"De dames die al wat langer wachten....."

Dankjewel voor al jullie steun en lieve berichtjes. 
Lapjesendraadjes, ik snap dat je blijft hopen. Soms lees je van die onmogelijke verhalen en dan hoop je stiekem dat jezelf ooit ook zo een verhaal hebt. Hopelijk gaat het weer iets beter en krijg je toch snel een oproep van het ziekenhuis. 
Lovetennis, wat fijn dat je cyclus een stuk korter is. Enig idee hoe het kan of gewoon toeval? 
Lolita, ik vond het inderdaad ook heel spannend om naar de huisarts te gaan. Zeker omdat ik ook nog overgewicht heb. Gelukkig gaf het achteraf toch een goed gevoel dat we zijn geweest. Moesten jullie 1,5 maand wachten om het zaad in te leveren? Dat was bij ons gelukkig snel gebeurd. Op de site van het ziekenhuis staat dat de uitslag meestal na een week bekend is, maar ik reken nu maar even op iets langer door Corona, etc. Ik ben alleen bang dat het nog een keer zal moeten. Hier was vanmorgen een beetje een gespannen situatie, dus het is niet allemaal lekker verlopen. We gaan het zien. 
Succes en sterkte allemaal!

Mttm ja bij ons was het 'normaal' dat we eerst een doorverwijzing kregen naar de polikliniek (dat duurde 1,5 maand) en dan na wat vragen een echo bij mij werd gedaan en daarna kreeg mijn vriend alles mee om een afspraak te maken voor het inleveren van zn zaad. Mijn man vond het ook verschrikkelijk om te doen en was ook nogal een gespannen situatie de ochtend dat hij het moest inleveren?. Het duurde bij ons ook iets langer dan een week toen de uitslag online stond. Volgens mij is alles best oké bij mijn man. Mijn bloeduitslagen van mijn hormonen zien er alleen niet heel 'gemiddeld' uit voor zover ik dat kan inschatten. Alleen nu moeten we dus weer een maand wachten tot de gynaecoloog telefonisch gaat uitleggen wat de uitslagen betekenen voor ons. Zo vervelend dat wachten.. had vandaag nog gebeld of die telefonische afspraak eerder kon omdat alle gegevens al binnen zijn, maar dat was helaas niet mogelijk. Dus nog even geduld hebben?

@ Lolita
4 december is dus een spannende dag voor jullie, ik weet hoe je je voelt:)
Ik was teleurgesteld in dat percentage, maar we kunnen er eenmaal niets aan veranderen.
Bij mij hebben ze nog niets aan mijn cyclus gedaan. Ik had namelijk 3 rondes een cyclus van 27/28, daarna 6 rondes een cyclus van 31, toen 2 van 36 en toen een van 52.............................. :|
Ik moest dus bellen als deze maand mijn cyclus weer zo was als de laatste (dus zeg maar alles boven de 36) Dan zouden ze gaan zorgen dat mijn cyclus weer 'normaal' zou worden en dat de ovulatie weer 'gewoon op dag 14/15' zou zijn.

Hiervoor slikte ik tarwekiemolie en d- inositol. Daar ben ik dus meegestopt..  (antwoord op MTTM)
Nu had ik dus een positieve ovulatietest op dag 23 (en de laatste keer dus pas op dag 37)
Dus daar ben ik nu al heel blij mee.. ik had ook weer erge ovulatiepijn (net als alle andere rondes)
Als ik dus 14 dagen optel bij die dag 23 (ovulatie) dan zou ik uitkomen op 37 en dat is al 100 keer beter dan die dag 52.
Dus dan hoop ik dat die maand erna het weer richting die 31 gaat.
Ik stop dus met al die dingen slikken en ik slik alleen nog maar foliumzuur.
Tarwekiemolie heeft bij mij allemaal voor ellende gezorgd.

@mttm
Bij ons stond de uitslag van het zaad na 6 dagen online :)
In welk ziekenhuis ben jij? Wij zitten in Doetinchem in de achterhoek, ik denk dat het ons geluk is dat corona hier niet zo is als in de grote steden, wij hoeven gelukkig niet lang te wachten met onze belafspraken. Na de HSG moesten we 8 dagen wachten voor ons volgende gesprek.
Had jij na de HSG (weken erna) ook meer buikpijn?
IK heb de HSG 26 oktober gehad en ik heb dus nu al vanaf vrijdag (5 dagen) zeurende buikpijn + ovulatiepijn.
@BelgoGermano volgens mij heb ik je op een ander forum ook eens voorbij zien komen :)
De meesten hier zijn een jaar of langer onderweg.. zeg ik dat goed meiden?

Yes, 2 years and counting! ? ?‍♀️?
Maar ik ben gelukkig een uitzondering hoor!! Gelukkig verdwijnen hier regelmatig vrouwen van het draadje omdat ze zwanger zijn.
Oh meiden, ik werd gisteren zomaar door het ziekenhuis gebeld dat ik vanwege mijn leeftijd en het traject dat ik volg, een hogere urgentie voor de operatie heb gekregen! En het mooiste is dat ze zo af en toe al wat operatieruimte krijgen, voor de echte spoedgevallen. Dus ik heb kans dat ik misschien wel voor het einde van het jaar word geopereerd! Ondanks dat het nog steeds niets concreets is, ben ik er zo blij mee!! Gewoon zo super hoe er mee wordt gedacht met mij!! Ik las ergens een heel negatief verhaal over het Bronovo, maar ik waardeer dit zo enorm!!

Hee meiden!
Tijdje geleden alweer, hoe is het met jullie? ?
Ben de laatste tijd een beetje offline geweest hier, ondertussen weer een hoop positieve maar helaas ook weer verdrietige berichten! En weer wat dames die deze club zijn komen joinen zie ik (welkom! ?)
Met het besef dat mijn vriend en ik gewoon maar geduld moeten hebben, met die wachtlijsten in de ziekenhuizen en toch al bijna anderhalf jaar geen succes op de 'natuurlijke' manier, merk ik dat ik er onbewust toch steeds minder mee bezig ben. Ook wel fijn, eigenlijk!
Maargoed, vandaag in de auto terug van mijn nieuwe werkgever, waar ik per 1 jan ga beginnen (jaja ?), kreeg ik een telefoontje van de afdeling gynaecologie. Met de vraag wanneer ik ongesteld moet worden en of het klopt dat ik nog geen prikinstructie heb gekregen. Blijkt het dus toch op te schieten met die wachtlijst en nu mag ik over 2 weken komen voor prikinstructie en verdere uitleg over iui! ?? Ik zit nu op dag 27, dus ik denk nu ook, laat die menstruatie maar gewoon doorkomen.. 
Wie van de dames heeft ervaring met spuiten met ovitrelle?
Verder zag ik dat het bij de meeste dames redelijk door lijkt te lopen met de zkh afspraken. Hopelijk ook gauw voor jou lapjesendraadjes! De coronacijfers gaan de goede kant op iig.
En leuk dat we met de hond van lovetennis toch nog een beetje babynieuws hebben - kun je alvast een beetje oefenen ?

Lovetennis pfff bizar hoe tarwekiemolie en d-inositol je cyclus ook in de war kunnen brengen! 52 dagen is echt heel lang ? gelukkig ziet het er naar uit dat het nu weer wat normaler wordt!
BelgoGermano ik ben ook nu een jaar bezig, maar volgens mij zit er geen minimum aan deze groep dus ik zou zeggen voel je vooral welkom!
Lapjesendraadjes yeah wat SUPER fijn dat het ziekenhuis je serieus neemt en dat de kans ietsje groter is geworden dat je operatie dit jaar door kan gaan!
Vis gefeliciteerd met je nieuwe job! En super fijn dat het opschiet bij het ziekenhuis, wel ook weer spannend lijkt me! 

Wat een berichten dames. Ik probeer op iedereen te reageren.
Lolita, bij jullie heeft het dan toch wel even geduurd voordat alles geregeld was. Bij ons is het nu even onduidelijk. We zouden eigenlijk die doorverwijzing krijgen, maar toen is toch besloten om eerst het sperma te controleren. Ik neem dus aan dat we de uitslag nog van de huisarts krijgen en dan hoop ik op een snelle verwijzing. Wel zwaar voor jullie dat jullie zolang moeten wachten terwijl de uitslag er al is. Ik duim voor jullie dat de tijd snel voorbij gaat.
Lovetennis, wat vervelend dat je cyclus opeens is veranderd. Hopelijk helpt het dat je gestopt bent met de supplementen. Ik moet eerlijk zeggen dat tarwekiemolie bij mij ook totaal niet werkte. Ik kreeg er ook een hele lange cyclus van. Ik slik nu wel teunisbloemolie. Dat lijkt wel te helpen. 
Officieel hebben wij nog geen ziekenhuis. Het ziekenhuis waar we waarschijnlijk heen gaan, is wel hard getroffen tijdens de eerst golf. Dus ik ben even benieuwd. 
Ik heb dus ook nog geen HSG gehad. Ik hoop dat het bij ons net zo snel gaat als bij jullie. Ondanks dat ik besef dat het ook slecht nieuws kan zijn, ben ik echt toe aan duidelijkheid. Denk je dat de HSG bij jou toch voor iets heeft gezorgd of maak je je meer zorgen over het gevoel in je buik? 

Lapjesendraadjes, wat blijf je toch maar in een achtbaan zitten. Gelukkig deze keer iets beter nieuws. Fijn dat ze zo goed meedenken. Ik duim voor je dat je snel een datum krijgt. 

Vis, wat fijn dat je onverwacht opeens best snel geholpen kan worden. Heel veel succes. Helaas kan ik je geen tips geven. 

Terug
Bovenaan