"De dames die al wat langer wachten....."

Wachten wachten wachten, pfft, we zijn er pro in geworden denk ik. En dan scroll je door je facebook en dan zie je allemaal blije gezin compleet fotos.
Hier gaan wij ook de 3e kerst tegenmoet. Maar wèl met goede hoop! Ik wèèt dat het moeilijk is Mttm en dat wij misschien ook geen recht van spreken hebben omdat wij nu zicht hebben op een traject. Maar dan kan het ook ineens snel gaan.
Het is een soort non stop rouwproces waarbij je iedere keer weer dingen overboord moet gooien. Dat probeer ik nu om te draaien. Ja, we komen van ver, maar he, maart is het zo, dan gaan we kansen maken. Nog eventjes. Dan wordt het ons jaar. Het is ook dubbel, want met het lichter maken van je boot of rugzak komt er de angst voor wat er nog gaat komen terug. Ik probeer het in stapjes te nemen zoals het komt. 8 december willen ze blijkbaar nog meer info weten, in de kerstvakantie gaat vriendlief nog een keer inleveren zodat alles uitgezocht is als we hopelijk vroeg in maart groen licht krijgen. 
Hier dus weer een hoopvolle kerst. We hebben grond onder de voeten. De horizon niet in zicht maar voor nu kunnen we weer staan en hopen. Het watertrappelen is voorbij. We weten nu wat het probleem is en wat onze kansen.
(En sommige dagen blijven kut)

Ah Lolita, toch altijd een teleurstelling als je ongesteld wordt hè? En heb je nu al bloedgeprikt? Hopelijk is de uitslag 4 december goed en was het inderdaad even een gekke uitschieter
ik krijg volgens mij vlak voor de inseminatie te horen wat de uitslag van het zaad is. Ben benieuwd of ze het door laten gaan als het niet goed blijkt te zijn. 
dankjewel voor de uitgebreide uitleg lapjesendraadjes! Wordt allemaal wat duidelijker zo! Ik snap dat je even moet slikken als ze er zo dicht op zitten. Ik ben ook echt behoorlijk preuts, maar ja het is niet anders. Ik hou mezelf maar gewoon steeds voor dat zij dat iedere dag doen en ze het echt niet meer gek vinden. 

knuffeltjeee fijn dat je het gevoel hebt weer ergens naar toe te kunnen ? hopelijk goed resultaat in de kerstvakantie! En dan op naar maart! 
heb je wel eens overwogen om naar een ander ziekenhuis te gaan waar de wachttijd korter is (weet niet of die er is of dat dan zo maar kan, maar vroeg dat me af)?

Fleurbo Nee, we zijn nu in zon warm bad beland. De intake voelde zò goed. Daarnaast zouden alle gedane onderzoeken weer opnieuw gedaan moeten worden en daar gaat ook weer tijd overheen. En Amsterdam is voor ons ook al een flink stuk rijden. Alle vertrouwen dat ze ons kunnen helpen. Op die paar maanden komt het nu ook niet meer aan. 

FleurBo ohhh ik begrijp je gevoel helemaal. Ik denk dat je echt vertrouwen moet hebben dat de inseminatie gaat plaats vinden en dat het zaad goed genoeg is. Al snap ik echt dat je al je scenario's afspeelt in je hoofd. Zeker nu het eindelijk zover is, wil je dat het goed gaat. Lopen je ovulatietesten inmiddels al op of moet je nog even geduld hebben?
Dat met oud en nieuw klinkt mij ook helemaal bekend... echt confronterend dat het nu gewoon alweer een jaar voorbij is.
Ja ik had al bloedgeprikt, maar ik werd vandaag gebeld dat ze perongeluk verkeerde gegevens op mij formulier hadden gezet dus ik ben nu opeens geprikt op schildklierwaardes in plaats van hormoonwaardes dus ik moet morgen weer opnieuw bloedprikken... maar goed dat is op zich niet heel erg, als het goed is zijn die gegevens dan wel binnen voor 4 december.
Knuffetje fijn dat jullie een vooruitzicht hebben en dat jullie zo'n goed gevoel hebben bij het ziekenhuis. Dat is ook heel wat waard en verlicht de pijn van het wachten misschien een beetje!

Oh mttm jij vroeg nog naar de merken van de supplementen he? Ik heb het bij het Kruidvat gehaald, gewoon eigen merk. En de omega3 voor de Mr heb ik van Lucovitaal (maar dat is behoorlijk duur).

Fleurbo wat vervelend dat je er zo doorheen zit. Het is ook allemaal niet niks. Snap je spanning maar al te goed. De worsteling van het hopen en de realisatie dat het ook ander kan uitpakken in je achterhoofd. Alle mogelijke scenario's die door het hoofd heen schieten. Ik probeer het nu allemaal over mij heen te laten komen en zoveel mogelijk op mezelf in te praten dat ik er uiteindelijk geen invloed op heb behalve goed voor mijn lichaam te zorgen en dat is iets wat ik al doe. Het proberen te beseffen dat dit het enige is wat ik kan doen en het dus proberen los te laten. Ene moment lukt dat beter als het andere moment. Daarbuiten probeer ik vooral veel afleiding te zoeken in mn nieuwe baan, vriendinnen, enz. Ik hoop dat je, alles een beetje een plek kan geven en weer wat meer rust vindt. Spannend zal het altijd blijven en ik hoop op een afstandje mee dat het jullie gewoon gegund is om met deze eerste IUI gewoon gelijk een klein wondertje te krijgen. 

Hee dames! fleurbo wat vervelend dat je je zo down voelt, maar echt wel begrijpelijk! Het zal wel met ups en downs gaan in zo'n traject. Maar heb vertrouwen! One way or the other komt het sowieso goed.
Lapjesendraadjes had jij niet je operatie ondertussen? Hoe ging het?
Gisteren prikinstructie en alle uitleg over IUI gekregen. Volgende cyclus mogen we beginnen! Dan is poging 1 nog voor het einde van dit jaar ? Heeel spannend, ook benieuwd hoe ik op de hormonen ga reageren.. Maar we hebben nu wel echt iets om naar uit te kijken, en dat vind ik toch wel een voldoenend einde van dit absurde jaar ?

Had net een heel epistel getikt, maar die is weer opgegeten door het forum.
Hallo lieve meiden, hier een berichtje vanuit het ziekenhuisbed. Alles is goed gegaan en de eierstok is gespaard!!! De eerste paar uur kwamen alle emoties eruit en biggelden de tranen regelmatig over mijn wangen. Ik had een hele lieve arts, die echt de tijd nam om toen ik wakker werd mij uitgebreid te vertellen wat ze had gedaan. Dat had ze telefonisch ook al bij de Mr gedaan en vooraf had ze mij verteld dat ze voorzichtig met de eierstok ging doen. De pijn valt reuze mee, maar ik blijf nog wel een nachtje hier. Het bed is hoger dan thuis en dat is toch fijner als je moet plassen! Net is de Mr geweest die iets van de mac had meegesmokkeld. Had honger als een paard voordat ik de ok op ging en als maaltijd kreeg ik iets vegetarisch. Heel lekker, maar ik miste vlees! Hahaha. Nou dag lieve allemaal, ik spreek jullie later weer!

Terug
Bovenaan