Zo wat een berichten! Ik ga eens een poging doen om mee te schrijven J
Welkom aan de nieuwe dames! Ik zit er zelf ook nog maar kort bij, maar het voelt als een warm bad!
NWJ Wat jammer dat het niet gelukt is! Ik hoop dat je hier weer wat steun mag vinden in jouw traject. De teleurstellingen kunnen zo heftig aankomen!
BelgoGermano Welkom! Jouw bericht laat maar weer eens zien dat het hebben van kinderen geen garantie is dat het niet moeilijk is als het daarna niet zo snel lukt. Zelf heb ik geen kinderen en denk soms dat één al meer dan genoeg zou zijn, maar als het verlangen er is maakt het niet uit of je geen of meerdere kinderen hebt denk ik.
Mamavankipje, hoe gaat het inmiddels met je?
En Lovetennis hoe is het met jou?
@mini me we hebben het nog wel gezellig gemaakt afgelopen weekend, ook wat ruzie

haha! Af en toe zijn we echt vreselijk. Uiteindelijk heb ik gezegd dat het wel weer goed moest zijn tussen ons omdat mijn ovulatie er kon zijn (ik doe geen standaard ovu-testen meer) en er dus gewerkt moest worden. Het voelde stom toen ik nog boos was, maar naderhand dacht ik, eigenlijk heel goed dit! Het ging ook nergens over en op deze manier stopt het wel weer positief.
Wat balen van de onduidelijkheid van je lichaam! Ik zou er geen uitspraak over willen doen, maar ik snap je gedachtegang. Ik hoop dat je snel duidelijkheid mag hebben.
Mttm Wat fijn dat het goed gaat! Ik begrijp dat je de blijheid niet teveel naar voren laat komen, aan de andere kant ook hartstikke fijn toch als je een tijdje even positief mag voelen.
Carolinerkj, wat een traject heb je al achter je! Ook respect voor jou, het is al zwaar genoeg met alle emoties. Hopelijk biedt de IVF jullie alle kansen! De kinderwens komt nooit zonder verlangen, logisch dat je teleurgesteld zou zijn als het niet lukt.
Knuffeltjeeee, Ik hoop dat je nog een keer met de “natuurlijke” loterij mag mee doen! Duim, duim, duim!
Lapjesendraadjes, spannend zeg! Ik ben benieuwd op jouw dag 9.
En wat je zegt is waar, je kan het uitblijven van een zwangerschap niet op jezelf schuiven, je hebt er geen enkele controle over (helaas), dus kan je ook niet degene zijn die faalt. Hoewel ik ook zelf wel eens mijn gedachten die kant uit laat gaan hoor!
Ik denk dat vele van ons niet die jonge moeder gaan zijn, soms vervloek ik dat ik al in de 30 ben, anderzijds toen ik 25 was, was ik absoluut nog niet klaar om een moeder te worden. Ik denk met alle ervaringen van de afgelopen jaren, dat als ik nu een moeder mag worden dat ik mijn kindje meer te bieden heb. Misschien zelfs wel met meer energie dan in mijn twintiger jaren. Leeftijd is wat dat betreft echt maar een getal. Dus denk niet aan je leeftijd, maar wat je met al die jaren aan levenservaring straks allemaal kan geven aan je kleine wonder. De liefde kan alleen maar groter zijn.
Hoi AnaH, welkom! Voel je vrij om te delen!
Hier waarschijnlijk pas mijn ovu op dag 12/13 waarschijnlijk gehad. Voor mijn doen vrij laat. Ik herken mijn ovulatiepijn niet echt, maar afgelopen maandag de hele dag een zeurderig gevoel in mijn rechterzij, toch even een ovutest gedaan en inderdaad een streepje. Dat streepje was wel wat lichter dan een dikke ovutest, dus ik dacht dat het al afnemend was. Dinsdagochtend en dinsdagavond weer getest en nog steeds streepjes, niet donker maar ook niet heel licht. Dus voor mijn doen vreemd, aangezien ik nu zou verwachten dat de streepjes lichter moeten worden en snel afnemen. Zo meteen nog maar een keer kijken of het nu afneemt. Wel apart. Voor de zekerheid afgelopen maandag en gisteravond nog maar een keer extra gezellig gemaakt, maar nu heb ik er voor een paar dagen wel even genoeg van, bijna een marathon van een week, hahahaha! Ik ben geen topsporter