"De dames die al wat langer wachten....."

Oke, ik ben nu al paar dagen met sensitest op zoek naar mn eisprong. Gewoon benieuwd. Nu zie ik nog steeds een 2e streepje... Zaterdag ook al. Ik kan niet zeggen of ie duidelijker wordt, dat is het stomme. Jammer dat vriendlief vanavond zo moe is want ik had nog graag een loterijlootje willen trekken... Denk dat de gokkast buiten werking is vanavond en de arm lam...

Hoi allemaal.
Eerst probeer ik op jullie allemaal te reageren en daarna zal ik mijn verhaal vertellen.
Lapjesendraadjes; wat ongelooflijk spannend allemaal wat ee nu gebeurt! Wat fijn dat je je zo positief voelt! 

Mamavankipjes; die steekjes herken ik, ik heb dag ook vaker gehad. Bij mij betekende het toen helaas niets. Maar de een is de ander niet ☺️
Ik heb zaterdag weer hard gelopen, heerlijk. Neeeee wat klote! Die klote rode monsters ook ??
NWJ wat klote, serieus! Na een IUI poging heb je toch echt veel meer hoop lijkt me ?
Heel veel succes woensdag!!! 
Mini me dankjewel voor je berichtje, fijn om te horen. Ik weet hoe je je voelt wat betreft die lange cyclus, ik heb dat ook gehad en het is zooooo kut! 
Sinds ik gestopt ben met slikken van tarwekiemolie komt mn eigen cyclus eindelijk weer terug. Shit man die lange cyclus, ik had een keer 50 dagen, goddank was die erna 36.
Mttm ik ga zo hard voor je duimen!!! Spannend!!!
Knuffeltje die testen zijn soms zoo grrrrrrrr! De ene keer mega duidelijk en de andere keer denk je "hoeeeeee dan?"
Carolinerkj weet je al iets meer intussen? Wat duurt het lang he!
Welkom Anah, ik hoop dat je niet lang lid hoeft te zijn van deze club, veel geluk voor ronde 7!
Probeer niet elke dag op dit forum te kijken, want je maakt jezelf gek ?
LinaV
Soms ben ik ook opgelucht dat de vruchtbare periode voorbij is, dan denk je "goh fijn lekker slapen als we in bed liggen ?"
Ik probeer er alles aan te doen dat het geen moetje is, ik zeg dus bijna nooit als de test positief is, maar hij weet wel wanneer het weer  "aanpootweek" is, want dan neem ik om de dag het initiatief ?
Stoer van je dat je doet wat je wilt doen, ongeacht of je wel of niet zwanger bent. 
Vis je gevoel is zo herkenbaar.. ik kan wel zeggen dat je zo niet moet denken, maar zelf doe ik dat ook. Ik kan alleen maar zeggen; blijf het niet te lang denken; even mag je dat doen en dan proberen toch weer die moed te verzamelen. Ooooooit gaat het lukken! Wanneer.. dat is de vraag..
Knuffeltje dat was nog een lich streepje, nog even geduld!
FleurBo waaaaaaaaa spannend!! Fijn dat jullie wel een iui behandeling hebben gehad!
Nou dames dan hier mijn verhaal. Wij gingen dus naar Texel zoals ik al had verteld. Mijn menstruatie was op kerstavond begon en (fantastische timing toen al)
Voordat we dus naar Texel gingen, verloor ik elke dag een beetje bloed zoals ik in mn vorige berichtje vertelde. Ik begreep er niets van, dat was al op dag 26 en mn vorige cyclus was 36. Ik voelde me niet zwanger, maar ik voelde wel dat er "iets" was. Uiteindelijk gingen we donderdags weg en toen had ik voor t eerst een tampon nodig. Zaterdag, toen we ons samen zijn vierde, had ik negatief getest. Dus toch genoten van carpaccio en wijn. Die nacht werd ik wakker van enorme buikpijn, mn ondergoed zat onder het bloed. 
Ik heb in totaal 2 weken gebloed, want ik heb een miskraam gehad. Het was heel confronterend om dit te bespreken met mn gynaecoloog, maar ze was ook heel lief en nam de tijd om alles door te nemen. Het was een vroege miskraam, maar toch doet het pijn.
Het IUI traject ligt nu in ons ziekenhuis ook stil. Dit was ronde 3 na de HSG, nog 3 rondes zelf proberen en hopen dat het de volgende keer wel gaat lukken. 

Veel geluk voor jullie allemaal ☺️

Jeetje Lovetennis, dan wordt je wel heel erg met je neus op de feiten gedrukt! Hoe heb je het een plekje kunnen geven? Lijkt me toch een heel dubbel weekend weg... Dikke knuffel voor jou. ?

Oooo lovetennis, tranen in mijn ogen! Wat verdrietig. Je had je twijfels en die waren terecht, maar wat jammer dat het nog niet zo mocht zijn én wat dapper dat je dit deelt! Heel veel liefs voor jou!
Mini me, O wat balen dat het toch is doorgebroken! Maar niet schuldig voelen hoor, je frustratie hoort erbij en mag er zijn. Tuurlijk nu niet blijven roken, maar je bent ook nog gewoon mens hé. Ik duim voor niet teveel eitjes, maar gewoon één heeelllleee mooie! Je zult zien dat je break-down niet alles bepalend is ;)
Misschien lucht het op om je ware gevoel aan je zus te vertellen, misschien niet dat je het oneerlijk vind dat zij wel een kindje heeft en jij niet, maar wel hoe zwaar en moeilijk je het soms valt als ze zoveel deelt terwijl jij door een donkere periode gaat. Misschien is ze zich niet zo bewust en wil ze graag rekening met je houden?
NWJ ja, de afleiding was fijn! Het is een gezellig avondje geworden.
En alles ziet er goed uit als ik je verhaal zo lees! Straks is het ook twee keer raak… :D Ik hoop met je mee!
Knuffeltjeeee, wat apart! Ik denk nog even door blijven testen, maar als het tweede streepje niet verdwijnt is dat wel bijzonder. Je kan je vriend inderdaad niet dwingen, maar wel leuk als hij toch nog even met je mee wil doen.
Ik zit nu zelf op 7 dpo. Volgens mijn app nog 5 dagen tot ms, maar wegens de latere eisprong ligt dit ergens tussen 5-7 dagen. Hoe langer het duurt om zwanger te raken, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat ik waarschijnlijk het vlindertjes-/aanwezigheidsgevoel weer zal voelen als ik zwanger ben. Toen met mijn vroege miskraam had ik van tevoren een aantal signalen die ik achteraf kon koppelen aan het feit dat ik toen zwanger was. Ik heb tot nu toe nog niets gevoeld, dus ik verwacht er niet teveel van. Sowieso niet deze ronde vanwege mijn hoge stressniveau van de afgelopen maand. Volgens mij heb jij dat "aanwezigheidsgevoel" ook gemerkt LoveTennis, of niet? Daarnaast had ik toen ook plotseling een gesprongen adertje in mijn gezicht, en ja kan wel raden dat ik richting de menstruatie de spiegel afzoek naar zo'n signaal. 
Goh, dat voelt best lekker om even te vertellen :) Net zoals iedereen hier, kan ik niet wachten om zwanger te raken! Ik zou zo graag het gevoel willen ervaren, de opluchting, maar ook de spanningen van 'zou het goed gaan'? Ik zeg tegen alles ja! Nu nog even wachten, het is fijn om dat niet alleen te doen. 

Al zou ik 9 maanden kotsmisselijk zijn... Kan er dan ook weleens slecht tegen als er dames zijn die binnen 3 maanden zwanger zijn en over ongeveer alles durven te klagen. En dan nog het dunnetjes overdoen als ze, soms op de maand gepland, voor de 2e x zwanger zijn. 
Ik kan straks heel gerust gaan slapen, ook al is de kans om de loterij te winnen volgens onze arts groter, je kan de kans maar benut hebben. ?

Hallo iedereen! 
Ik heb niet alles gelezen, was begonnen bij de andere 'draad' die ik vond bij een google-zoektocht. Ik heb veel gelezen daar en zie dat jullie veel steun hebben aan elkaar, supermooi! Kom natuurlijk niet zomaar op zo'n zoektocht, dus zal mijn verhaal delen.
Vanmorgen weer een test gedaan, want nee ik kan niet geduldig wachten... Negatief, had dat ook wel verwacht want heb echt GEEN symptomen. NOD is donderdag 4 feb... Dit was ronde 6, alhoewel ik de eerste ronde niet helemaal meereken. Ik had een spiraal en heb die eruit laten halen, toen wel regelmatig seks gehad, maar geen idee wanneer ik een eisprong zou moeten hebben gehad.
Hoe dan ook, ik ben enorm regelmatig (1e ronde niet meegerekend), precies 26 dagen met ovulatie op dag 14 (dag 13 positieve ovulatietest). Een keer niet, toen had ik behoorlijk wat stress van werk, meer gaan yoga-en en mediteren en direct weer regelmatig. En toch... lukt het niet. Mijn zus (de enige die het weet in de familie) had ongeveer 5 rondes nodig voor haar beide kinderen, maar was minder regelmatig. 
Loslaten, niet over nadenken... is genoeg over gezegd geloof ik. Wat ik me even concreet afvraag: Laten jullie allemaal de alcohol e.d. ook staan? Ik drink nooit echt veel, maar nu sta ik ruim een half jaar droog, zonder dat er 'iets tegenover staat' begint wat te frustreren. Mezelf iets ontzeggen maakt het alleen maar interessanter, maar ben zo bang mijn eigen kansen te verzieken. Anderzijds zou dat wel een soort van 'loslaten' betekenen. 
Kortom: Doen jullie nu alles aan dieet (alcohol, cafeïne, rood vlees) en sport (niet te heftig), of leven jullie gewoon je leven? 
RONDE 7: Ovulatie 17 feb en NOD 2 maart

ClaudiaMC: welkom  in  de groep!;)
Ja loslaten is makkelijk  gezegt maar best lastig.
Vriendlief en  ik zijn bijna 2 jaar bezig en ik  laat ook al 2 jaar  lles  staan op het vorig weekend na, haha toen had ik even een  inzinken en heb ik gerookt en gedronken, met een dikschuldgevoel als gevolg.
Ik laat het  dus meer staan omdat ik weet dat ik er een schuldgevoel van krijg, roken  was ik volledig mee gestopt omdat ik het nut er niet  meer van zie, maar dat ging van t weekend in  mn eigen  frustratie en zelfmedelijden  even mis:p

Bij mn  volle verstand denk ik oprecht dat een drankje geen kwaad kan zolang het niet dagelijks of lam zuipen is...maarja wat  ik zeg ik hou er een schuld gevoel aan over  dus  laat ik het liever  staan;)

knuffeltje: ja groot gelijk elk lot is er toch weer een;)
Hopelijk mogen jullie nog  het winnende lot trekken!;)
En exact die frustratie, maar  soms denk ik misschien ga ik het zelf ook wel doen hahaha, maar hoop het toch echt niet want ik irriteer me er echt kapot aan als mensen dat doen, met 8 maanden klagen dat je het zwanger zijn zat bent tot daar aan toe, ik denk dat ik zelf dan ook wel denk halloo, ik wil kennismaken  en  normaal kunnen bewegen haha, maar  verder ben ik blij dat ik  dus niet de enige ben die last heeft van al dat geklaag:p

LinavV: haha nee door roken  zeker niet, voelde me na t weekend zo schuldig dat ik er niet van geslapen heb, dacht van t weekend echt ze z ijn  toch al beschadigd door mijn  achterlijke rook gedrag en nu denk ik shit straks heb ik ze nog verder beschadigd:(
Dus nee had nog 1 rose biertje liggen maar die durf ik nu dus ook niet open te trekken haha, dus dit was van t weekend en nu weer vol goede moed verder haha volgende  maand zijn we al weer een jaar in het traject met het ziekenhuis:(

begrijpelijk dat je zoekt naar dingen richting je menstruatie, maar ik denk inderdaad dat wij als vrouwen alles heel goed aan kunnen voelen, als vrouw geeft je hoofd altijd wel aan waar je voor staat daar ben ik heilig van overtuigd, en ik weet nog dat met mijn miskraam ik tegen de verloskundige zei, ik wist dat het niet goed was, geen idee maar ik wist het gewoon, en zij vertelde toen ook dat vrouwen het vaak inderdaad al weten voor de echo of het wel of niet goed zit gewoon omdat het een instinct is ofzo en dat is met het zwanger zijn hetzelfde.
Echt heel bijzonder!

Lovetennis: Nooo wat super kut en super heftig, je mag extra lief voor je zelf zijn.
Hoe ben je er nu onder?
Vroeg of minder vroege  miskraam, het  is en blijft hoe dan ook heftig zit geen  gradatie in en heeft verwerktijd nodig, die moet je je zelf ook echt gunnen hoor!
Dikke virtuele knuffel!

ben er  waarschijnlijk  weer heel veel vergeten maar ben het overzicht weer kwijt hahaha
Hier vol spanning wachten tot vrijdag, nog niet echt het  idee dat er wat gebeurd daarbinnen, merk alleen wel dat de hormonen  op mn  hersenen beginnen te werken, maar komt misschien ook door de verhoging van hormonen  geen  idee, vergeet in iedergeval nog meer als dat ik al deed:p
Verder voel  ik me goed vind het  alleen lastig inschatten of we het gezellig mogen  maken met of zonder regenjas, ergens weet ik dat het met is want we weten niet hoeveel er groeien, andere kant denk ik gaan  met  die banaan verstand op 0 en we zien het wel, we weten alleen nog niet zo goed wat wijsheid is hahaha, ofnouja wat  wijsheid is, of we ons eraan willen houden hahaha.
beetje een gewetens kwestie dit:p

Terug
Bovenaan