"De dames die al wat langer wachten....."

ProjectTT, poeh dat is inderdaad zwaar. Als het allemaal zo makkelijk was, waren er niet zo een lange wachtlijsten bij vruchtbaarheidsbehandelingen. Sterkte!
Zwindo, dat mega cadeau gun ik jullie zo enorm. Ik ga zo voor jullie duimen dat jullie het mooiste cadeau uit krijgen en dit vervelende jaar toch mooi afsluiten en 2021 mooi beginnen. 
Wij hebben vandaag het intakegesprek gehad. Het was een heel fijn gesprek. We snappen de uitslag van het spermaonderzoek nu heel goed. Sperma ziet er niet heel goed uit. Zit op het randje van IUI en IVF. De kliniek wil nu ook nog een spermaonderzoek doen. Daarna krijg ik een screening en gaan we het behandelplan horen. Ik merk dat ik nu eigenlijk pas besef wat het allemaal betekent. Dat we de afgelopen drie jaar geen kindje hebben kunnen krijgen. is niet helemaal gek. We deden dus niks verkeerd. Van de ene kant ben ik verdrietig, want we zullen dus geen kindje krijgen zonder hulp. Het komende jaar wordt een jaar van hoop en wachten. Van de andere kant zit er een heel strijdlustig gevoel in me. De komende afspraken staan gepland, dus laat maar komen. Ik ben alleen nog onrustig over wanneer een eventueel traject kan starten. Deze afspraken gaan nu allemaal vrij snel, maar zal dat ook zo zijn als het echt traject begint...

Mttm Precies het punt waar wij ook zitten. Nouja, wij weten het plan van aanpak al wel, maar de wachttijd voor ons is maart, op zijn vroegst. Betekend inderdaad dat wij niet de enigste zijn en dat geeft ergens ook wel steun. Het belangrijkste is, er is een reden waarom er nog geen kindje is gekomen, met die reden gaan ze helpen. Er rolt nu een balletje, anders lag deze stil zonder dat we het wisten. 

Zwindo, wat een supermooie aantallen, ik hoop op een mooi kerstcadeau voor jullie!
Toch ook weer zo n symbolische tijd he, kerst, einde jaar,  kan ook extra rot voelen voor de dames bij wie het dan nog niet is gelukt... 
Tof project dat jullie ook echt zelf hebben ontworpen! En geeft je genoeg om over te dromen en te regelen! Heel veel plezier met de bouw van jullie huis!! 

Hoi mttm!
Mijn ervaring is (ben wel Belgische) dat vooral de aanloopperiode naar de effectieve behandeling lang duurde. We moesten ook nog enkele bloed- en spermaonderzoeken doen, ik moest een HSG ondergaan en daar gingen wel 2 maanden over. En dan moet je natuurlijk je menstruatie krijgen, daar hadden wij ongelofelijk veel geluk mee. Ze braken door op de dag waarop de de behandeling bespraken, dus ik kon gelijk starten! En eens je vertrokken bent, gaat je cyclus ook gecontroleerd worden. En elke nieuwe cyclus zijn er nieuwe kansen. Dus nog even geduld en eens je kan starten gaat het goed vooruit! Jammer dat je spermastaal niet zo top was. Ik weet hoe het voelt, bij ons is het ook randje IUI-IVF...wij kunnen nog een keer insemineren en daarna wss door naar IVF.
Katy

ProjecTT wat een rotdag zeg!! Hopelijk is het allemaal even bezonken? Ik snap heel goed dat het pijn doet dat  je zusje eerder zwanger is. Ik ben ook heel bang dat mijn schoonzusje en broer binnenkort met een aankondiging komen. En het helpt ook niet mee dat ik mijn schoonzusje niet mag. Wat zou ik verdrietig zijn als zij eerder zwanger worden.

Zwindo wat een onwijs mooie aantallen! Hopelijk valt de punctie mee vandaag en kunnen ze veel goede eitjes weghalen!

Vis zo balen dat je je menstruatie aan voelt komen! Hoe staat het er nu mee? Wel een fijn vooruitzicht dat je volgende keer hulp krijgt door IUI. Heb je het al verteld op werk? Is voor mij ook echt nog een dilemma.. ik denk dat ik het vertel als we met ICSI gaan starten. Maar vooral omdat ik met IUI in de natuurlijke cyclus het nog goed kan combineren. Kan me voorstellen dat als je ook echo's krijgt doende hormonen dat het lastiger is.

Mttm wat fijn dat het allemaal zo goed is uitgelegd. Heel goed dat strijdlustige gevoel! Hopelijk met veel goede moed het nieuwe jaar in!

Dat moet ieder voor zich weten Fleurbo, dat wij nog niet wisten dat vriendlief praktisch onvruchtbaar is kochten we wel al vanalles voor stel dat het deze maand raak zou zijn. Nu wordt het allemaal zo spannend, laat het eerst maar eens raak zijn en dat het blijft plakken. Wij hebben al een hele berg leuke knuffeltjes en zon meerdere functies in een kinderwagen, maar des te zuurder dat er nog geen kindje is. Eenmaal zwanger nog 9 maanden om leuke dingetjes te kopen. 
Vanmorgen het videoconsult over veilig zwanger worden ofzo, ivm mijn epilepsie. Datzelfde verhaaltje heeft de verpleegkundige van mijn neuroloog ook al verteld. Beetje overbodig. Van die standaardvragen, of het dossier klopt e.d. En zoals ik al wist kunnen we inderdaad "gewoon" zwanger worden. Enig nieuwtje is dat ik mijn kind niet ga drogeren als ik borstvoeding zou willen en kunnen geven. Nou, mooi. Kan ik ook weer van het lijstje strepen. 24e e consult met de maatschappelijk werker en 28e vriendlief ZOT of hoe dat heet onderzoek, potje inleveren. Hopelijk maart starten.

Ik heb een set rompertjes in huis, FleurBo. Vorig jaar zomer gekocht. Daar laat ik het voorlopig bij. Als ik een positieve test heb, ga ik iets van sokjes ofzo kopen. Dan begin ik met verzamelen. Als ik nu al elke maand iets zou kopen, zou ik mijzelf gek maken. Nu heb ik af en toe een rompertje in mijn handen en dat voelt goed. Het geeft hoop. Verder ligt het achter in een la, zodat ik er niet altijd mee geconfronteerd wordt dat het nog altijd niet gelukt is.

Knuffeltje, is al het voorbereidend werk wel al gedaan of moeten jullie ook nog onderzoeken laten doen? Start in maart de behandeling? Welke behandeling krijg jullie? Ik verwacht ook dat wij pas ergens rond de zomer en misschien wel later geholpen kunnen worden. Maar het is wat je zegt: er wordt hulp geboden en dat is al iets. 
Katy, bedankt voor je ervaring. Tot nu toe vind ik dat het allemaal redelijk gaat, maar ik weet dus niet wat nog allemaal moet gaan gebeuren. Al met al ben je sowieso al snel 2 maanden verder. Ik hoop voor jullie dat de laatste IUI wel goed gaat. 
FleurBo, hopelijk wordt de test toch nog positief. Wat betreft kleren kopen is dat natuurlijk ieders eigen keuze. Ik kijk soms wel in boekjes enzo, maar kopen kan ik niet.

Terug
Bovenaan