"De dames die al wat langer wachten....."

ClaudiaMC, ik had in het begin zoiets van, ik weet wanneer ik vruchtbaar ben en wat mijn wachtweken zijn. Dat was dus soms drinken als we nog geen wachtweken hadden maar meestal dronk ik pas een drankje als ik toch weer ongesteld was. Dat valt bij mij altijd in een weekend, en een hele week dus uiteindelijk was het 3 weekenden drinken, een weekend onthouding. Moet ik zeggen dat ik al een jaar haast niet meer drink en dit ook prima is. Naar mijn weten is het voor een eicel niet schadelijk, sls je zeker weet nog niet zwanger te zijn. Het tast wèl spermacellen aan, en een spermacel heeft een cyclus van 3 maanden. Wij gaan binnenkort beginnen met ons traject dus na januari beide geen druppel meer. Qua voeding denken we nergens om. Ik ben vegetariër dus rood vlees at ik toch al niet.

ClaudiaMC, ik drink geen druppel tijdens de wachtwekrn. Je weet nooit hé (tegen beter weten in).
buiten die 2 weken wel af en toe een wijntje, maar ook geen drankorgieën :–)

hier is de eerste stap al met minder goed nieuws geëindigd. Uit het spermiogram is gebleken dat het zaad van mijn vriend niet zo beweeglijk is en er redelijk wat foutjes inzitten. Dat op zich zou al een reden kunnen zijn waarom het niet wil vlotten. 

Vooropgesteld, ik ben niet iemand die elke week een drankje deed. Dus ik heb het er niet moeilijk mee. Na de eisprong at ik ook geen rauwe producten meer, terwijl dat eigenlijk onzin is want pas wanneer er een bloedband is met de foetus gaat dat tellen. Verder gewoon gezond eten. Inmiddels ben ik 2,5 jaar verder en weet ik al bijna 2 jaar waar t aan ligt. Ik heb in die 2 jaar echt wel eens een drankje gedaan. Vaak op t moment dat ik ongesteld werd. De Mr is helemaal gestopt met drinken vanaf t moment dat we echt fanatiek begonnen met proberen. Drank is echt funest voor sperma. Het afgelopen half jaar heeft hij wel gedronken, omdat de behandelingen toen stil stonden in afwachting van mijn operatie. Maar verder vinden we allebei heel simpel: we willen een kindje en daar horen opofferingen bij. Dus daar klagen we niet over.
Verder, een half jaar zonder resultaat valt eigenlijk wel mee! Het is nl heel normaal als het bij een eerste een jaar of langer duurt! Als je jonger dan 36 bent en je hebt geen afwijkende cyclus, wordt je ook pas na een jaar doorverwezen voor onderzoek. Als je je zorgen maakt over je je cyclus, moet je die eerst inzichtelijk maken mbv ovulatietesten. 

Ik ben weer uit het dal geklommen en zit nu op dag 10 en ik wil deze keer op tijd beginnen met ovulatietesten, omdat ik natuurlijk een beetje de draad kwijt ben qua aantal dagen. De vorige cyclus was positief op dag 15, dus ik denk dat ik over 2 dagen ga beginnen; maar ook lekker van elkaar genieten (fysiek dan haha) want de afgelopen 2 weken was dat niet mogelijk.

Knuffeltje: dankjewel, het gaat nu weer goed ☺️
Dat wat je schrijft, daar kan ik me ook zo boos over maken. Ik had een vriendin die omschreef dat ze het zwanger zijn vreselijk vond. En dat vond ik dan weer vreselijk om te horen. Ik kijk serieus uit naar het moment dat ik 9 maanden zwanger mag zijn, het lijkt me echt de wereld zo mooi ☺️ Alle kwaaltjes, alles heb ik ervoor over. Of is dit naïef ? ?

LinaV: dankjewel, lief! Herkenbaar wat je schrijft; ja ik voelde dat het anders was, maar ik had niet de “kwaaltjes” waar men over spreekt. 

ClaudiaMC
Even los van corona: ik sport 5 keer in de week, drink een wijntje in de week dat ik ongesteld ben, ik rook niet en eet rood vlees in de week dat ik ongesteld ben. Verder eet ik gewoon snoep en chocolade als ik er zin in heb. Maar ik eet wel veel fruit en groente.
Welkom in de groep!
Wij gaan voor ronde 14.... 3 rondes te gaan voor iui (als dat weer toelaatbaar is)

Minime: dankjewel. Het gaat weer goed, het klinkt misschien gek; maar ik was zoooo blij dat het bloeden eindelijk stopte. Omdat ik al 2 keer negatief had getest, had ik de teleurstelling al een beetje gehad.
Mijn moeder heeft 7 miskramen gehad; dit is allemaal bekend in het ziekenhuis en ik ging/ga er ook vanuit dat mij dit niet bespaart blijft, puur om mezelf te beschermen. (Ik wil niet negatief klinken natuurlijk)
Maar, ik probeer het ook anders te bekijken; deze ronde waren we dichterbij dan ooit; ik hoop dat mijn lichaam weet wat de bedoeling is en dat zij de komende 3 rondes een gouden medaille haalt ?

BelgoGermano: wat shit zeg dat het zaad toch niet zo beweeglijk is ? Wat is de vervolgstap?

LoveTennis, mijn reactie is gisteren op de een of andere manier niet geplaatst. Wat enorm klote voor je zeg!! Dat is geen prettige periode geweest, denk ik zo. Veel succes de komende ronde!

Lovetennis, komop meid! Volg goeie moed er terug tegenaan!
WIj hebben vrijdag een afspraak in de fertiliteitskliniek en zullen deze analyse alvast meenemen. De resultaten zijn niet dramatsich (er zijn 3 indelingen en hij zit in de minst slechte), maar is natuurlijk een domper. Nu is het afwachten of er ook bij mij iets hapert, hetgeen de boel natuurlijk extra zou compliceren. Dat zou vb uitblijven van (regelmatige) eisprong kunnen zijn.

Hoi ClaudiaMC, zes rondes is inderdaad niet abnormaal, hoewel ik me kan voorstellen dat elke maand er één te lang is ;) Ik denk dat de meeste personen op dit draadje gemiddeld al meer dan een jaar bezig zijn en soms ook al middenin een traject.
Ik ben zelf gestopt met drinken toen we voor het eerst actief werden met onze kinderwens, toen het langer duurde heb ik uiteraard weleens een wijntje/biertje tussendoor gedronken. Ik drink wel dagelijks één kop koffie, dat was echt geen compromis voor mij. Rood vlees of iets dergelijks laat ik niet bewust weg, hoewel variatie altijd al gezond is. Eerder at ik geen rauwe producten zoals sushi, zalm en filet american, maar inmiddels doe ik dat gewoon wanneer ik er zin in heb (behalve in de laatste wachtdagen tot NOD). Inmiddels is het alcoholvrij leven zo prettig, dat ik me juist de volgende dag gebroken voel als ik wel een paar glaasjes heb gedronken. Daarnaast (behalve de afgelopen 3 weken) loop ik drie keer in de week hard en gaan er regelmatig stukken chocola naar binnen, ik heb zo ongeveer duizend guilty pleasures, maar eet daarnaast wel veel groente en fruit.
Mini me, ben je er nog een beetje uitgekomen? (dat met of zonder regenjas? ;))
BelgoGermano, wat vervelend dat het spermiogram niet zo goed is. Verder onderzoek bij jou lees ik. Succes!
Lovetennis, wat fijn dat jullie weer van elkaar kunnen genieten ;)
En wat je zegt, jullie waren heeeeel dichtbij. Dat was wel een gedachte toen ik je berichtje las, maar dat is op zo’n moment niet echt een troost. Eén van de volgende drie rondes kan het gebeuren! Veel succes J
 Ik zit nog altijd op het wachtbankje. Ik merk dat bij mij de spanning van de afgelopen weken eruit begint te komen.. Ik ben mega vermoeid, weinig energie om de dingen op te pakken. Een soort van diepe vermoeidheid. Ik merk dat in mijn hoofd het maanden en maanden van proberen, hoopvol zijn, teleurstelling en weer opbouwen parten begint te spelen. Vandaag even uitgehuild bij een vriendin, en even uitgeroepen ‘ik kan niet meer!’ en ‘hoe hou ik dit vol?’. Uiteraard kan ik nog en hou ik vol, maar ik moest echt even toegeven aan de vermoeidheid en frustratie. Voor het eerst heb ik sinds dat we gestart zijn gedroomd over een baby. Ik vond het al heel wat dat ik tot nu toe daar nooit over gedroomd heb, aangezien het zo’n beetje het hoofdtopic van mijn leven is. Uiteraard was het een rare droom over kinderbedjes die nog niet in elkaar gezet was, en dat ik mijn kindje mocht ophalen in het ziekenhuis om mee naar huis te nemen en dat ik me druk maakte of ik mijn mooiste jas wel aan had. Haha! Dat soort dingen dus. Ik voel me even niet mezelf, maar dat komt weer goed.

Hi meiden, ook ik had even een maandje wat rust genomen en heb wel steeds met jullie meegelezen, maar ik probeerde het wat meer los te laten (>MISLUKT?) dat zit gewoon niet in me... maar er is zoveel gezegd, ik ga even proberen om op de laatste te reageren (sorry als ik mensen vergeet)

Vis wat onwijs balen dat IUI poging 2 niet gelukt is. Dat piekeren herken ik zo erg... standaard iets wat bij de menstruatie weer allemaal naar boven komt. Ik hoop heel erg dat 3 keer scheepsrecht voor veel geluk gaat zorgen bij jullie 3e poging. Ik focus mij daar nu ook op, 3e poging na HSG is komende ronde, wie weet!

Mamavankipje fijn dat je al snel terecht kunt!

FleurBo wauw wat mega fijn die topscore!! Dat geeft toch nog een beetje extra vertrouwen in deze poging. Sterkte met het wachten!

Mini me jij ook sterkte met het wachten tot vrijdag en met al die hormonen waardoor je van alles vergeet! 

Lovetennis ik heb ook met tranen in mn ogen je verhaal gelezen, maar tegelijkertijd kwam alles me zó bekend voor. Dit was exact wat ik ook vorige maand had.. ik verloor 6 dagen na ovulatie was roze bloed en daarna wat oud bloed en dat hield 2 a 3 dagen aan (was minimaal, had geen tampon nodig) vervolgens 2 dagen niks en toen mega krampen en mega ongesteldheid echt nog nooit zo erg gehad. Totaal 12 dagen ongesteld geweest ? Het was de eerste ronde na HSG dus dacht echt dat het misschien daarmee te maken had, maar wellicht ook wel wat anders.. Heel goed dat je het nu zo positief bekijkt en zo is het ook jullie zijn super dichtbij geweest!!

ClaudiaMC welkom in de groep en succes bij ronde 7 ? wij drinken eigenlijk ook allebei niet, maar ik af en toe 1 drankje als ik ongesteld ben geworden (dat is dan maar mn troost) en verder ben ik vegetarisch dus in dat opzicht krijg ik niet echt wat binnen wat ik ook niet zo mogen als ik zwanger zou zijn.

BelgoGermano Ah wat vervelend nieuws... gelukkig is het het minst slechte scenario. Veel succes vrijdag bij de fertiliteitskliniek ? 

LinavV zo onwijs moeilijk altijd die wachtdagen.. ik heb ook soms momenten dat ik het even niet zo goed trek en instort qua vermoeidheid door de spanning. Zeker toen we op alle uitslagen moesten wachten in het ziekenhuis. Maar dat dromen waar je over schrijft heb ik wel vaker gelezen als een vroeg teken van zwangerschap. Wil je natuurlijk niet valse hoop geven, maar wie weet is het wel zo! ✨??

NWJ wat fijn dat de eitjes goed groeiden en dat jullie dubbel kans hebben deze poging!

Nog een paar vraagjes, maar wellicht heb ik er gewoon overheen gelezen hoor er waren zoveel berichtjes☺️

knuffeltje weet je al wanneer jij mag beginnen? Ik hoop zo voor je dat je ook snel aan de beurt bent!

Lapjesendraadjes en Mttm zitten jullie nu in de wachtweken van jullie ICSI poging? Ik duim voor jullie!

Hier poging 2 na HSG helaas ook mislukt, dus ik heb nu maar troost gevonden in de witte paaseitjes ? komende week weer proberen ergens de positiviteit vandaan te halen om weer vol vertrouwen de volgende ronde in te gaan. Nog 3 maanden zelf proberen voor IUI. 

Terug
Bovenaan