"De dames die al wat langer wachten....."

Hee meiden,
Gisteren bij de gynaecoloog geweest. Lichamelijk onderzoek was in orde, en ik vond het meer ongemakkelijk dan vervelend, gelukkig. Nu 2 weken wachten op de uitslag van het bloed en 4 weken op het uitstrijkje. Op basis van de gegevens die ze nu had en dat in een tabel is de kans op een spontane zwangerschap 35,3% het komende half jaar. Dus wanneer er bij de andere uitslagen niets verrassend zit moeten we tot maart zelf proberen. 
Probeer maar positief te blijven en te hopen dat die 35,3% nu in ons voordeel is... 
En sluit me bij de vragen van Lotjejansen aan ?.
Succes dames met wachten, onzekerheid maar vooral hoop! 

Hee lieve meiden,
Hier ondertussen ook nieuws inderdaad! Gesprek met de gyn gehad en alle uitslagen waren zowaar gewoon goed. Van de echo en hsg wist ik dat al, maar met name voor de bloedonderzoeken vond ik het heel spannend, dus ik ben onwijs opgelucht!
Onze spontane kans afgewogen tegen de kans bij een behandeling, maar ook mijn leeftijd en die van mijn moeder toen ze in de overgang ging, heeft als resultaat dat IUI met stimulatie ons aangeraden wordt.  Hiervoor is een vrij lange wachtlijst door corona, dus dat zal in de praktijk betekenen dat we nog wel een paar maanden moeten wachten. Ik ga er vanuit dat het pas volgend jaar wordt.
En weet je, ik heb daar ook vrede mee. Zo'n traject wordt al zwaar genoeg. Ik heb dus besloten dat ik tot die tijd vrijheid blijheid ga doen - wel vrijen in mijn vruchtbare periode maar geen ovutesten meer en dat soort dingen (gyn zei ook dat dit niet nodig is) en verder ook gewoon genieten van alles dat nu nog (en weer!) kan. Ik wil ook niet al mijn hoop erop vestigen dat het binnen een paar maanden alsnog lukt, om vervolgens al teneergeslagen aan zo'n traject te moeten beginnen.
Betekent niet dat ik niet meer meelees en reageer hoor meiden - en heel veel geluk ? jullie kant uit!

Hier net de hsg achter de rug. Liep erg uit jammer genoeg, dus zat nog wat langer in spanning. Het ging eerst goed, voelde het ballonnetje niet eens. Dus de verwachting was dat de vloeistof dan ook wel zou gaan. Maar helaas daar toch wel heftige kramp. Hierna zat ik tegen flauwvallen aan. Rare gewaarwording want heb dit in mijn hele leven nog nooit mee gemaakt. Maar door de goede zorgen was ik binnen een paar minuten ook weer op de been.  Op zich viel het mij alles mee en ben blij dat de hsg verder goed was, niks op aan te merken. Dus heb dan voor nu geen afspraken meer staan. We hebben van ons zelf ook tussen de 30/35% kans om zelf nog zwanger te kunnen worden. Eerder is gezegd dat we dus zelf nog even moeten proberen tot eind dit jaar en anders eind van het jaar iui. Dus moet denk ik tegen die tijd maar even bellen.. hopelijk gebeurt het toch nog spontaan de komende tijd. 

Lieve meiden
Mijn verhaal typ ik nu voor de tweede keer, alles was weg.
Vis wat ongelooflijk shit dat die corona het weer zo moeilijk maakt. Ik hoop heel erg dat de iui niet nodig is, er is een kans dat het spontaan gebeurt, heel geluk!! 

Project wat fijn zeg, er is gewoon best een behoorlijke kans dat het gaat lukken! Ook voor jou heel veel ? 

FleurBo arme jij, wat verdrietig dat je je zo voelt ? Ik vind t echt heel klote. Ik hoop dat je snel een positieve uitslag krijgt.

NWJ voor jullie ook een mooie kans dat het dus spontaan kan! Ook voor jullie heel veel geluk!

Meiden kunnen jullie mij vertellen wat ik donderdag (volg week) kan verwachten? De uitslag van het zaaad.. en wat nog meer? Is het alleen een gesprek of gaat de gynaecoloog meteen iets doen bij mij?

Vandaag is vriendlief jarig, dus tijd voor ontspanning en gezelligheid, oja ook tussen de lakens want het is ovulatietijd.. ?
Zou een leuk verjaardagscadeau zijn, ?

Ja we hopen inderdaad dat we nu aan de goede kant zitten... we blijven in iedergeval ons best doen ;-).
Vis, knap hoe je er mee om gaat en dat je er zo in staat. Want eigenlijk is het toch gewoon shit dat je zo veel maanden moet wachten. Maar dat de "rust" nu maar extra positieve energie mag geven wanneer jullie straks beginnen!
NWJ nou dat die 30/35% het nieuwe 100% scoren mag zijn dan maar voor ons! Waarom trouwens de hsg gehad? Wss al eens gezegd maar ik ben het ff kwijt.
Lovetennis ik denk dat ze bij jou dan het lichamelijk onderzoek, echo en uitstrijkje, en bloedprikken gaan doen... want dan kunnen ze met de uitslag van het zaad ook meer zeggen. Mss krijg je wanneer de echo goed is ook al een % indicatie... succes!

Terug
Bovenaan