd dat als hij wil praten ik er voor hem ben. Het doet me goed om er met jullie over te praten ?
Kaatkaat: we hebben een verwijzing gekregen voor de gynaecoloog gelukkig.

ik wil iedereen hier veel sterkte en krwcnt wensen en bovenal houd moed! 

Hebben jullie daar nou ook weleens last van? Dan lees je weer een zwangerschapsaankondiging en dan blijft dat maar in je hoofd rond spoken.
Ik bedenk wie in mijn omgeving al ouders zijn, dat wij nu ook een kleintje van zeg een paar maanden hadden kunnen hebben. Dat dit niet zo is, en we misschien nog kunnen hopen dit jaar nog zwanger te worden. Iedere maand dat we ouder worden verwijderd dat ons voor mijn gevoel al met de mensen die al kinderen hebben. Straks zijn die al weet ik het hoe oud en vind ons kind nooit aansluiting... Het toch willen vasthouden aan wat albekend is, nieuwe mensen leren kennen blijft heel eng en heel moeilijk.
Met meteen de gedachte, maar wat als vriendlief wel onvruchtbaar is?

Knuffeltje: ja zeker heel herkenbaar. Ik ben 25 en zit nu ook in de leeftijd dat veel vrienden of kennissen zwanger worden. Als ik mijn Facebook ofzo open komen en haast alleen maar baby'tjes en kindjes voorbij. Eerst had ik er niet echt last van maar nu de laatste tijd steeds meer. Ik krijg dan toch een soort van 'jaloezie' dat ik het ook wil. 

Knuffeltjeee mijn collega (die ik ooit had gezegd zijn vriendin haar zin te geven en te beginnen met zwanger proberen te worden) is net vader geworden. Als ik heel erg negatief denk, dan ben ik weleens bang dat als ik een kindje krijg, hij al aan zijn tweede toe is. 
Over aansluiting vinden, daar ben ik niet zo bang voor. Je kindje leert op het kdv, de peutergroep en op school snel kindjes kennen. En jij de ouders. Dus je gaat er nieiwe vrienden bij krijgen, misschien zelfs wel van de pufcursus!
De vriendschappen die je al hebt, zijn niet ontstaan rondom kinderen. Dus ik zou mij er niet erg zenuwachtig over maken. Zij zullen dingen herkennen 'oh ja, dat was bij ons toen ook zo en wij deden toen dat en dat' en hun kinderen zullen het misschien wel leuk vinden om met een kleiner kindje te spelen. Dat zullen ze ook een periode niet willen, dat hoort er gewoon een beetje bij. Mijn nichtjes waren dol op mijn broertje. Hij was 10 jaar ouder, maar ze vonden hem fantastisch! Hij leek soms net de rattenvanger van Hamelen hahaha
En wat ik al tegen Oceaneyes schreef, ook voor mannen is er veel mogelijk! Als de uitslag van de zaadtest niet goed is, dan zal er echt wel vervolgonderzoek komen hoor! En evt een operatie als dat kan. Als ik je verhalen lees, dan denk ik dat je inderdaad reden tot bezorgdheid hebt, maar zolang je de uitslag nog niet hebt moet je je niet gek maken!
En als t allemaal niet kan, dan moet je misschien uiteindelijk nadenken over een spermadonor. Zover is het alleen nog niet. Bekijk het stap voor stap!

Herkenbaar al die verhalen over de hitte. Wij waren dus op vakantie en ook daar was het bloedheet, maar wij hebben het ook om de dag gezellig gemaakt, bloed en bloedheet, maar toch heel erg ons best gedaan ?

Oceaneyes 
Niet te beseffen lijkt me, wat een vreselijke uitslag. Ik ben dus ook doodsbang voor zo’n uitslag. Ik weet serieus niet wat ik moet zeggen om je beter te laten voelen, ik denk dat er geen gepaste woorden zijn. Wat ongelooflijk klote. Zoals “heefteenwens” zei: hebben ze een aanpak? Mijn hemel wat zwaar!

Fleurbo wat spannend allemaal, jullie weten dus al wel iets meer !

Lapjesendraadjes wat heftig zeg, ik hoop niet dat je die pijn krijgt! Shit dat het overal allemaal zo lang duurt he ?

Kaatkaat jeetje 3e jaar al, poeh! Euhm mijn vriend vindt het niet zo leuk.. hij dacht dat ik eerst allemaal onderzoeken kreeg, maar toen hij hoorde dat hij zn zaad moest inleveren, had hij niet zo veel zin meer om erover te praten. Ik laat het maar even rusten..

Gister, donderdag ben ik naar het ziekenhuis geweest. Definitief de diagnose PCOS. Vrijdag, vandaag mag ik gaan starten met een 10 daagse kuur provera. Op menstruatie dag 3 beginnen met Letrozol, dit 5 dagen. 

Toch wel spannend. De arts vertelde dat ik op deze manier snel in verwachting kan raken. Mocht het toch allemaal tegen vallen gaat ze mee kijken met echo's. Maar voor nu het zelf proberen met ovulatie testen enzovoort. Welke ovulatie testen gebruiken jullie? 

Knuffeltjeee we zitten nu in ronde 14 dus denk dat als ronde 19 mislukt is dat we die kant weer op mogen. Spreek de arts na de mri nog even en zal ook afhankelijk zijn van wat daar uit komt en het nieuwe zaadonderzoek. Dan idd ook een concreet moment afspreken wanneer we weer terug mogen komen. Hoop dan ook te horen hoe erg de afwijking is en dan wil ik eigenlijk ook een gesprek over wat de precieze risico’s zijn. Lees nu ook op internet dat je verhoogde kans op miskraam daardoor kan hebben, maar daar heeft de arts niets over gezegd. Googelen is soms ook gewoon stom.. maar zal allemaal afhankelijk zijn van wat er uit de mri komt.
En idd heel herkenbaar die aankondigingen. Dat je overschakeld naar de automatische piloot. Je hoort jezelf zeggen: oo wat leuk! Gefeliciteerd! Maar je beleeft het hele verhaal in een vreselijke roes. Alsof je jezelf beschermd voor de vreselijke emoties die daarna genadeloos toe slaan.. hopelijk komt het moment dat jullie zwanger zijn ook snel! Wanneer krijg je uitslag van het onderzoek? En kun je de resultaten niet online al zien? Mijn vriend kon ze namelijk al zien en met kleurtjes was aangegeven of iets niet goed was. Nadeel is wel dat je dan dus geen toelichting krijgt van de arts dus kan ook veel onzekerheid brengen 

Lapjesendraadjes balen dat je niet eerder terecht kan :( idd hopen dat hij niet gaat draaien en zo en de cyste straks op een normale manier verwijderd kan worden 

KaatKaat ik vind het een beetje dubbel. Aan de ene kant vind ik het fijn dat er nu nog niets in de weg staat of verkeerd is met onze vruchtbaarheid en de arts er blijkbaar nog vertrouwen in heeft. Aan de andere kant voelt het toch en beetje nutteloos. Als het na een jaar niet lukt waarom zou het dan het komende jaar wel lukken? Maar ik probeer gewoon positief te blijven. Mijn vriend is helemaal gelukkig met de uitslagen en dat we nog een tijdje normaal gaan proberen. Tegelijkertijd ben ik eigenlijk behoorlijk geschrokken van wat we te horen hebben gekregen en ben k best nerveus voor de uitslag van de mri. 

Heefteenwens sorry ik dacht dat je ook woensdag gesprek had. Maar gisteren dus. Ik kan me voorstellen dat het fijn is dat ze helpen en is aangegeven dat je zo snel in verwachting kan zijn! Maar je hebt natuurlijk nu wel een defined stickertje gekregen. Hoe ben je er zelf onder? Ik heb steeds verschillende testen. Die van clearBlue vind ik het makkelijkste (met knipperende smiley) omdat ze heel duidelijk zijn en je dienst ochtendurine mag doen. Nadeel is dat ze best duur zijn. Anders heb ik vaak dipsticks gewoon die goedkope van bol.com (volgens mij zijn die zo’n beetje allemaal hetzelfde) en dan vaak de gevoelige variant. Vind het fijn dat je daarbij het streepje op ziet lopen. Nadeel is dat je er heel veel rekening mee moet houden: testen bij voorkeur tussen 11 en 16 uur (doe zelf altijd direct na het werk rond 19 uur) en 4 uur van te voren niet drinken en plassen of zo. Veel meer gedoe dus. Ik zou als ik jou was ook eens checken of bij de arts vragen welke voor pcos het beste zijn. Heb wel eens gehoord dat je daardoor wat minder duidelijke testen kan hebben.

Oceaneyes goed dat jullie nog met de gyneacoloog gaan bespreken. Hopelijk zijn er dingen die ze kunnen doen! Ze zijn zo ver tegenwoordig! Ik heb ook wel eens Gehoord dat ze in Duitsland nog verder zijn dus dat kunnen jullie misschien ook nog proberen. Ik duim voor jullie!

Lovetennis wat vervelend dat je vriend daa geen rekening mee heeft gehouden. Hopelijk went ie snel aan het idee en gaat ie er ook over praten 

Terug
Bovenaan