Mamavankipje, balen dat je menstruatie heeft doorgezet. Goed dat je het positief bekijkt. Nu even lekker genieten en deze maand hopelijk weer een echte kans.
Knuffeltje, ik moet het lange traject volgen, dus langer hormonen spuiten. Toevallig zit ik nu aan het begin van de cyclus, dus ik mag aan het eind van deze cyclus al beginnen. Dat was echt een enorme verrassing voor ons.
Lapjesendraadjes, het moet zeker even bezinken. Eigenlijk hadden we vandaag alleen een beleidsgesprek en nu is al alles geregeld om te kunnen starten met icsi. Uiteraard vinden we het heel positief dat het zo snel kan, maar we zijn nog steeds behoorlijk overrompeld.
LoveTennis, het sperma van mijn vriend was na bewerking niet goed genoeg voor IUI. Daar hadden we al op gerekend, aangezien het spermaonderzoek bij de huisarts ook niet echt positief was. De kliniek wilde het nog een keer onderzoeken en dan ook meteen kijken hoeveel goed sperma overblijft na bewerking. Dat was dus veel te weinig. Er werd dus geadviseerd om icsi te doen. Gelukkig is bij mij wel alles goed. Ik heb alleen een iets mindere eitjesvoorraad dan gemiddeld als je naar mijn leeftijd kijkt, maar dat is niet zo heel erg.
Ik ga de komende kerst en oud en nieuw nog proberen te genieten. Van de ene kant duurt het me te lang voordat ik kan beginnen en aan de andere kant vind ik het heel spannend en vind ik het wel goed dat er nog een paar feestdagen, etc. aankomen. Ik zie wel een beetje op tegen de spuiten, maar klagen wil ik zeker niet. Het gaat allemaal snel en ik heb dit zeker over voor een kindje.