"De dames die al wat langer wachten....."

Welkom LaurenLauren en Katy! 
LaurenLauren, je hoeft je echt niet te schamen als je je jaloers voelt. We zijn hier geen heiligen die allemaal vroom en positief geduldig blijven wachten op ons eigen goede nieuws ? Woede, vette jaloezie en enorm verdriet horen er allemaal bij en komen hier ook gewoon langs. En omdat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten, kunnen we elkaar echt steunen. En ook veel lol hebben  
Katy, ik heb in totaal 5 of 6 IUI pogingen gehad. Het hoogste aantal was bij ons 1,2 miljoen. Ook met 1 miljoen kun je zwanger raken, maar 2 miljoen is het veiligst. Maar ik ken verhalen van vrouwen die zwanger zijn geraakt met veel minder! Enne...hoeveelheden verschillen van keer tot keer he! Zaad heeft een cyclus van 3 maanden, heb ik begrepen. Als je man bijv koorts heeft gehad, dan heeft dat 3 maanden later invloed op de kwaliteit van het zaad. Het fijne aan IUI is dat het zaad niet zo enorm ver meer hoeft te zwemmen, dat scheelt echt!
WilKindje, gefeliciteerd wat fijn dat je al zo ver bent!! Ja het duurt helaas allemaal iets langer dan ik zou willen. Ben vandaag ongesteld geworden. Volgens mij ronde 29 ofzo? Ik zeg nu al meer dan twee jaar in de maand december, volgend jaar wordt mijn jaar. Maar 2021 gaat écht mijn jaar worden! Ik ben er zooooo klaar voor! Ergens in januari de eindcontrole en dan direct daarna weer beginnen met prikken. Ik heb er zin in! Mijn kindje wordt kostbaarder dan goud!

Mamavankipje, ja ik geloof je wanneer je zegt dat het heel frustrerend is! Maar hopelijk gaat het snel weer goed en blijft het goed!
Chacha, wat fijn! Lekker genieten nu!
Mttm, wat fijn dat jullie gestart zijn. Succes komende week.
FleurBo, idd nog een half jaar zelf proberen, we mogen in maart bellen wanneer het nog niet is gelukt. Hopelijk zijn jullie lekker aan het genieten nu van de wellnes, en gaat het wachten weer wat sneller.
Lapjesendraadjes fijn dat je lichaam goed aan het herstellen is!
LaurenLauren, welkom. Heel herkenbaar wat je schrijft, helaas...
Katy, ook welkom. Spannend. Zelf geen ervaring mee, wij zijn nu zo'n 16 maanden bezig en moeten nog zelf proberen.
Wilkindje, wat fijn om te lezen!
Zware week, ongesteld en na 2 maanden een vriendin nog eens in vertrouwen verteld hoe ik me voel op zo'n moment en daar kwam de opmerking, je lichaam misschien even rust geven, het meer loslaten. Ohh wat doet zo'n opmerking toch pijn! Ik weet zeker wanneer ik hier nooit iets over had gezegd dat ze niet eens door had dat ik het sommige momenten moeilijk heb. Alsof ik zelf nooit denk, wat doe ik fout... maar om dan zoiets te horen... En daar bovenop te horen gekregen dat mijn zusje zwanger is, jaar later begonnen en hup gelukt... Ze weet van onze situatie dus het ging wel heel fijn toen ze het vertelde, samen gehuild ook. Maar oef hoe blij ik ook ben het is zo ontzettend confronterend... en definitief niet ik die mijn ouders blij maak met hun eerste kleinkind. Op naar een nieuwe week...

Pff ProjectTT dat is allemaal echt even heel kut. 
De opmerking laat het los dan komt het vanzelf, vind ik altijd de ergste dooddoener die er is. Omdat er in zon geval meestal een reden is waarom het niet vanzelf gaat.
Dikke knuffel voor jou en iedereen die het moeilijk heeft!

Welkom LaurenLauren en Katy!
Wilkindje zo blij voor jullie dat het jullie gegund is. Jullie hebben ook echt een weg afgelegd. Geniet nu nog heerlijk van het zwanger zijn voor je het weet is jullie kleine man er al!
ProjectTT ai klinkt inderdaad als een zware week. Sommige mensen kunnen zich gewoon niet inleven hoe dat voelt. Ik probeer vaak te denken dat ze het vanuit een goed hart bedoelen. Dat zou je ook terug kunnen zeggen de volgende keer. Ik snap dat je dit goed bedoeld, maar voor mij voelt dit heel erg vervelend omdat... En snap je gevoel heel erg hoor van je zusje die wel zwanger is nadat ze later is begonnen. Voor je gevoel je nu inhaalt en inderdaad het eerste kleinkind voor je ouders zal zijn. Heel lastig, en dubbel allemaal. Je gunt het haar maar ook zo erg jezelf. in ieder geval een hele dikke knuffel.
Ikbendoutzen haha ja dat klopt! maar zou wel hilarisch zijn. Wij hebben nu net onze eerste schets van de architect gekregen. echt zo gaaf! willen nog een paar kleine aanpassingen doen, maar hij is er al voor 90%. Volgende week een gesprek met de aannemer erbij om ook te peilen wanneer die denken te kunnen starten met de bouw, ben heel erg benieuwd. Enige is dat ik er niet bij kan zijn, maar met een goede rede! Want ik heb volgende week de punctie en als alles goed gaat eind van die week mijn TP! 
Zo onwijs blij want ze zagen 18 follikels waarvan 14 goed rijp! nu hopen dat alles soepel gaat en dan zou zo rond kerst onze testdatum zijn, wat een prachtcadeau zou dat zijn!

Ondertussen maakt leeftijd me niet meer zoveel uit. Ik mag eigenlijk niet klagen, ik wordt in mei pas 28, maar toch. Het meest jaloersmakende is het zorgeloze gemak waarmee mensen normaal gesproken zwanger raken. En goedbedoeld menen dat het echt kwam door alle powerfoods, suplementen en wat niet meer. Tuurlijk, stress is niet goed, maar als bij beide het normaal werkt en je hebt op de juiste momenten gemeenschap komt er als het goed is vanzelf een kind. Nu zit ik vanmiddag kneiterjaloers naar happy family fotos op facebook te kijken van mensen die ik nog van vroeger ken. Als een hele chagrijnige groene draak zit ik op mijn kont en kan het tòch niet laten te blijven kijken... Ik wil òòk een 3 eenheid gaan vormen!

Hee meiden!
Wat leuk dat de zwangere meiden zo af en toe ook nog wat laten horen ? Fijn dat het allemaal goed gaat en groeit! ? 
lapjesendraadjes fijn dat je goed opknapt van de operatie! Weet je al wanneer je ong weer mag beginnen voor icsi?
fleurbo wat onwijs spannend nu die wachtweken! Duim hard voor je mee, en hopelijk heeft het weekendje spa jullie goed gedaan!
zwindo jeetje dat zijn een hoop follikels! ?? Zou toch prachtig zijn als het dit jaar gewoon nog raak is ? 
projecttt dat klinkt idd als pittige weken zeg.. wel heel leuk voor je zusje maar kan me zo voorstellen dat 't ook heel moeilijk voor je is! En tja, het welbekende 'loslaten', wij weten hier ondertussen natuurlijk allang dat het niet zo werkt en niemand iets heeft aan dat advies, maar ik denk dan maar, het is ongetwijfeld goed bedoeld en ze snappen het gewoon niet. 
Ik zit op dag 24 en merk dat mijn menstruatie gaat komen. NOD is eigenlijk pas vrijdag, maar ik heb wel vaker een wat kortere cyclus. Aan de ene kant heel fijn, want dat betekent dat we dan ook met IUI gaan beginnen (hoe eerder, hoe beter, denk ik maar), maar dat komt agenda-technisch aardig slecht uit. Heb namelijk de komende 2 weken bijna elke ochtend workshop en moet het waarschijnlijk dan toch nog gaan vertellen op werk, want ik dacht dat de echo's alleen in de ochtend zijn ?
Veel liefs ook voor alle andere dames en de nieuwe dames - fijne zondag nog!

ProjectTT, ik had een paar maanden geleden ook zo'n wtf-dag hoe kan het dat mijn zusje eerder zwanger is dan ik? Onwijs zwaar weekend was dat. Inmiddels is het al lang weer ok en zit ik helemaal in de tante modus. Heb haar en buikie vrijdag gezien (ze moet nog 3 maanden), ze lijkt op mijn moeder die was ook niet dik tijdens de zwangerschappen. 
Maar goed, ik heb dus flink lopen janken toen ik het nieuws hoorde (pas toen ze weg was) en een week later kon ik er eerlijk met haar over praten. Het is gewoon onwijs slikken als je in je hoofd hebt dat jij je ouders opa en oma maakt en dan blijkt dat je niet de eerste zult zijn.
En die opmerkingen over laat het los. Daar kom ik dus op terug bij mensen. Om ze te laten merken hoe het nou eigenlijk echt voelt. De meesten bedoelen het goed, maar denken echt niet na. 
Zwindo, wat een mooi aantal zeg!!
Vis ik heb zo rond half januari mijn eindgesprek bij de gynaecoloog en dan mag ik weer terug naar de kliniek. De kliniek heeft gezegd dat ik meteen weer mag beginnen, dat ik niet meer hoef te wachten. Ik start een week voor mijn verwachte menstruatie met het prikken van Decapeptyl. Als ik naar mijn app kijk zal dat rond 23 januari zijn. Dan heb ik hopelijk een week voordat mijn zusje is uitgerekend, een terugplaatsing gehad!
Vrijdag had ik de bruiloft van mijn broertje. Ik heb de dag overleefd op adrenaline denk ik. Gisteren was dus een hel, jeetje wat had ik een pijn zeg!! De Mr heeft mij ongenadig op mijn donder gegeven, die had dit al zien aankomen. Heb gisteren de hele dag verplicht op bed gelegen. Vandaag heb ik vooral op de bank gehangen. 

Terug
Bovenaan