"De dames die al wat langer wachten....."

Wat een teleurstelling Carolinerkj! Als troost kun je dan weer wel een drankje met Kerst doen, maar ja dat was natuurlijk niet wat je wilde!
Mttm, fijn dat jullie duidelijkheid hebben! Dat nieuws heeft idd tijd nodig om te bezinken he. 

Pffff hier ook doorgezet... beetje vroeg op dag 25.. maar goed, hierna voor mn gevoel wel dat we weer echt een kansje kunnen maken.
Had deze maand na de mk toch geen positief gevoel erbij.

Mamavankipje, balen dat je menstruatie heeft doorgezet. Goed dat je het positief bekijkt. Nu even lekker genieten en deze maand hopelijk weer een echte kans.
Knuffeltje, ik moet het lange traject volgen, dus langer hormonen spuiten. Toevallig zit ik nu aan het begin van de cyclus, dus ik mag aan het eind van deze cyclus al beginnen. Dat was echt een enorme verrassing voor ons.
Lapjesendraadjes, het moet zeker even bezinken. Eigenlijk hadden we vandaag alleen een beleidsgesprek en nu is al alles geregeld om te kunnen starten met icsi. Uiteraard vinden we het heel positief dat het zo snel kan, maar we zijn nog steeds behoorlijk overrompeld. 

LoveTennis, het sperma van mijn vriend was na bewerking niet goed genoeg voor IUI. Daar hadden we al op gerekend, aangezien het spermaonderzoek bij de huisarts ook niet echt positief was. De kliniek wilde het nog een keer onderzoeken en dan ook meteen kijken hoeveel goed sperma overblijft na bewerking. Dat was dus veel te weinig. Er werd dus geadviseerd om icsi te doen. Gelukkig is bij mij wel alles goed. Ik heb alleen een iets mindere eitjesvoorraad dan gemiddeld als je naar mijn leeftijd kijkt, maar dat is niet zo heel erg. 

Ik ga de komende kerst en oud en nieuw nog proberen te genieten. Van de ene kant duurt het me te lang voordat ik kan beginnen en aan de andere kant vind ik het heel spannend en vind ik het wel goed dat er nog een paar feestdagen, etc. aankomen. Ik zie wel een beetje op tegen de spuiten, maar klagen wil ik zeker niet. Het gaat allemaal snel en ik heb dit zeker over voor een kindje. 

Dat is zeker snel Mttm, sinds wanneer lopen jullie in het ziekenhuis? Wij maart doorverwijzing, augustus doorverwijzing academisch ziekenhuis en ik dacht uit mijn hoofd 19-11 dat we hoorden op zijn vroegst maart met icsi kunnen beginnen... 
Pff ik haal er steun uit jullie verhalen, maar voor het eerst dat ik denk dat het voelt alsof maart heeeel ver weg is... Had ook graag al januari willen starten...

Knuffeltje, ik moest ook meteen aan jou denken. Ik vind het echt rot voor jullie. Ik snap dat je zou willen dat het sneller zou gaan. De huisarts had ons na het spermaonderzoek bij mijn vriend een doorverwijzing gegeven voor een fertiliteitskliniek. Eerst hebben we nog getwijfeld of we liever in het ziekenhuis zouden gaan, maar nu dus heel blij dat we gewoon naar die kliniek zijn gegaan. Ik denk dat daar het verschil zit. Sorry...

mttm Spannend beginnen met ICSI. Ik keek ook op tegen het prikken, maar keek er ook naar uit omdat ik wist waar ik het voor deed. Bij ons was de eerste prik best wel emotioneel, maar hebben ook heel erg gelachen. Mn man heeft uiteindelijk de eerste gezet waarbij ik gewoon even ben gaan liggen op de bank, zodat ik ook niet weg kon trekken. Toen ik wist hoe het voelde en wat ik kon verwachten heb ik ze eigenlijk allemaal zelf gezet. Een hele goede tip die van te voren was gegeven, maak de plek waar je gaat prikken koud met een icepack of ijsklontje (dit verdoofd de huid).
Vis Vervelend dat ze even hebben moeten pielen met een tangetje. het is altijd al zo fijn om zo met je benen open te liggen. En 15 dagen wachten voor je kan testen. nog even een extra dagje aan de al verschrikkelijke wachtdagen aangeplakt. Hopelijk gaat de tijd wat sneller door de feestdagen. Ik heb 10.000 IE Pregnyl moeten spuiten voor de punctie. Ik heb even gegoogled hoe lang het duurt voor die uit je lichaam is en dat is ongeveer 2 weken en die zijn nu als het goed is voorbij. Ik heb ook echt heel goed een afname in de kwaaltjes die hierbij hoorde gemerkt. DE utrogestan heeft geen effect op de uitkomst van een test, die kan wel mijn menstruatie tegenhouden. 
Lovetennis gelijk heb je! Even helemaal genieten van de feestdagen. Zeker in deze rare tijden. 
mamavankipje vervelend dat de menstruatie is doorgezet, nu proberen extra te genieten van de feestdagen met een glaasje en dan vol goede moed volgende maand ingaan.
NWJ Vandaag is jou testdag! Ik ben heeeel hard voor je aan het duimen dat je met goed nieuws komt!
Hier nu officieel een embryo die rond de 14dpo zou moeten zitten, maar durfde vanmorgen nog niet te testen. vanuit het ziekenhuis de 25e als testdatum meegekregen, dus probeer het tot die datum vol te houden. Mijn borsten voelen sinds gisteren echt aan alsof ik ontzettend hard getraind heb als een soort spierpijn en ook een beetje een branderig gevoel. naast wat kwaaltjes die juist een menstruatie aanduiden geeft dat toch wel weer een klein beetje hoop. De laatste dagen zijn nu echt aangebroken, spannend!

Dames wat een boel berichten weer!
Ik wil even zeggen dat ik super trots op jullie ben! Het wachten op behandelingen en het wachten op mogen testen duurt zo verschrikkelijk lang, maar iedereen slaat zich er mooi wel door heen! 

Carolinerkj wat balen dat het niet gelukt is! Nu heel erg hopen dat poging 6 jullie gelukspoging is!

Mttm wat fijn dat jullie zo snel mogen beginnen!! Snap dat het even spannend is, maar jullie komen nu wel heel dicht bij een echte kans om zwanger te worden! Geniet daar vooral van

Knuffeltjeee heel begrijpelijk dat je ook in januari zou willen beginnen. Je bent al zo ver nu met wachten, iedere dag die voorbij gaat is er 1. Hoop zo voor jullie dat het goed gaat de 28e!

Lovetennis heel goed dat je even los gaat met oudejaarsavond! De boog kan niet altijd gespannen staan en het is des te belangrijker dat je ook ontspant tussen alle teleurstellingen door 

Mamavankipje wat jammer zeg dat het door heeft gezet.. dikke knuffel!

NWJ ik duim heeeeel hard voor jullie dat de test vandaag positief is!! Leef echt met jullie mee!

Zwindo wat goed dat je je hebt kunnen inhouden vanochtend! En inderdaad: de laatste dagen zijn echt aangebroken. Nog maar drie dagen en jullie kunnen testen. Succes met de laatste wachtdagen! Het duurt nu niet lang meer (hoe wel ik me heel goed kan voorstellen dat dat wel zo voelt)

Hier vandaag weer begonnen met ovulatietesten voor IUI poging 2. Hoop stiekem dat hij op kerstochtend al positief is, anders moet ik op eerste en tweede kerstdag savonds testen terwijl we bij familie over de vloer zijn. Naja dat komt ook wel weer goed 

Zwindo, bedankt voor de tip. Ik vind het zo fijn dat we elkaar hier op deze manier kunnen helpen. Ik heb ook een beetje wat jij zegt: zelf die spuiten moeten zetten vind ik spannend, maar ik weet waarom we het doen. Het is ook niet dat ik twijfel of zo. Voor jou zijn het nu echt spannende dagen. Ik blijf voor je duimen en goed dat je echt probeert te wachten tot de testdatum. Succes!

Fleurbo, het is wat je zegt. Achteraf gezien gaan we nu eigenlijk pas voor het eerst in ons leven de mogelijkheid hebben om echt zwanger te raken. Het is zeker spannend, maar ook heel mooi. Het is nu wel even een rollercoaster aan emoties, maar komt denk ik ook omdat we tot gisteren eigenlijk niet eens wisten wat er aan de hand was en nu opeens al vrij snel gaan starten met een echte kans op een zwangerschap. Ik kan het bijna niet geloven. Bij jou is het ook weer spannend als je voor IUI 2 gaat. Maakt het niet uit dat je piek misschien met de kerstdagen is? Het zou fijn zijn als je inderdaad niet bij familie hoeft te testen. Van de andere kant: alles voor het goede doel. Succes!
NWJ, wat een spannende dag voor jullie. Ik hoop zo dat jullie het allergrootste kerstcadeau krijgen?

Terug
Bovenaan