"De dames die al wat langer wachten....."

Hoi dames, 
Hoe gaat het hier? 

Lapjesendraadjes, ik hoop dat jullie snel mogen beginnen en dat het een mooi jaar voor jullie mag worden. Na alle ellende hebben jullie dat wel verdiend. Moeten je ook het lange icsi-traject? 

Lolita, vervelend dat de HSG zo pijnlijk was, maar hopelijk helpt het wel. Neem even de tijd om weer te herstellen.
Hier is de eerste spuit voor het icsi-traject gisteren gezet. Ik moet het lange traject, dus ik moet deze cyclus al beginnen met spuiten. Vanaf nu dus elke dag een spuit en als mijn menstruatie zich aandient, beginnen de controles, etc.
Ik heb wel een beetje getwijfeld over wat ik met het forum zou doen. Ik vind het fijn om ervaringen te lezen en om mijn verhaal te delen, maar nadat ik had verteld dat we al vrij snel mochten beginnen met icsi, heb ik me ook wel rot gevoeld door de reacties van sommige dames. Ik snap dat het niet fijn is als je zelf best lang moet wachten, maar als je al 3 jaar bezig bent, met de nodige hobbels onderweg, is dat ook al best lang. En het zegt dan ook wel iets dat een arts meteen actie onderneemt als je wel naar een kliniek gaat. Gelukkig heb ik het nare gevoel aan de kant kunnen zetten, maar ik heb er wel even mee gezeten. 
Hopelijk lees ik de komende tijd mooie verhalen van meiden bij wie het in 2021 wel gaat lukken. 

mttm Ja ik geloof dat ik nu een langer schema heb, maar zoals het er nu uit ziet moet ik maar 1 week langer prikken. Ik moet op de eerste dag (week voor menstruatie) langs voor de echo en dan op menstruatiedag1 ook.
Joh weet je, elk ziekenhuis is anders. De een is nog gewoon open, de ander begint nu geen nieuwe behandelingen. Gewoon blij zijn dat je mag beginnen! Het is menselijk om je soms schuldig te voelen dat jij wel al mag en een ander nog niet. Of dat je jaloers bent, of gefrustreerd. Daar hebben we allemaal weleens last van. We zijn hier niet heilig he! ?
Dat gezegd hebbende, wat fijn dat je bent begonnen! Wanneer is je punctie dan ergens? Die van mij ergens half februari. Succes!!

Hallo meiden de beste wensen allemaal dat dit maar een super mooi jaar mag gaan worden voor iedereen.
Lovetennis Vervelend dat het toch weer heeft doorgezet. Wat ik veel lees is dat je echt vloeien als eerste dag moet rekenen. Coronatest uiteindelijk negatief? Fijn hè om zo'n klein knuffelbeestje in huis te hebben.
ProjectTT Snap heel goed dat het allemaal zwaar valt is toch weer zo'n mijlpaal die voorbij is weer een jaar verder. Ik hoop voor je dat 2021 goed van start zal gaan.
FleurBo hoe is het bij jou? Spannend die wachtdagen weer. Hopelijk lukt het nu toch nog voordat jullie overgaan op ICSI. 
Lapjesendraadjes Wat fijn dat je je weer zo goed voelt! Hopelijk valt de last tijdens de stimulatie mee. Vooral heel erg goed blijven drinken ook. Ik nam echt overal mijn waterfles (met bronwater) mee naartoe. 
Vis wat balen dat je menstruatie heeft doorgezet. Die wachtdagen zijn inderdaad echt verschrikkelijk. Ik moet zeggen dat het hier verder wel goed gaat, maar het eigenlijk een beetje voelt alsof ik in de verlengde wachtdagen zit. Hier en daar soms met vlagen wat misselijk, met name savonds wat steekjes in mijn onderbuik, licht in mijn hoofd blijft ook nog wat aanhouden, maar het meeste echt wel last van vermoeidheid. Ik kon er vanmorgen ook echt niet uitkomen terwijl ik er al om 9uur in lag haha.
Lolita fijn dat je HSG doorging, hopelijk krijg je binnenkort goed nieuws. En zijn meerdere meiden die na een HSG toch ineens snel zwanger zijn geworden dus hopelijk heb jij dit geluk ook.
Caronlinerkj Spannend laatste IUI achter de rug hopelijk is de overstap naar IVF niet nodig. 
Mttm Wat vervelend dat je een rot gevoel hebt gehad door een aantal reacties. Persoonlijk denk ik echt dat ze zo niet bedoeld zijn. Er zijn veel meiden die aan het wachten zijn op volgende stappen en als die dan lezen dat heel veel meiden ineens wel snel mogen starten en zeker rond het eind van het jaar kan dat tot enorme frustraties leiden, die hier soms wat door kunnen schemeren. Ik denk echt dat iedereen hier het beste voor elkaar gund. Ik zag dat je je ook al voor de eerste keer IVF groep had aangemeld. Zitten ook een paar gezellige meiden in die goed tips en adviezen kunnen geven voor ICSI. Ik hoop dat het jullie gauw gegund is want jeetje 3 jaar is inderdaad al een hele weg.
NWJ Hoe is het met jou? Hopelijk zitten jullie op een roze wolk, maar de laatste berichten van je waren dat je er niet heel erg veel vertrouwen in had. Hoop toch dat het ondanks je gevoel gewoon gelukt is. 
Ik ga mij nu toch langzaam wagen aan de overstap naar het zwanger forum van deze groep. Het voelt allemaal nog super onwerkelijk. Ik blijf hier nog meelezen om alle verhalen te volgen net als Ikbendoutzen. Ik hoop dat veel van jullie mij snel zullen volgen naar het volgende forum! 

Lapjesendraadjes en Zwindo, bedankt voor jullie opbeurende woorden. Ik denk ook dat niemand hier iemand anders een vervelend gevoel wil geven overigens, maar bij mij kwam het even zo aan. Nu gelukkig weer weg.
Zwindo, wat spannend dat alles nu toch echt gaat beginnen. Ik wens jullie echt het allerbeste! Ik kwam inderdaad het forum van eerste keer ivf toevallig tegen. Het leek me wel handig om misschien wat tips te lezen.
Lapjesendraadjes, ik moet nu wachten op mijn menstruatie. Ik verwacht dat die over ongeveer een week komt. Dan beginnen de controles, etc. Ongeveer op dag 14 van mijn nieuwe cyclus zal dan de punctie zijn. Ik denk dus eind januari. Weet jij al wanneer je moet beginnen met prikken of nog niet? 

Mttm, ik verwacht mijn eisprong ergens rond 13 januari. Ik zal dan ongeveer op 20 januati mogen beginnen met prikken. Jij hebt dan gewoon al de punctie gehad, bofkont! Echt je zult zien, zodra je mag beginnen vliegt de tijd voorbij!!

Mttm wat spannend dat het icsi traject begonnen is en dat je nu al elke dag een spuit moet zetten. Hopelijk valt dat allemaal mee! Heel vervelend dat je dat gevoel kreeg door bepaalde reacties, dat was denk ik ook zeker niet de bedoeling. Iedereen gunt het elkaar (lijkt mij) juist in deze groep, hoe lang een ander ook wacht. Buiten dat alleen maar goed dat je het even laat weten hoe je je voelde!

Carolinerkj spannend de 6e IUI poging! Hopelijk is ivf niet nodig. 

Lapjesendraadjes zo fijn voor je dat je eindelijk kan beginnen, spannend de punctie half februari, dat gaat gelukkig wel opgeschieten. Wat een tijd heb jij achter de rug zeg je hebt aardig wat tegenslagen moeten verwerken pfff... heel veel respect! 

Zwindo dankjewel!! Ik hoop ook heel erg dat het positief effect gaan hebben. Wat fijn dat je het aandurft naar het zwangere forum en leuk dat je mee blijft lezen. Heel veel geluk met je zwangerschap en het zou leuk zijn om af en toe nog eens een update te lezen of alles goed gaat. Heb vertrouwen ?? ? 

Lapjesendraadjes, jij moet eerst nog je menstruatie krijgen en dan pas begin je of moet je wel al voor de menstruatie spuiten? Ik denk inderdaad dat het snel gaat als de menstruatie eenmaal begint. Het spannende is dan alleen even of we ook echt verder mogen, maar de arts verwachtte daar geen problemen mee. 

Lolita, het is zeker spannend. De spuitjes vallen mee. Ik heb een beetje last van de bijwerkingen, maar niet heel veel tot nu toe. Het prikken is niet vervelend, alleen durf ik het niet zelf te doen. Hoe gaat het nu met jou?

Mttm nee ik moet dit keer al voor mijn menstruatie beginnen met prikken. Het is inderdaad elke keer spannend of er wel genoeg groeit om de punctie door te laten gaan, maar door de tussentijdse controle houden ze daar goed zicht op en kunnen ze nog iets proberen bij te sturen!

Terug
Bovenaan