"De dames die al wat langer wachten....."

Hoi Dames,  Ik lees sinds een aantal dagen mee op dit topic en zou af en toe graag een berichtje mee willen posten. Ik ben 33 jaar en we zijn sinds september 2019 actief bezig met onze kinderwens. Ik ben in 2015 gestopt met oac. En sindsdien een mooie regelmatige cyclus. November 2019 was ik voor het eerst zwanger. Euforie, want het was zo snel! Helaas begin december 2019 een mk. Hoewel erg verdrietig om hetgeen wat er niet zou zijn, waren we wel heel positief over de toekomst. We zouden het opnieuw proberen en het zou vast snel nog een keer raak zijn.. Eén maand werd twee maanden, op een gegeven moment was het alweer zes maanden zonder resultaat en nu ruim een jaar verder sinds de mk en helaas nog niets. November 2020 bij de huisarts huisarts geweest voor een doorverwijzing, we konden afgelopen december terecht voor de intake, maar er is geen reden om te denken dat wij geen kinderen zouden kunnen krijgen. Maar ja, gelukt is het ook nog niet. Mijn man is trouwens getest en geen problemen van zijn kant gelukkig!  In de ervaringen in dit topic herken ik veel, de onzekerheid, gevoel van eenzaamheid, de wanhoop, maar ook de hoop elke maand weer. Vandaag is mijn NOD van deze ronde, tegen beter weten in een vroege test gedaan. Hartstikke negatief, maar ja, je kan nooit weten toch. Dat vroege testen heb ik trouwens al meer dan een half jaar niet gedaan. En ik denk dat ik dat vanaf nu ook maar niet meer doe, dat is waarschijnlijk beter voor de mentale gezondheid ;)  Ik lees graag mee en wellicht neem ik wat tips vaan dit topic mee. Ik las wat over tarwekiemolie bijvoorbeeld, maar twijfel of ik daar wat mee wil doen. Mijn eisprong is vrij snel na de menstruatie (4-5 dgn) en ben meestal wel 1 - 2 dagen te vroeg. Daarom vraag ik me af of de dagen naar de eisprong lang genoeg zijn voor bijvoorbeeld een innesteling. Hoe dan ook, een hoop onzekerheid hier ?
Oja, aan een hoop afkortingen moet ik nog even wennen ?

LimavV 4-5 dagen is wel erg kort na je menstruatie heb je hem toen al gemeten of voelde je hem toen? Wanneer word he dan ongesteld na de eisprong? In het ziekenhuis houden ze 10 dagen aan als het eerder is moest ik aan de bel trekken want dan kan het haast niet innestelen 

Carolinerkj als je de eerste dag van menstruatie ziet als dag 1 (en bij mij duurt het 7-8 dagen) dan is dag 8 dus einde ms en ergens dus dag 12 en 14 is meestal mijn eisprong (gemeten met ovulatietesten), en daarna duurt het zelden de volle twee weken voordat mijn ms weer begint. Dit is overigens geen reden voor de fertiliteitsarts om verder onderzoek te doen..

LinavV dan had ik het verkeerd begrepen denk ik jij zei 4-5 na de menstruatie en je bedoeld dus n8 dagen menstruatie en dan nog 4 of 5 dagen dan is het idd niet kort nee dus of je  je geen zorgen te maken 

Hier de hoop aan het opgeven na 2 begatieve testen en vanaf maandag wat bruine afscheiding en met afvegen wat rood gister weer bijna weg en vandaag ook niet en vanmiddag ineens rood in mijn verband bij mij is het altijd als ik rood zie bij het plassen is dezelfde dag of volgende ochtend de ongesteldheid er door nu duurde het 2 dagen hoop zo dat dit nog innesteling is kan 2 dagen duren had ik gelezen en vrijdag mocht ik gaan testen van het ziekenhuis wat denken jullie?

Dank voor je reactie Carolinerkj! Ik las net je berichtje dat je er momenteel niet hoopvol in staat. Lastig is die onzekerheid, je kan alleen maar afwachten dan. Ik duim voor je! 

Carolinerkj, wat spannend zeg. Poeh, moeilijke situatie. Het klinkt misschien hard, maar misschien toch even uitgaan van een menstruatie? Hopelijk valt het uiteindelijk toch allemaal mee en is het toch een innesteling. Ik kan je helaas niet helpen, want het blijkt nu dat ik nog nooit ook maar iets van een bevruchting heb gehad, dus een innesteling, etc. heb ik ook geen ervaring mee. Heel veel sterkte! Ik duim voor je dat het toch goed gaat. 
LinavV, welkom op het forum. Wat heftig dat je vrij snel zwanger was, maar dat het uiteindelijk allemaal niet meer mag lukken. Je eisprong lijkt op een redelijk moment te komen. Als ik het goed begrijp, haal je de 10 dagen na de eisprong niet. Ik heb wel eens tarwekiemolie geprobeerd, maar ik ben er heel snel mee gestopt. Mijn cyclus werd echt veel te lang. Misschien dat het jou wel kan helpen, maar het is de vraag of je dat nu nog gaat proberen als je de medische molen instapt. Artsen willen vaak dat je met zoiets stopt, omdat zij graag de cyclus willen overnemen. Succes!
Fahnia, fijn dat de HSG meeviel. Soms kan het helpen om je op iets heel ergs voor te bereiden. Ik hoop voor je dat de extra vruchtbaarheid ook gaat helpen en dat je snel een positief bericht hebt. Veel plezier en succes met klussen!
Lapjesendraadjes, jouw verhaal blijft toch heftig. Ik hoop dat je donderdag een mooie piek hebt. Dan kun je toch weer een stapje verder. 
Vis, fijn dat je steeds een stapje vooruit gaat. Donderdag moet gewoon een mooie dag worden. Jij IUI en Lapjesendraadjes een mooie piek. 
Uiltejsfan, ik herken wel dat de man er soms iets minder mee bezig is. Roken en drinken is hier niet zo een probleem. Volgens mij is het niet zo heel erg als de man af en toe een drankje doet. Hier hebben we soms wel discussie over te warm douchen en dat soort dingen, maar de vraag is ook welke regels je allemaal probeert na te leven. Ik denk dat we als vrouw ook moeten accepteren dat het voor mannen anders is. 
Hier vandaag het verlossende woord gekregen dat we echt mogen beginnen met ICSI. Dus morgen de uitgangsecho. De verpleegster maakte het vanmorgen nog even spannend of er wel plek genoeg zou zijn, maar vanmiddag gelukkig een positief telefoontje. Meteen ook even een stomme vraag. Heeft iemand ervaring met een uitgangsecho? Ik vind het namelijk best vreemd. Ik menstrueer morgen ook nog en dan gaan ze een echo doen. Hoe moet ik me dat voorstellen? Sorry, misschien is dit een beetje vies, maar ik vraag me echt af hoe ik er morgen naartoe moet gaan. Tampon of maandverband? Wordt het een uitwendige echo? Ik hoop dat iemand antwoorden heeft. 

Mttm ik zit in het iui traject en daar  doen  ze altijd op dag 3tot 5 van de menstruatie een inwendige echo om te kijken kf er eitjes groeien de eerste keer vond ik dat ook een vies idee maar voor hun is dat normaal ze hebben handschoenen aan en zit een zakje omheen voordeel glijd makkelijker naar binnen ( beetje vies detail)?

Terug
Bovenaan