"De dames die al wat langer wachten....."

Wij staan voor ICSI op de wachtlijst Mttm, ze willen straks alleen nog tellen hoeveel zwemmers er nu echt zwemmen middels een SOT test. Dan spitten ze het hele kwakje uit, en de vorige keer maar een heel klein deel. Amc vond 3 zwemmers, streekziekenhuis 0... Dus omdat Amc ze wel vond kunnen we door voor ICSI. Waarbij samengevat een zaadcel rechtstreeks in een eitje gebracht wordt in een laboratorium en na een paar dagen als dat gelukt is teruggeplaatst.

Dankjewel ikbendoutzen hoop echt dat het zo mag zijn.
Fleurbo Ze hebben gisteren 11 eitjes gevonden met de punctie en het zaad was goed, dus heel erg opgelucht. Zit nu te wachten op het telefoontje om te horen hoeveel bevruchtingen er hebben plaatsgevonden. Hopelijk mag ik mij dan eind deze week melden voor de tp en dan beginnen mijn wachtweken. Hoe gaat het ondertussen bij jou? nog een lekker spa weekend gehad? Nu testen is inderdaad wel een beetje vroeg, dus er is nog kans zat. Hopelijk lukt het een beetje om je aandacht op andere dingen te leggen. Over babyspullen, wij hebben nog niets, behalve 1 rompertje die ik had gekocht toen ik heel even zwanger was. Ik heb nu wel een nieuw rompertje in een winkelmandje klaarliggen met de tekst made with lots of love and a little science. Als ik straks het telefoontje heb gekregen dat er in ieder geval bevruchtingen hebben plaatsgevonden en we dus embryos hebben ga ik hem bestellen. 

Zwindo: wat fijn dat de punctie en zaad goed was. Ik duim voor goede bevruchtingen en een goede terugplaatsing. 

Ik heb ondertussen de eerste Iui gehad. Afgelopen maandag tijdens de follikelmeting bleek dat er al een eitje op springen stond. Bij thuiskomst gelijk pregnyl moeten zetten en dan dinsdagochtend al inseminatie. Het was gisteren nogal stress rondom het zaad, maar is uiteindelijk gelukt en het zaad zag er gelukkig goed uit. Mag 22 december testen. Wat hopen wij op een mooi kerstcadeau.. Ben wel echt zeer vermoeid (geweest) van de menopur. Hopelijk gaat dat nu weer een beetje over. 

wat fijn dat het goed is gegaan zwindo! Hopelijk valt de pijn nu ook mee? Ik las op een ander topic dat de opbrengst tegenviel :( maar misschien is het fijn dat ICSI dus wel resultaat opleverde, als ze volgende keer alles met ICSI doen heb je misschien wel meer embryo's? 
maar met twee heb je natuurlijk 2 hele goede kansen! Hoop zo dat vrijdag de terugplaatsing kan plaatsvinden! Dan heb je mooi rond de kerst de testdatum. Wat zou dat een mooi cadeau zijn! Ga heel hard duimen dat vrijdag door kan gaan en het goed gaat ? 

NWJ fijn dat de IUI goed is gegaan! Hopelijk voor jullie ook een mooi kerstcadeautje!! 

God ver domme wat is deze klotewereld toch soms oneerlijk! Waar ik bij sommige in mijn omgeving nog hoopvol op kraamvisite ben geweest is er weer iemand alweer voor de tweede zwanger. Dat doet zo enorm pijn. Gewoon zelf eerst hoopvol anderhalf jaar geleden omdat wij toen ook al voor een kindje bezig waren. Het voelt zò buitenspel staan. Als weer het gepeste kind van vroeger, eeuwig aan de kant omdat ik nooit mee mocht doen en er niet bij hoorde. Nu ontvouwd zich om me heen ook een wereld waar ik geen deel van uit maak. Gesprekken waar ik toch niets van snap. Zo onbereikbaar, zo ver weg...

FleurBo klopt inderdaad uiteindelijk nu 2 embryo's uit de 11 eitjes. wat in de eerste instantie wel een beetje een teleurstelling was. Ik was ook nogal onzeker geworden door deze uitslag want waren de 2 embryo's die we nu hadden dan wel goed en hebben we dan wel echt een terugplaatsing of komen we dan ineens vrijdag en zijn deze ook nog eens afgevallen. Ik werd later gelukkig nog gebeld door de verpleging die mij daarin geruststelde. De kans is erg klein dat dat gebeurd en als er een grotere kans voor was hadden ze dat vanuit het lab wel aangegeven en hadden ze ook geen tp ingepland. Dus dat gaf mij wel een heel goed gevoel over de 2 die we dan nu hebben. We gaan er gewoon op hopen dat dit 2 vechters zijn, maar vind het nu allemaal wel een stuk spannender dan ik van te voren had verwacht. 
NWJ fijn dat alles goed is gegaan. Hopelijk 22 december een mooie boodschap van jou hier en een mooi kerstcadeautje onder de boom.
Knuffeltjeee Het is allemaal ook niet eerlijk. Probeer vast te houden aan het positieve nieuws dat er voor jullie toch een ICSI kans is waar jullie eerder dachten dat het helemaal niet zou kunnen. neemt niet weg dat deze trajecten sowieso heel eenzaam zijn, waarbij eigenlijk altijd de vrouw ook nog eens de pineut is. maar daarom zijn wij allemaal stuk voor stuk en stel heldinnen bij elkaar en slepen we elkaar er doorheen. 

Terug
Bovenaan