"De dames die al wat langer wachten....."

Ha Lolita, wat bslen dat het nog niet wil vlotten!
Gister een echo gehad, en nu de pil aan het regelen. Dat schijnen niet heel veen ziekenhuizen te doen, maar het amc wil eerst dat je met de pil start zodat zij alles kunnen plannen. Wel beter, met alle stress die er bij komt kijken. Dan hebbeb we 4 maart de prikinstructies en dan gaat het bij ons ook beginnen... Hier af en aan met de stress. Eerder om hele onnodige dingen dan de grote zaken. Scheelt wel, zit mijn hoofd al vol voordat het echt spannend wordt. Hoef ik me daar niet druk om te maken. Maar natuurlijk als ik aan april denk en dan misschien de punctie knijpt mn maag samen zo spannend. Nu eerst die verdomde pil. Daar doen ze bij mijn huisarts nogal moeilijk over. Wordt zo gebeld. Ik was gister bij mijn arts vergeten mee te nemen welke ik nou slikte... Dit moet echt de mycrogynon50 zijn ivm mijn anti epileptica, ik moet geen 30, die is te licht.

LinavV het is stressvol he! Soms moet je gewoon echt even banken, boos zijn, gillen. Opkroppen helpt niet echt. En soms is het een goed idee om even een maandje rust te nemen. Ik heb verplicht wat maandjes rust gehad en dat gaf stiekem toch ook wel een vrij hoofd. 
Lolita, ik ben nu 2 weken aan het prikken, moet nog een weekje en dan is de punctie, gok ik. Op zich is het best te doen, maar ik heb meer last van bijwerkingen dan de vorige keer. Ik ben vermoeider (heb s middags wegzakkers op het werk en struikel soms over mijn voeten), heb regelmatig hoofdpijn en ik ben in 1,5 week 2 kilo aangekomen. Ik was al niet slank, maar heb nu echt een dikkere buik. Ik hoop maar dat dat goede tekenen zijn. As dinsdag heb ik controle en dan hoor ik hoelang ik nog door moet of wanneer de punctie is. En of de Mr mee mag. Ben zo bang dat ik helemaal in mijn eentje moet!

Knuffeltje wat 'fijn' dat je weet wanneer je nou echt mag beginnen. Al snap ik heel goed dat dat gelijk voor de nodige stresst zorgt... worden vast spannende maanden! Heel gek lijkt me om de pil weer te gaan slikken, klinkt zo tegenstrijdig maar opzich logisch dat ze het dan beter kunnen plannen. Pfff gelukkig had je zelf op tijd door dat ze de verkeerde hadden voorgeschreven! 

Lapjesendraadjes ahhh wat klote die bijwerkingen... inderdaad maar hopen dat dit goede voortekenen zijn ??. Heel veel succes dinsdag en hopelijk mag mr gewoon mee, op dat soort momenten extra belangrijk dat je een steun bij je hebt!

Hoi Lolita, welkom terug! Hopelijk kunnen we je tot steun zijn. Soms is het gewoon even lekker om letterlijk afstand te nemen J
Bij mij vrees ik dat de dromen nog niet wijzen op een zwangerschap, heb vannacht weer mijn zweetaanval gehad, het teken dat Truus in volle vaart onderweg is L Ik had gisteren wel bedacht dat ik iets minder snel moet denken dat iets niet kan zijn en iets minder hard op zaken vooruit moet lopen J Omdat ik nog geen volledige zwangerschap heb gehad, weet ik eigenlijk ook niet zeker wat ik kan voelen.
Knuffeltjeeee, dat lijkt me raar inderdaad om aan de pil te gaan, wel logisch vanwege het plannen maar zo onlogisch als je zwanger wilt worden. Ik kan me voorstellen dat je van links naar rechts schiet met je stress, het is ook allemaal heel wat.
Lapjesendraadjes, ja indd. Bij mij was de stress deze maand vooral gerelateerd aan het ontslag nemen en die spanning maakt me zo vermoeid nu, maar die vermoeidheid slaat dan over naar de wanhoop wat betreft de kinderwens. Maar een maandje rust nemen… dat klinkt zo eng! Wel goed dat je dat al een aantal keer (verplicht) hebt gedaan. Ik ga er wel over nadenken! Enerzijds bang om een kans te missen, anderzijds waarom niet? En kan het ook wat ontspanning opleveren.
Hopelijk zijn de bijwerkingen van het prikken een aanloop naar iets heeeeeel moois! En heel fijn als je Mr mee mag, steun is zo belangrijk in elke stap van dit proces. Succes!

LinavV dankjewel!! Ja zeker, ik haal altijd zoveel steun uit jullie verhalen en reacties. Fijn dat we hier er toch een beetje voor elkaar kunnen zijn! Ohhh nee pff wat balen.. maar de hoop inderdaad nog niet opgeven. Ik loop ook altijd zo op de zaken vooruit bij de eerste signalen van een aankomende menstruatie zakt de moed al in de schoenen. Sterkte nog met de laatste dagen wachten.. 

He linaV wat balen dat het er aan zit te komen. Toch altijd een teleurstelling hè? ik zit in dezelfde situatie: voel aan alles dat het er aan komt.
Morgenochtend testen, gewoon om er maar van af te zijn. Dan weet ik tenminste zeker dat het niet gelukt is en kunnen we hopelijk weer door.  Het is echt iedere maand weer zo'n rollercoaster van emotie. Mijn vriend geeft ook iedere keer aan dat hij er klaar mee is dat ik iedere maand er zo verdrietig over ben. Ben ik heel boos om geworden vandaag. Want het is echt niet zo alsof ik 3 dagen lang aaan het huilen ben. En dan nog, dan zou ik alsnog dat gevoel moeten mogen hebben. naja dit zal er ook allemaal bij horen...

Lolita, ik vind het ook fijn juist op dit forum dat andere vrouwen tegen dezelfde dingen aanlopen. Het geeft mij het gevoel dat ik niet alleen ben in mijn emoties en gevoel en dat ik niet helemaal gek ben ;) haha!
Fleurbo, het blijft spannend he! Ik test bewust niet en gisteren dacht ik wat maakt het uit, het komt wel of het komt niet en testen zijn duuuuurrrrr. Maar ik begrijp je gevoel helemaal!
Wat vervelend dat je vriend er klaar mee is. Ik snap je boosheid, laat het er zijn, maar vergeet niet dat het vanuit hem ook machteloosheid is. Hij kan niet voelen wat jij voelt en dat maakt het veel abstracter voor hem. Wij doorleven het en hij staat aan de zijlijn. Hij houdt van je en hij wil niet dat je verdrietig bent, dat weet ik zeker! Tegelijkertijd mag jij ook je verdriet hebben, misschien afspreken dat je op de dag dat de ms begint dat hij je verdriet, teleurstelling en boosheid incasseert en dat je daarna samen even iets doet wat heel fijn is zoals samen filmpje kijken of iets heel lekkers laten thuisbezorgen voor het avondeten… naja, wat bij jullie past.
Ik overweeg serieus om een pauze in te lassen, nog wel even met mijn hubs doorspreken. @lapjesendraadjes, hoe hebben jullie dat vorm gegeven? Bewust niet vrijen op de vruchtbare dagen of …? Ik hoor het graag! Zijn er hier andere meiden die dat hebben gedaan?

FleurBo ohhh ik snap je helemaal. Heb je inmiddels al getest? Ik merk ook wel dat mijn vriend zich er altijd weer 'makkelijker' overheen zet als het niet is gelukt en niet snapt dat ik er gewoon echt een paar dagen goed down van ben. Je verdriet mag er echt zijn en het is belangrijk dat je je gevoel niet opkropt. Dikke knuffel voor jou!

LinavV soms goed om inderdaad eens een break in te lassen. Ik denk er ook steeds vaker over na. Kan je helaas geen tips geven, maar lees de tips van anderen graag even mee. Ik heb vorige maand geen ovulatietesten gedaan maar ik was in mn hoofd nog steeds bezig/aan het rekenen wat mn vruchtbare dagen waren, dus dat schoot ook niet echt op... Succes met het maken van de beslissing!

Terug
Bovenaan