Hoi Dames,
Even een paar drukke dagen en daardoor wat minder tijd had om te reageren. Ik wil even als eerste zeggen dat alleen maar al het eerste bericht plaatsen op dit forum mij een opgelucht gevoel geeft.
Een paar uur nadat ik het bericht plaatste was truus helemaal warm gelopen en gestart. Maar voor het eerst sinds maanden voelde ik me even niet teleurgesteld en niet verdrietig. Tuurlijk heb ik liever dat truus een pauze neemt van ongeveer 9 maanden

maar tegelijkertijd probeer ik me ook dankbaar te voelen dat mijn cyclus i.i.g regelmatig verloopt. Ik heb even de afgelopen maanden terug gekeken hoe lang mijn LF fase is en gemiddeld toch wel 12 dagen (dus geen 10), zelden de 14 dagen (deze ronde toevallig wel). Ik denk dat het gewoon de onzekerheid is!
Na de mk is, ondanks dat het maar een korte tijd was, mijn ms toch wel veranderd. Wat heftiger, meer pijn en ook al miminaal een week van tevoren een soort krampgevoel. Soms voel ik een paar dagen na mijn eisprong al een menstruatie gevoel. Afgelopen jaar wel regelmatig bij de huisarts geweest en dan nu toch eindelijk het gevoel dat er "niks mis is" met mij.
Ik denk dat ik inderdaad niet nu ga starten met tarwekiem. Dank voor jullie advies mttm, lapjesendraadjes en lovetennis! Ik wacht even af wat het ziekenhuis wil gaan doen. Ik verwacht aanstaande woensdagavond het telefoontje met de uitslag van het bloedonderzoek (hormonaal en antistoffen). Hoe was jullie ervaring met de eerste keer bezoek aan de arts? Wat is acceptabel om te wachten vanaf nu? Het plan is volgens mij van de arts om het nog even af te wachten.
Lovetennis wij lopen aardig gelijk qua leeftijd, gezond leven, lekker sporten, geen bijzonderheden (ook niet bij mijn hubs) en toch geen zwangerschap.
Fleurbo ik kan niet meepraten over het traject waar je nu inzit, maar ik herken zo het fantaseren en dromen over het moment wanneer het wel zover is, maar ook het willen loslaten van het constant bezig zijn met zwanger willen raken en het gevoel soms even op adem te willen komen. Ik moet zeggen dat het hele proces van zwanger willen raken heftiger is dan ik van tevoren had kunnen bedenken. Je weet wel dat het langer kan duren, je weet ook dat je in een traject terecht kan komen, maar de emotionele belasting van proberen en wachten... pff!
carolinerkj wat jammer dat het niet zo was!
Nog een paar dagen en dan starten wij aan ronde nummer 16! Ik sta er positief in, dat ben ik trouwens nog elke ronde wel geweest, het bouwt een beetje op en af in de maand..