"De dames die al wat langer wachten....."

Hoi allemaal. We voelen ons kersverse ouders zo met Nola. We hebben enorm veel afleiding, echt fijn.

Dinsdag hadden we een gesprek met onze gynaecoloog. De kansberekening op een spontane Zwangerschap het komende jaar ligt op 30,7%. Dat viel ons tegen.. dit heeft te maken met mijn leeftijd.. 33
Als we over 6 maanden niet zwanger zijn, gaan we starten met iui.
Als mijn cyclus deze maand niet op 32 zit, moet ik terugkomen, dan gaan ze dat eerst aanpakken..
Weet iemand van jullie of ik dan clomid krijg? Of is daar iets anders voor?

Lotjejansen, dankjewel!
Ja Nola biedt zeker voor veel afleiding, ik heb een Nola instagramaccount aangemaakt ?

De puppycursus is zaterdag online.. kun je het je voorstellen..
Hoe is het met jou? Heb je de ronde voor stimulatie icsi al gehad?

Projectt hoe is het nu met jou??

Gebruiker10259377 wat teleurstellend dat clomid niet helpt, ik kan me voorstellen dat jij juist wel ongesteld wilt worden..

Lapjesendraadjes wat vreselijk voor je nichtje! Ook zo laat bij 20 weken, wat een hel..

FleurBo wat een spanning!
Ik kan over ons ziekenhuis alleen nog maar positief praten, het gaat nog steeds allemaal zoals we hadden gehoopt qua afspraken enzo.

Mttm
Stoer van je! We weten hoe dat is om te bellen. Ik heb vorig jaar PBP gevolgd (google maar eens als je dat leuk vindt) en ik ben 13 kg afgevallen. Veel vrienden en kennissen via via doen het nu ook.

Lovetennis, wat vervelend dat de hsg zo pijnlijk was! Bizar hea om zo'n percentage te horen en te beseffen dat het meer niet dan wel is, en dan toch maar positief blijven, knuffel! Gelukkig kunnen jullie nu ook genieten van Nola.
Lotjejansen, herkenbaar van het werk, aan de ene kant zorgt het zo voor veel afleiding maar ik kom met zo veel verschillende contacten aanraking (voortgezet onderwijs). Hopelijk niet te veel last van de hormonen.
FleurBo, pff spannend...
Mttm, fijn dat de huisarts het serieus neemt en je de doorverwijzing hebt. Succes!
Lapjesendraadjes, shit dat je nog altijd geen oproep hebt, hopelijk idd snel nu het weer beter lijkt te gaan. 
Welkom aan de nieuwe dames.
Ik had een bijzondere week, donderdag post ik dat ik ongesteld ben geworden, vrijdag zeg ik tegen mijn man hmm wel raar deze keer, sinds vanmorgen bijna niets meer... zaterdagochtend alleen oud/bruin bloed de rest vd dag niets en zondag oud bloed soms. Dus ik snapte er dat weekend niets van, maar 1,5 dag echt ongesteld... dat heb ik dus nooit! Dus in mijn hoofd vormde zich toch ook weer ergens een beetje hoop (je leest toch van die verhalen...) maar die werd dinsdagmiddag na een test gekocht te hebben en gedaan weer gedoofd. Vreemd blijft het wel, zal dan wel door de hsg komen, kon daar niets over vinden, las juist verhalen van andere die het erger hadden de 1ste keer daarna... 

Mtmm wat fijn dat de stap gezet is en dat jullie meteen terecht kunnen! Al iets gehoord van de afspraak? Hopelijk kan het allemaal snel door gaan!

Lapjesendraadjes balen dat je nog steeds niets gehoord hebt. Hopelijk is die Corona gekte snel voorbij en kan alles weer sneller lopen! 
Begrijp het helemaal dat je je minder eenzaam voelt als je van meer mensen hoort dat het niet vanzelf gaat of is gegaan. Je gunt het niemand maar het is fijn als je het kan delen met iemand die het ook begrijpt. Daarom vind ik dit forum ook zo fijn 

Lovetennis best confronterend die kans hé? Hoop heel hard voor jullie dat jullie bij die 30% horen!
En fijn dat jullie afleiding hebben van Nola! Super leuke naam ook trouwens! 

ProjecTTT jeetje wat een rare week dan inderdaad! Heel begrijpelijk dat je dan hoop krijgt! En zo’n domper dan als die test negatief is... 

Lapjesendraadjes wat vervelend dat je nog steeds niks weet. Ik snap wel wat je zegt over de daling van het aantal besmettingen. Houd vol! Je bent echt een powervrouw!
Lovetennis, bedankt voor de tip. Wat vervelend dat het bij jou allemaal niet zo fijn was. Die percentages zijn nooit fijn. Hopelijk blijft de zorg doorgaan, zodat ze jullie toch kunnen blijven begeleiden.
ProjectTT wat vervelend zo een onduidelijkheid. Ongesteld worden is al niet fijn en dan zeker niet als het zoveel verwarring zaait. Sterkte!
Fleurbo, poeh pittig zo een uitslag. Wat knap dat je er zo nuchter onder blijft. Het is echt zwaar om zoiets te horen te krijgen. Ik denk soms wel: tegenwoordig kunnen ze ons nog helpen. Vroeger had je gewoon pech. Sterkte!
Hier kreeg ik de dag na het bezoek aan de huisarts een telefoontje. De huisarts had eerst besloten om ons allebei meteen door te verwijzen, maar uiteindelijk is dat toch een soort van teruggedraaid. Mijn vriend moet nu eerst sperma inleveren en aan de hand daarvan wordt bekeken welke verwijzing we nodig hebben. Even een stapje terug, maar ik ben al blij dat iets gebeurt. En ik ben blij dat mijn vriend wel ook ziet dat we het echt serieus moeten nemen. Hij kan nog wel eens laks zijn, maar nu heeft hij meteen actie ondernomen. 

Succes allemaal!

Voor alle dames waarbij het man verminderde zaadkwaliteit heeft. Er blijkt dus een besloten Facebook groep te zijn, speciaal voor mannen!
https://www.evajinek.nl/onderwerpen/artikel/5193776/week-van-de-vruchtbaarheid-zaad-sperma-onvruchtbaar-mannen
Ik ben gisteren weer ongesteld geworden, boehoe. Toch raar dat ik stiekem blijf hopen, terwijl ik weet dat t nooit op de natuurlijke manier gaat lukken. Maar ach. Ondertussen heb ik gelukkig genoeg afleiding.

Lapjesendraadjes ik zo te merken zondag. Stiekem hoop ik ook iedere maand op een wonder, vooral nu ik voor het eerst een ovutest gedaan heb en meteen op die positieve test s avonds gemeenschap. Dat ze toch een foutje met die zaadtest gemaakt hebben. (Zou dst invloed hebben, op je hand komen en dan het in het potje schuiven?)
Behoorlijk kùt dat je voelt dat alles bij jezelf wel gewoon werkt. Vaak te goed. Mijn borsten zijn echt enorm zwaar, gespannen en gevoelig. Laten we het over mijn humeur maar niet hebben. Iets tussen ik wil janken en ik trek je kop er af in.
Ik kijk haast de dagen om tot 18 november. Een soort van chronische spanning. Wat gaan ze dan zeggen?

Lapjesendraadjes
Tijd voor chocola, wijn en chips dus ?
Gedver wat naar weer om te horen!

Mttm
Ik kan alleen maar zeggen dat ik het heel fijn vond te weten waar we aan toe waren, ik wens jullie veel succes ☺️

FleurBo, ja dat percentage viel een beetje tegen, vooral omdat alle uitslagen goed zijn. Zijn er dan ook mensen die een 50% kunnen scoren? Of 60%? Ik heb echt geen idee.. 
Dankjewel! We zijn ook erg blij met de naam, jammer dat ik geen schattig fotootje kan toevoegen ??‍♀️

ProjectT
Wat vreemd zeg! Ja ik las ook verhalen over een gekke menstruatie na de HSG.
Moeten jullie het nu ook 6 maanden zelf proberen?

Ik heb vandaag een bijna positieve ovulatietest.. streepje is bijna net zo donker als de controlestreep en dat op dag 23! Ik ben hier zoo blij mee..
Vorige maand was het namelijk op dag 37, daar werd ik zo onzeker van.
Dit geeft rust ☺️

Fijn weekend allemaal!

Lapjesendraadjes wat ongelofelijk balen dat Corona voor jou nu even roet in het eten gooit! Dat is echt waar zoveel mensen bang voor zijn hier geloof ik. Gelukkig zien de cijfers er zeker weer een stuk beter uit. Ik ga voor je mee duimen dat dit jaar je operatie alsnog door kan gaan??

Project tt wat vervelend dat je weer ongesteld bent geworden, iedere keer blijft t balen en snap dat je na HSG dan toch iets extra hoop weer hebt. Hopelijk volgende ronde meer geluk ✨

Minime wat een verschrikkelijk nieuws ? heel erg veel sterkte en kracht!

FleurBo pfff wat verschrikkelijk balen van de uitslag van het zaad. Maar wat goed dat je het positief bekijkt dat er nu wel snel iets gedaan wordt. Zo moet je het denk ik maar ook echt zien. Hopelijk is het kwaliteit van het zaad goed genoeg voor IUI en wie weet heb je dit jaar dan nog wel heel mooi nieuws!

Mttm ik vond het ook heel spannend (en heel stom) om naar de huisarts te stappen voor een verwijzing. Wij werden allebei doorverwezen, maar pas na onze afspraak in t ziekenhuis moest mijn vriend zn zaad inleveren. Op die doorverwijzing moesten we ook 1,5 maand wachten en nu nog 1 maand op de uitslag van t zaad en mijn hormoononderzoek. Dus misschien zorgt de aanpak van jouw huisarts er wel voor dat het sneller gaat op die manier.

Lovetennis wat heerlijk een pup en wat een leuke naam! Ik kan me helemaal voorstellen dat jullie je kersverse ouders voelen, super leuk! Ik snap dat het percentage dan weer zo teleurstellend klinkt, maar alsnog is er zeker een goede kans dat het kan lukken. Wij horen 4 december wat onze inschatting is voor komend jaar. Ik vraag me ook af wat ze gaan doen als je cyclus langer is dan 32 dagen. Ben jij ook geprikt op je hormoonwaardes? Onze gynaecoloog zei dat ze dat doen wanneer je cyclus langer is dan 32. Ik heb 4x een cyclus gehad van 32 dus ik zat net op de grens om het toch te doen. Maar voor ieder ziekenhuis is dat ook weer anders geloof ik.. 

Lieke en gebruiker10259377 welkom!

Terug
Bovenaan