"De dames die al wat langer wachten....."

Hoi balen fleurbo hier nog geen testen gedaan denk dat er nog hormonen in mijn lichaam zitten van de pregnyl na 12 dagen is dat weg en dat is maandag dus als ik nu zou testen is dat vals positief en eigenlijk ben ik ook wel bang voor een witte test die zoals iedereen hier al zo vaak hebben gezien en ik word ongesteld dan toch eerder dan de datum van het ziekenhuis dat je mag testen dus dan probeer ik toch aan te houden wat ik wel heel moeilijk vind want ik ben bang maar  ook ontzettend ongeduldig wie heeft er al weer nieuws of zitten nog op het wachtbankje????hier nog maar even duimen draaien dan 

Hoi!
Ik wil mij graag voorstellen! Ik ben 28 jaar, ben nu ruim 7 jaar samen met mijn vriend. Wij hebben al ruim 1,5 jaar een kinderwens, maar helaas nog geen resultaat. 
Vorig jaar na de zomer voor het eerst bij de huisarts geweest en doorgestuurd naar het ziekenhuis. Bij vriend was alles goed. Bij mij tot nu toe ook, heb netjes een ei en progesteronwaarde was ook goed. Helaas nog steeds niets. Omdat onze kans volgens de gyn nog hoog genoeg is moesten we het nog 3 maanden proberen en zou ik daarna een afspraak mogen maken voor een hsg. Ik zie een operatie namelijk niet zitten, maar er is misschien een kans dat ik endometriose heb. 
Ik had in december de afspraak mogen maken, maar helaas is er wat tussen gekomen. En ben ik uiteindelijk toch geopereerd (knobbeltje in borst, wat gelukkig goedaardig is). Daardoor even onze wens stopgezet, ook even geen behoefte aan gehad, maar wil nu toch verder.
Ik zie verschrikkelijk op tegen de HSG, maar aanstaande dinsdag heb ik de afspraak staan. Dus ik kan wel wat goede moed gebruiken!

FleurBo gelukkig had je afleiding gisteren! Hopelijk kunnen jullie snel met icsi beginnen en brengt jullie dat meer geluk. Weet je al wanneer je evaluatiegesprek is?

Mamavankipje ohhh dag 21 al pfff, hopelijk snel een positieve test!

Carolinerkj zo wat lastig dat wachten! Ik ben ook altijd veel te ongeduldig en wil vaak voor NOD al testen, maar na zoveel negatieve testen en geld weggegooid heb ik inmiddels geleerd om te wachten. Ik zat ook op het wachtbankje maar mijn ongesteld kwam al 7 dagen na ovulatie, vandaag dus. Super raar niet eerder gehad maar denk dat het met HSG te maken heeft van paar weken geleden.. 

Fahnia welkom! Klinkt allemaal bekend. Wat super vervelend dat je een operatie moest ondergaan aan je borst, maar gelukkig goedaardig. Ik heb 30 december ook mijn HSG gehad ik zag er ook echt tegenop. Wat ik heel fijn vond is dat mijn vriend mee kon, had ik even iemand in zn hand te knijpen. Ik vond het echt niet een fijn gevoel, maar het is echt heel kort en bij mij was het echt nadat de vloeistof in mn buik zat gelijk weg. Ik weet niet of je ooit een spiraal hebt laten zetten, ik vond het daar wel op lijken qua gevoel. Ik had vooraf 2 paracetamol ingenomen en een naproxen. En tijdens de behandeling beetje gefocust op mn ademhaling. Het pijnlijke gevoel was bij mij echt ‘maar’ 1,5 minuut denk ik. Ik hoop heel erg dat het bij jou meevalt, ik las ook verhalen van meiden die geen pijn hebben gehad. De gedachte dat het niet lang duurt hielp mij wel.

In ieder geval heeel veel succes/sterkte dinsdag!

Dankjewel! Was bij jou de uitslag goed? Ik weet niet wat ik moet verwachten. Tot nu toe nog niet zwanger geweest, dus als het dicht zit zou ik eigenlijk wel verwachten. Al hoop ik van niet natuurlijk, maar ja wat is er dan waarom het niet lukt?

Hoi Fabia  hier ook hsg onderzoek gehad viel mee ze legde alles uit wat ze deed voelde even een prikje op de baarmoedermond en de vloeistof die ingespoten werd voelde ik 30 sec wat krampjes maar niet heel erg viel mij achteraf heel erg mee vond het ook wel fijn dat ze alles zei wat ze deed en ook wat je zou kunnen voelen dan kon je je daar op concentreren  succes dinsdag 

Fahnia ja de uitslag was uiteindelijk helemaal goed. Ene kant heel fijn, maar inderdaad andere kant denk je ook wat is dan de reden. Bij ons ook nog geen aanleiding bekend en na 1,5 jaar nog geen een keer een positieve test gehad..

FleurBo, wat vervelend dat de menstruatie toch is doorgebroken. Ik hoop dat jullie een fijn gesprek hebben, zodat in ieder geval het een het ander duidelijk wordt. Succes!
Lapjesendraadjes, gezellig dat je zoveel afleiding en liefde van de kat hebt. Toch altijd fijn als je ook met andere dingen bezig kunt zijn. 

Carolinerkj, wat spannend en wat goed dat je het volhoudt om te wachten met testen. Je hebt natuurlijk wel gelijk, aan een valse test heb je ook niks. Succes!
Mamavankipje, hopelijk heb je snel een positieve test. Geeft meestal ook al een fijn gevoel als je weet dat de ovulatie klopt.
Fahnia, welkom. Uiteraard mag je hier je verhaal delen. Ik heb geen ervaring met HSG, dus ik heb helaas geen tips. In ieder geval heel veel sterkte en succes.
Ik wacht nog steeds op mijn menstruatie. De afgelopen twee keer had ik een cyclus van 25 dagen. Erg kort voor mijn doen. Aangezien ik van de arts moest stoppen met de teunisbloemoliecapsules had ik wel verwacht dat mijn cyclus langer zou zijn. Vandaag dag 30, dus langzaam mag mijn menstruatie wel doorbreken. Dan kunnen we hopelijk echt beginnen.
Sorry als ik vergeten ben om op iemand te reageren. Het waren erg veel berichtjes en dit is niet de meest makkelijke site om terug te lezen. In ieder geval succes allemaal! 

Hallo iedereen,
ik had zelf ook al even een topic geopend maar zag dat ik het net zo goed hier had kunnen plaatsen. Ik ben dus uiltjesfan, 28 jaar oud en alweer bijna 8 jaar samen met vriendlief waarvan we de laatste 1.5 jaar fanatiek aan het proberen zijn onze kinderwens in vervulling te laten gaan. 
Beetje info:
4-1-2019 mirena verwijderd middels hysterescopie
6-2019 op goed geluk bezig geweest
1-1-2020 cyclus bijhouden, ovulatietesten, temperatuurcurves etc. 
Mijn NOD is 13-1-2021 en heb er net een vroege test tegenaan gegooid (want ja, het zou zo leuk zijn en ik voel vanalles) maar die was natuurijk negatief (wat niks zegt hoor, want het is natuurlijk nog te vroeg!) Nou zo gaat dat inmiddels al wel een half jaar lang iedere maand, en iedere maand houd ik mezelf weer voor de gek wat beloond wordt met een flinke dosis teleurstelling. 
Mijn cyclus is verder redelijk regelmatig 24 - 26 dagen, eisprong vind ik met de ovulatie test op 12 - 14. BMI is 19.5, rook en drink niet, eet gezond. En toch niets. 
Ik moet alles nog terug lezen, maar zijn er meer dames bij wie op het eerste oog alles "normaal" leek en bij wie het niet lukte? En weet je inmiddels waaraan het lag? 
Als mijn menstruatie begint overmorgen (want ergens heb ik nog steeds een onterecht sprankje hoop) dan maak ik een afspraak bij de huisarts. Vriend staat daar gelukkig ook eindelijk achter. 

Terug
Bovenaan