"De dames die al wat langer wachten....."

Hoi meiden.
Het ziekenhuisbezoek is achter de rug. We hadden een héél fijne gynaecoloog met veel ervaring.
De uitslag van het zaad was helemaal goed! Niks geen bijzonderheden, zoooo fijn! 
Ik heb een inwendige echo gehad waar mijn eierstokken en baarmoederholte is bekeken, samen met de eiblaasjes.
Dit zag er allemaal normaal uit. Daarna heb ik bloedgeprikt om chlamydia uit te sluiten.
Als mijn menstruatie start (wat ik niet hoop ?) moet ik bellen voor een HSG.
Hierna wordt een kansberekening gemaakt voor een spontane zwangerschap binnen nu en 12 maanden. Aan de hand daarvan wordt er besloten of er een plan wordt opgesteld (als de kans onder de 30% zit) en als het erboven is, worden we eigenlijk naar huis gestuurd, want een ixci of een andere manier heeft niet meer kans dan die 30%.
Dus nu wachten op het bloedonderzoek en dan wachten of ik een HSG krijg of natuurlijk niet ongesteld word ? 

Heey dames,

Sorry sorry sorry heb niet meegelezen voel me beetje lulig, hier hebben we erg pittige weken achter de rug de hormonen vallen zwaar, in zo ver dat ik overwogen heb te stoppen na deze maand, ik ben zo uit balans en zo niet voor rede vatbaar en zit mezelf echt gigantisch in de weg.
Ik hoop dat t met iedereen goed gaat, zijn er nog positieve testen geweest?
Hier heb ik nog wel een nieuwtje, na regen komt zonneschijn daar waar ik wou stoppen met de hormonen is dit niet meer nodig, vandaag tegen beter weten in een test gedaan en boven alle verwachtingen stond er in het schermpje zwanger 1-2 weken??
Morgen ziekenhuis bellen, als alles goed gaat mogen wij papa en mama worden. En met dat ik dit type voel ik me zo lulig tegenover de rest in deze groep helemaal omdat ik niet heel erg betrokken ben geweest de afgelopen weken.
Ik hoop zo dat er nog zoveel mooie en goede berichten mogen gaan komen!!!

Minime van harte gefeliciteerd !! Zooo Fijn! Niet vervelend over voelen, ik weet zeker dat iedereen hier heel blij voor jullie is! En het geeft ook zeker weer hoop ? ga lekker genieten van de komende tijd!

lovetennis wat fijn dat alles goed was! Mag ik vragen wat de reden is dat je een hsg krijgt? Dat is niet standaard toch?

hier moeten we een half jaar door proberen en als het dan niet is gelukt met IUI beginnen. Vind het een beetje raar allemaal. Wij krijgen bijvoorbeeld geen hsg. Als het niet lukt gaan ze gewoon behandelen met IUI met hormonen (terwijl mijn cyclus helemaal oké is). Zou het wel fijn vinden als ze iets meer onderzoeken voor ze gewoon maar op goed geluk met een behandeling gaan starten. Er kan nog zo veel zijn waar IUI ook niet bij zal helpen, dus voelt een beetje als een wilde gok dat het dan wel gaat lukken. 

Mini me
Gefeliciteerd! Herken het gevoel maar het is je gegund en niemand zal daar anders over denken. 
Nu heerlijk uitkijken naar de eerste echo. Geniet er maar van.
Hopelijk volgt de rest zsm

Mini me hartelijk gefeliciteerd!  Wat geweldig! Geniet ervan! Fleurbo, ze wachten nog even de uitslag van het bloedonderzoek af. Ik heb al een informatiebrief meegekregen voor de HSG. Omdat veel stellen na een hsg toch zwanger worden, bieden ze eerst deze optie aan. Als dat niet lukt, gaan ze over op iui. Althans dat is bij ons ziekenhuis zo. Mijn vriendinnen hebben ook deze stappen bewandeld, ook in dit ziekenhuis. Mijn beste vriendin heeft overigens geen baat gehad bij de HSG, althans niet meteen, want daarna hebben zij iui gedaan en toen wel zwanger geworden. Ik weet niet waarom ze de HSG overslaan bij jou, misschien kun je ernaar vragen?
Als je eileiders goed open zijn, heeft dit natuurlijk ook positief effect voordat je aan iui begint. Maar volgens mij is dat alleen zo als je eileiders niet helemaal toegankelijk waren zeg maar. Heb jij wel bloed moeten prikken om chlamydia uit te sluiten? 
Een vriendin van mij zat bij een ander ziekenhuis en zij heeft gevraagd om een HSG en 3 maanden daarna was ze zwanger, want haar eileider bleek verstopt te zijn.  

Minime, wow wat een goed nieuws. En wat fijn dat de zware weken zijn beloond met een positieve test! Gefeliciteerd. 
Lovetennis, fijn dat het er tot nu toe goed uitziet. Hopelijk de rest ook! En idd een positieve test zou nog het beste zijn.
Fleurbo, ik herken wat je zegt, wanneer de bloeduitslag en de chlamydia test niets laten zien doet ons ziekenhuis de HSG ook pas over een half jaar... raar dat ziekenhuizen zo'n verschillend beleid hebben.

Wat raar dat ziekenhuizen daar zo anders in zijn hè? Chlamydia is idd uitgesloten met bloedonderzoek, dus daarom hoefde ik geen vervolgonderzoek. Maar ook na een half jaar krijg ik geen HSG, ze gaan dan gewoon starten met IUI (en dan ook nog met hormonen terwijl mijn cyclus gewoon heel stabiel is) dus vind het maar een beetje raar.. toch maar eens overwegen om in een ander ziekenhuis na te vragen. En zag dat je ook bij Freya een adviesgesprek kon aanvragen dus dat kan ik ook nog doen om wat extra info te krijgen. Voel er niet zo veel voor om maar op goed geluk met IUI en hormonen te beginnen als niet zeker is dat mijn eileiders goed zijn.  
maar eerst volgende week m'n NOD maar afwachten, heb toch steeds die hoop dat het gewoon lukt!

Dank je wel voor de lieve reacties?
ProjectTT, jaa gelukkig wel hoop alleen niet dat ik me in mn zwangerschap zo in de knoop ga voelen als tijdens het slikken van hormonen, heb daar echt wel last van gehad, maar eigenlijk mag ik niet klagen en zeuren het is voor een goed doel en dan besef ik nu ook meer, al is t besef van de positieve test nog niet helemaal door gedrongen had de test alleen gedaan met t idee dan is de negatieve test morgen ochtend niet meer zo'n klap in mn gezicht en kan ik me weer voorbereiden op t ziekenhuis ?
Fleurbo: misschien doen ze de hsg niet juist omdat je cyclus stabiel is?
Want t hsg is toch alleen bedoeld om de cyclus op gang te helpen en te zorgen dat er een eisprong is?
Ik denk als ze iui starten ze wel hormonen doen zodat ze meer grip op de eisprong hebben? Kan er naast zitten hoor heb er niet heel veel verstand van?
Maar als je twijfelt is na vragen bij een ander ziekenhuis of iets nooit verkeerd;)

Terug
Bovenaan