"De dames die al wat langer wachten....."

Nou dames ik ben inmiddels naar de etos geweest, niet voor een zwangerschapstest maar om tampons te kopen ?
Morgen dan maar voor de laatste keer (hopelijk) bloed laten prikken - dat moest eigenlijk op dag 3 maar door deze grap valt dat dus op zaterdag - en dan de resultaten maar gewoon afwachten.. *zucht*

Aah knuffeltjeee heel logisch dat die emoties los komen op zulke momenten. Laat het vooral er uit als het er uit moet!
zwindo wat fijn dat je je weer wat beter voelt inmiddels. Maar wat heftig zeg dat je er zo last van hebt. Misschien slaat het nergens op wat ik nu zeg, maar wilde het wel even noemen: ik ben 3 weken geleden begonnen met omega 3 capsules slikken. En waar ik normaal de eerste dag van mijn menstruatie enorme stolsels verlies en extreem last heb van mijn buik en darmen, voel ik me nu wel oké! Voel wel dat ik ongesteld ben, maar darmen zijn veel rustiger, minder krampen en bloed lijkt ook veel helderder met minder stolsels. Ik had nooit zo veel last als dat jij omschrijft, maar merk wel echt verschil. Misschien iets wat voor jou ook het proberen waard is? 

vis wat balen zeg :( wees even extra lief voor jezelf

nou hier is het dus doorgebroken. Gelukkig wel minder last van pijn, hoop dat dat zo blijft! Deze week al 3 keer helemaal mentaal ingestort. Gelukkig is mijn vriend super lief. Na de mri gaan we het ook tegen onze ouders vertellen. We wilden zo graag dat we ze konden verrassen met de mededeling dat we zwanger waren, maar gezien het nu al zo lang niet lukt en we er ons op in moeten stellen dat het nog een lang traject kan gaan worden willen we het toch ook met onze ouders delen. Vind het wel spannend, maar hoop dat het ook gaat opluchten. Naja, eerst de mri maar afwachten, dan zien we wel verder

Ach Knuffeltjee wat rot! Het lijkt me helemaal niet raar dat zoiets voor jullie beiden emoties losmaakt. En alleen maar goed dat je ze aan je vriend toont en met hem deelt! 

Fleurbo wat enorm shit zeg weer zo'n witte test. Je krijgt elke keer toch een beetje hoop. Kan me voorstellen dat het volgende half jaar nutteloos voelt, maar soms is het volgensmij zo dat de kansen met een behandeling niet hoger liggen dan de kansen zonder behandeling.
Ik hoop zo voor jullie dat jullie zelf met liefde jullie kindje in elkaar kunnen knutselen! 
En nog even over dat temperaturen en die ovulatietesten, ik werd daar knettergek van. Misschien een keertje een ronde overslaan en gewoon om de dag vrijen? Dan kun je het focussen op die zwangerschap misschien wat beter loslaten? Als dat lukt, kan me voorstellen dat dat lastig is maar voor mij hielp dat enorm. 

Vis balen zeg! :-( lief zijn voor jezelf dit weekend! Hopelijk gaan de onderzoeken jullie wat brengen. 

Lovetennis bij jouw al wat meer duidelijkheid? 

ProjectTT wat bespreken ze allemaal bij het eerste gesprek? Bij ons werd alles in een keer gedaan, echo bloedafname, gesprek enz. 

Lapjesendraadjes heb je nog gebeld met het ziekenhuis? Soms krijg je echt even een reality check hè van zoiemand met zo'n heftig ziektebeeld! Al mag je je eigen pijn ook voelen, daar is echt niks mismee. 

Hier gaat alles prima, ik ga een paar weekjes met vakantie! Hoera! Dus ik zal hier eventjes niet zo veel reageren. Ik heb wel heel veel tijd om te duimen voor jullie dus dat ga ik dan ook zeker doen! 

Hoi allemaal.
Het was even een paar dagen rustig van mijn kant uit, ik had even de tijd nodig om ronde 9 een plekje te geven. 4 dagen over tijd, 2 weken lang steken in mijn linkerzij, 3 witte testen en 4 vreetbuien opgeteld werd ik toch ongesteld. Ik heb een héél rare cyclus achter de rug. Ik verlies amper bloed, heel anders als anders.
Eén dag heb ik in bed onder de deken gelegen en heel hard gehuild, daarna heb ik mezelf weer bij elkaar geveegd.
Dinsdag gaat mijn vriend “zijn ding” doen en het inleveren. Het is dan 1 september en 16 dagen later, op donderdag 17 september hebben we onze eerste afspraak bij de gynaecoloog.
Kun je je voorstellen dat die dag voelt alsof mijn hele toekomst daar vanaf hangt? Zo voelt het voor mij echt.. ik vind het dóódeng. Ik ben zooo bang voor de uitslag van het zaadonderzoek, dat wil je niet weten.
Mijn vriend wil graag een babytje, begrijp me goed, maar als er bij mij iets niet goed is, zou dat voor mij persoonlijk makkelijker zijn, denk ik, om er dingen voor te laten. Onze kinderwens (al eens verteld) is iets anders tot stand gekomen. Ik wil het héél héél graag, al 8 jaar. Mijn vriend wil het nu ook, maar ook omdat ik het heel graag wil.
Als de uitslag van het zaadonderzoek slecht is, denk ik dat we niet 0-1 achter staan, maar 0-3, snap je?

Zo, dat was een heel verhaal.
Nu ga ik op al jullie verhalen reageren ☺️

Kaatkaat, jullie hebben nu 1 jaar hulp gehad, wat is er bij jullie geprobeerd ?

Mienma, geds bij jou ook al, stom stom stom!

ProjectT, 8 september, dat is bijnaaa!! Spannend!!

Fleurbo, ik denk dat het een goed idee is dat je dat half jaar als “vakantie” gaat zien. Ik wens je daarbij heel veel succes ☺️
Ook kan ik me echt voorstellen dat je sceptisch bent, ik ben dat ook hoor. Ik denk dan, waarom zou het nu wel lukken, terwijl de afgelopen rondes het ook niet gelukt is. Hoop blijven houden is heel moeilijk vind ik.
Maar als ik dan weer de berichtjes lees over het feit dat het gooien met een dobbelsteen is, en hopen op een 6, dan denk je weer “het moet een keer raak zijn”

Lapjesendraadjes hoe gaat het nu met je? 

Knuffeltje dat lijkt me emotioneel heel zwaar, ik kan me daar wel iets bij voorstellen, dat heeft waarschijnlijk ook even tijd nodig.

Vis en Fleurbo, bij jullie dus ook weer klotenieuws. Wat een fucking ellende!! Grrrrrrrr
Fleurbo, ik denk dat het vertellen veel opluchting zal bieden. Mijn moeder weet al dat we een afspraak in het ziekenhuis hebben, vanwege de vragenlijst kwam ik met haar in gesprek over de vele miskramen die zij heeft gehad.
Het is fijn dat je steun krijgt, mijn vriendinnen zijn ook allemaal op de hoogte. 

Nou dames, augustus zit er bijna op. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar alle hoop op september! ? ?

FleurBo, begrijpelijk, je hoopt te horen dat er niets aan de hand is maar vervolgens braag je je toch af waarom je nu in dat half jaar wel opeens "de 6" gooit... maarja zoals de gynaecoloog aan de telefoon zei 80% eerste jaar en in het tweede jaar komt er 10% bij dus het kan gewoon gebeuren. Ik test al een aantal maanden niets meer, ik weet rond welke tijd de eisprong is, gaf mij te veel onrust erbij en afgesproken dat ik pas mag testen wanneer ik zoveel dagen over tijd ben, want ook bij wit was er toch hoop zolang er verder niets was dusjah... 
Vis, ja ik krijg dan inderdaad de standaard onderzoeken, lichamelijk, bloed en uitstrijkje. Van mijn man is bekend, dat is in orde. Enorm balen dat je alsnog ongesteld bent geworden!
Lapjesendraadjes, tsjah dan wordt alles weer in een heel ander perspectief geplaatst, heftig. Maar idd zoals andere ook zeggen je eigen verdriet en tegenslag mag er ook zijn. 
Zwindo, ben benieuwd wat ze morgen zeggen, succes!
Knuffeltje, pff ja heftig :(.
KaatKaat, we hebben de vragenlijsten besproken die ze hadden opgestuurd, eigenlijk zo'n beetje dezelfde vragen die de huisarts stelt met nu ook de erfelijke vragen erbij. Geniet van je vakantie. 
Lovetennis, moeilijke dagen dus :(. En ik begrijp de spanning! En je zoekt toch naar een verklaring waarom niet, wat zou er mis zijn. Nu is het afwachten tot de uitslag... ik denk dat het belangrijk is dat wanneer er iets mis zou zijn met het zaad van je vriend jullie goed bespreken hoe en wat... maar nu gewoon hopen en duimen dat het oké is! 
Idd laat september maar weer voor meer positieve verhalen zorgen! Komende week is mijn NOD, en ik hoop zo dat ik het ziekenhuis mag bellen en zeggen ik kom niet... maarja in mijn achterhoofd dat stemmetje dat me al waarschuwt voor weer een teleurstelling. 

Morgen NOD, vandaag al wat bruin/rode afscheiding, dus zoals ik op zich had verwacht weer een ronde verder. Wat betekent september, wat betekent beginnen aan jaar 3, wat betekent dat het hsg onderzoek 10 september door gaat. Erg spannend, maar hopelijk brengt het ons wel duidelijkheid en meer. 

Vis klote dat het zich heeft doorgezet. Hopelijk heb je verder snel duidelijkheid. 
FleurBo shitzooi bij jou ook weer doorgezet balen zeg. Tnx nog voor de tip van omega3, maar ik denk dat het voor mij nu niet zoveel zin heeft.
Lovetennis stom dat je cyclus zo raar deed en je nu toch weer ongesteld bent geworden. Spannend straks de onderzoeken.
ProjecTT spannend deze week hoop dat je mag bellen om te cancellen. Hoe vet zou dat zijn.
NWJ balen dat het erop lijkt dat alles doorgaat zetten. Spannend straks de hsg.
Nou de komende 3 maanden is het een feit dat ik niet zwanger wordt. Vanmorgen mijn eerste spuit gekregen om kunstmatig in de overgang gebracht te worden. Ik moet nu nog 2x een spuit krijgen om zo alle endometriose rust te geven. Daarna zullen we starten met ivf. Dus met een beetje geluk eind van het jaar nog wel mijn eerste terugplaatsing. Het geeft aan een kant rust aan de andere kant heel confronterend allemaal. Mn man heeft het er ook moeilijk mee en hoewel hij normaal wel iemand is die erover kan praten slaat hij nu juist helemaal dicht. Pff... echt een zware dag vandaag en morgen begin ik met mn nieuwe baan dus hopelijk biedt dat wat afleiding van alles. Succes meiden voor september hopelijk een goede maand. Het kan zijn dat ik weer wat afstand neem van het forum de komende tijd door alle drukte die gaat komen.

Hier geen babynieuws, maar puppy nieuws! Na heel lang gewacht te hebben, is dan eindelijk onze pup vandaag geboren. Over 8 weken mogen we haar ophalen, vandaag de "opa's en oma's" gebeld en de naam onthuld, wat gewoon super leuk was. Het voelt dan ook even alsof je "mag".
Het is dan geen baby, maar voor ons zeker niet minder gewenst en ook iets waar we al lang naar uitkeken.

Och jeetje Zwindo wat zwaar allemaal. Heel begrijpelijk.
NWJ wat een lange periode, wat knap dat je ook weer de positieve kant ziet.

Terug
Bovenaan